Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
<<   1, 2, 3, 4   >>
19 besök senaste veckan (14185 totalt)
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Kinnekulle Foto skrev:

Fyra eller fem Minis var med och alla var skitiga. Denna var värst och tillhör en person här på rejsa. Av hänsyn till dennes familj säger jag inte vem det är.



[/quote]

Nu känner jag mej mobbad

Lite av skitigheten kan förklaras med att det blev lite grusrally på väg till kullen på morgonen (uppvärmning? ). Sen åkte jag dit för att köra, inte vinna nån putstävling

Tackar SSI för ett riktigt bra jobb och en kul dag.
Blev ungefär 9mil för min del = cirka 43 varv. Dock blev mina gatdäck lite ledsna i sista passet men annars funkade dom utomordentligt måste jag säga (dunlop Sport Maxx).
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Nisse Classon skrev:
fuling skrev:
Maciek Matwiejczuk:
citat:
Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet

och vad hände i böjarna??? Fälde du ner plogbladet???


När jag körde bakom så såg det ut som om Maciek hade dubbla plogar fram som gjorde sitt bästa för att ta sig igenom den hårda asfaltsytan.


Jaha då var det 2 mot 1
Jag känner mig mobbad

_________________

--VVTS--
Citera
Robert G
Habo
Här sen Nov 2003
Inlägg: 103



det var en trevlig banträff, första gången jag körde på kinnekulle och jag tyckte det var en riktigt trevlig bana.
tog några bilder om någon vill se
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/kinnekulle040828/

_________________
Robert Gustafsson
www.attitudemotorclub.com
Subaru impreza gt-98
golf GTI 16v-87
austin mini 1275GT-74
mm
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Jag har glömt av en sak....i stort sett alla dokument som användes på kullen är "lånade" av Christian Lange / FMCS och vidareutvecklade.

Jättetack till Lange som lagt ned ett hästjobb - det sparade lite tid åt mig.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186



Johan Wagréus skrev:
Nu känner jag mej mobbad

Lite av skitigheten kan förklaras med att det blev lite grusrally på väg till kullen på morgonen (uppvärmning? ). Sen åkte jag dit för att köra, inte vinna nån putstävling

Tackar SSI för ett riktigt bra jobb och en kul dag.
Blev ungefär 9mil för min del = cirka 43 varv. Dock blev mina gatdäck lite ledsna i sista passet men annars funkade dom utomordentligt måste jag säga (dunlop Sport Maxx).



Skyll på Nisse, det var han som började!

_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



BTG skrev:
blixten skrev:
Vem eller vad hade hade blivit bättre om vi inte hade fortsatt att köra? ... med enda resultat att dagen skulle ha blivit "misslyckad" för drygt 90 personer till. /Johan B

Hade ni gjort det oavsett vilket skick föraren varit i? Visste ni fortlöpande hur föraren mådde? (Eftersom jag inte vet mer än det lilla som gått att läsa här så vet jag ju inte hur illa ställt det var/är med föraren men återigen: "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" låter det illa.)
Personligen tycker jag man drar en gräns vid personskador, men det är jag det.

blixten skrev:
det hela sköttes på ett bra sätt från arrangörerernas sida. /Johan B

"Vad" sköttes och hur gjordes det bra? (Jag undrar för jag vill lära och dra eerfarenhet, om jag får )

Hej

I egenskap av vara kamrat till den som råkade ut för incidenten, samt att har deltagit i helgens banträff på Kinnekulle,
vill jag ge min personliga syn på det inträffade.

> Efter olyckan samlades alla förare och arangörerna höll oss underrättade kontinuerligt om händelseutvecklingen.

> Arangörerna har skött informationen exemplariskt.

> Vi fick veta ganska omgående att han har talat och försökt resa på sig, men inte fick det av de först tillskyndande.
> Sedan när helikoptern kom meddelades vi att det var en ren säkerhetsåtgärd.

> Vi var alla rejält skärrade och många inom klubben funderade på att bryta efter detta.
> Men så bestämde vi oss för att ta ett beslut först efter lunch, när vi visste lite mer om hans tillstånd.

> Efter lunch fick vi lugnande besked från vänner som hade följt med honom till sjukhuset,
och först då bestämde sig de flesta att köra vidare.


