Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
<<   1, 2, 3, 4   >>
15 besök senaste veckan (14181 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jag och kompisen som var där med mig ansluter oss till den delen av Rejsa som var där och tackar SSI för en kanon dag med mycket körning och många roliga fighter tråts att vädret var lite knasigt i början.
Jag hann faktiskt köra 15 mil på banan

_________________

--VVTS--
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



BTG skrev:
hur det gick med föraren


enligt vad jag hörde vid 22-tiden igårkväll så hade han "fått en hjärnskakning och sträckt lite muskler"...

men skall förövrigt må bra.... thumbs up

_________________
MackeMaehlum
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Håller med övriga talare.
En bra dag trots allt!

Har sissådär 180 bilder som ska gås igenom och 30min film..
Återkommer med lite bilder mm.

PS. Nu har även jag fått köra lite Mazda Rx8:a

//magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Acke skrev:
BTG skrev:
hur det gick med föraren


enligt vad jag hörde vid 22-tiden igårkväll så hade han "fått en hjärnskakning och sträckt lite muskler"...

men skall förövrigt må bra.... thumbs up


Gott o höra att killen har klarat sig soppas bra thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Lars E skrev:


(Det var jag som körde den svarta Audi S4 Avanten)

och det var du som fick svart flagg på eftermiddagen
Vad hände? Körde du på tok åt h*****e för att få den
Jag stog och väntade på att få komma ut när depå gav dig

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



fuling skrev:
Tack SSI för en toppen dag thumbs up
Bra fixat att att få bra stämning efter tillbudet thumbs up

Jag slapp tack och lov inspetion av de "håriga" delarna

Men du blev allt bra mobbad för ditt "håriga baksäte"
Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet

_________________

--VVTS--
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



BTG skrev:
om det är så att man (av någon anledning jag inte förstår) inte vill berätta vad som inträffat så tycker jag att man skall vara tyst!
Alla vi som inte var där undrar förutom hur det rent körtekniskt inträffade hur det gick med föraren, bilen och hur räddningspersonalen (vilka det nu var eftersom det inte fanns någon ambulans på plats) kunde jobba och sedan tillkallades det helikopter(!)? Kom polisen också?

En sådan här avåkning går inte att jämföra med en liknande avåkning på en tävling - där man är förberedd på olycka. Om det skett en så allvarlig incident att "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" är jag förvånad att ni fortsatte och köra...

(Den som arrangerade träffen riskerar att dömas till böter för brott mot motortävlingsförsäkringslagen.)


Jag lider med föraren och hoppas naturligtvis att han kommer upp i sadeln igen utan men.

För att dra parallell till utförsåkning med allvarliga och fler olyckor. Ska man stänga backen när en olycka händer? Ska hela anläggningen stängas? Hur länge? Är faran över dagen efter? Hur länge ska man visa respekt till den olycksdrabbade, är en dag tillräckligt?

Finns en juridisk aspekt som får acceptera men det känns lite löjligt att jiddra om empati och respekt på detta sätt.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Maciek Matwiejczuk skrev:
Lars E skrev:


(Det var jag som körde den svarta Audi S4 Avanten)

och det var du som fick svart flagg på eftermiddagen
Vad hände? Körde du på tok åt h*****e för att få den
Jag stog och väntade på att få komma ut när depå gav dig



nja, körde väldigt lungt eftersom jag hade passagerare i bilen...
de hade glömt vänt på skylten från prova på.. men han som släppte iväg mej såg att vi var två så jag trodde att det fortfarande var "prova på" körning. men så var inte fallet... men sen var det bara att lina upp igen.

föresten din volvo gick väldigt bra!

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 718



Att visa medkänslor, empati kan göras på flera sätt.

Det som skulle kännas mest jobbigt för den drabbade i dom flesta fall är att ett arrangemang avslutas efter en olycka. Dom flesta som råkar ut för en olycka VILL att arrangemanget fortsätter. thumbs up

Annorlunda vid en dödsolycka, då SKALL arrangemanget avslutas med hänsyn till den drabbade, DET råder det ingen diskusion om.


Gött att killen klarar sig såpass bra och jag hoppas att han hittar hit o nämner nått om sitt "tilltag" ;-)

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Struve skrev:
Att visa medkänslor, empati kan göras på flera sätt.

Det som skulle kännas mest jobbigt för den drabbade i dom flesta fall är att ett arrangemang avslutas efter en olycka. Dom flesta som råkar ut för en olycka VILL att arrangemanget fortsätter. thumbs up

Annorlunda