> Hoppas verkligen inte, att någon tror att vi skulle ha fortsatt köra om vår kamrat hade skadat sig allvarligt!
> Vi får hoppas att han mår bättre nu och önskar honom en snar tillfrisknande.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Mycket bra skrivet! thumbs up

Här finns någar av de bilder jag tog under dagen.

http://phobos.sytes.net/magnus/kullen040828/web/

//magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149



otroligt kul - faktiskt min debut bakom ratten på en svensk bana... nån gång skall ju vara den första! Blev klockad av en kompis till 1.06 tror jag det var. Vet inte hur bra det är, men jag är nöjd mtp gatdäck och ovana. Sen var det ju lite trafik ibland också..

KUL KUL!! thumbs up

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003
Inlägg: 102



Claes Haglund skrev:
NiklasFalk skrev:
En ihopstickad bild från förarmötet (det var lite folk där):
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/1698-new_2004-28-08-forarmote.jpg
Den blev lite bred så det är bättre att den öppnas i eget fönster.

De som är lite suddiga är de som inte kan stå still eller hamnade ofördelaktigt i kanterna.


Jag kom med på bild som omväxling!

Körde med kompisens Mitsu Evo VII. Var en mycket trevlig upplevelse. Särskilt när det regnade. Inte trodde jag att bilen skulle bli överstyrd när man ställde den på asfaltsläge... Tvärt om trodde jag, men det gick att få även den bilen att överstyra.


Claes nu får du kamma dig. Det var en Evo VIII du körde...

_________________
Anders Svensson
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



A_Svensson skrev:
Claes Haglund skrev:
NiklasFalk skrev:
En ihopstickad bild från förarmötet (det var lite folk där):
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/1698-new_2004-28-08-forarmote.jpg
Den blev lite bred så det är bättre att den öppnas i eget fönster.

De som är lite suddiga är de som inte kan stå still eller hamnade ofördelaktigt i kanterna.


Jag kom med på bild som omväxling!

Körde med kompisens Mitsu Evo VII. Var en mycket trevlig upplevelse. Särskilt när det regnade. Inte trodde jag att bilen skulle bli överstyrd när man ställde den på asfaltsläge... Tvärt om trodde jag, men det gick att få även den bilen att överstyra.


Claes nu får du kamma dig. Det var en Evo VIII du körde...


Evo som Evo. Japan som japan.

OK, jag skrev fel!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Andreas Sjöström skrev:
otroligt kul - faktiskt min debut bakom ratten på en svensk bana... nån gång skall ju vara den första! Blev klockad av en kompis till 1.06 tror jag det var. Vet inte hur bra det är, men jag är nöjd mtp gatdäck och ovana. Sen var det ju lite trafik ibland också..

KUL KUL!! thumbs up


För att vara debut så är det en mycket bra tid tycker jag! Det är iofs en bra tid förövrigt också. thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus H
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 93



Andreas Sjöström skrev:
otroligt kul - faktiskt min debut bakom ratten på en svensk bana... nån gång skall ju vara den första! Blev klockad av en kompis till 1.06 tror jag det var. Vet inte hur bra det är, men jag är nöjd mtp gatdäck och ovana. Sen var det ju lite trafik ibland också..

KUL KUL!! thumbs up


Mycket bra jobbat Andreas!

Grattis

_________________
Magnus Hansson
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149



Nisse Classon skrev:
Andreas Sjöström skrev:
otroligt kul - faktiskt min debut bakom ratten på en svensk bana... nån gång skall ju vara den första! Blev klockad av en kompis till 1.06 tror jag det var. Vet inte hur bra det är, men jag är nöjd mtp gatdäck och ovana. Sen var det ju lite trafik ibland också..

KUL KUL!! thumbs up


För att vara debut så är det en mycket bra tid tycker jag! Det är iofs en bra tid förövrigt också. thumbs up


Fasen va kul att höra. Jag hade förvånansvärt lite rampfeber... tills jag upptäckte att jag vid andra körningen åkte på "erfaren" GAH!!!!

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
Andreas_S
Göteborg
Här sen Aug 2003
Inlägg: 149



Magnus H skrev:
Andreas Sjöström skrev:
otroligt kul - faktiskt min debut bakom ratten på en svensk bana... nån gång skall ju vara den första! Blev klockad av en kompis till 1.06 tror jag det var. Vet inte hur bra det är, men jag är nöjd mtp gatdäck och ovana. Sen var det ju lite trafik ibland också..

KUL KUL!! thumbs up


Mycket bra jobbat Andreas!

Grattis


Man tackar, bilen gick hur fint som helst... dock skrek det i däcken konstant.. Max attack på vingen gjorde säket sitt också. Nu skall jag bara.... montera; R-däck, hårdare fjädrar, fjäderbensstag, nya bussningar, 4-pkts bälten, bur, Recaro och riktiga belägg.... billigt... njae, får bli hemstereo nästa år!!

_________________
Andreas Sjöström

BTG 07:42
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



hej! tackar å FMCS vägnar här oxå då jerry verkar tacka mig för rutinpapprena överallt på internet!

hoppas att informationen va bra på banan angående _________. jag gjorde så gott jag kunde och det hela sköttes exemplariskt av SSI med annat folk!

man va rätt lättad då man kom fram till skövde och fick se hur det va. vi satt och hadde det trevligt till kl 19 då jag med bättre hälft återvände till campingen för en trevlig afton.

kan medlela att vi allihopa kom hem med allas bilar till vallentuna och att alla va vid gott humör och hälsa!

mvh C ordf FMCS

_________________
Christian Lange
458
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 131



Vill härmed tacka SSi för en trevlig träff, och att vi i coopersweden fick komma. Hoppas vi får vara med igen.

_________________
Christian Ryman
BMWCS #2928
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



med tillstånd av föraren skriver jag detta:

för ni som undrade: hjälmen slog i räcket! efter att alla försiktighetsåtgärder som sköttes till punkt och pricka så kom jag och lizzie till sjukhuset för att se hur det va med vederbörande. det va bra och blev bättre för varje minut. inga synliga men på röntken. kl 19 blev vi avbytta av två från andra vänner.

på söndagen kom en vän till med transport och föraren va utskriven sedan morgonen och vid mycket god hälsa och kondition! skämten haglade och humöret va bra. vi lämnade förarens hus i går kväll efter att ha tagit hand om transport och allt och föraren går för att jobba i morgon.

inget kunde göras när vattenplaningen på alla fyra hjulen va ett faktum, det gick på någon 100 dels sec.

föraren ville att alla skulle ha kul under dagen trots tillbudet och så beslutade ssi:s styrelse oxå. fortlöpade information om förarens kondition skickade jag under dagen till banan och anhöriga.

ett stort tack till alla som hjälpte till på platts, räddningstjänsten och personalen på mottagningen. utmärkt jobbat!

ett personligt tanke hos mig själv:
hoppas att alla får sig en tankeställare om detta tillbudet. riktigt stol och hjälm va stark bidragande orsaker till att det gick så förvånande bra med föraren. även alla försiktighetsåtgärder hjäplte starkt till!

jag kommer att köpa utöver de sbf godkända hanskarna, skor, hjälm och nackkrage, stolar och 4 punktsbälten jag redan har: förnsternät, bur, overall. Om "HANS" hade varit billigare hadde det investerats i en sådan oxå. livet är värt de pengarna!

mvh Christian Lange 0739866624 ordförande i FMCS

_________________
Christian Lange
458
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Tack Christian, du och Lizzie skall ha en stor eloge från elogeaffärn' (valfri färg ) för erat stöd under dagen.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



vi tar en blå!

vi höres på telefon denna veckan!

mvh C

_________________
Christian Lange
458
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



magnusrx7 skrev:
Mycket bra skrivet! thumbs up

Här finns någar av de bilder jag tog under dagen.

http://www.savv3.com/magnus/kullen040828/web/

//magnus



Har fått ändra adressen till mina bilder.
Den andra slutade fungera igår.

//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41629

Forumägare
Forumägare

Splittade ut diskussionen om banträffsarrangemang mer allmänt.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=12542

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
<<   1, 2, 3, 4   >>
19 besök senaste veckan (14185 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande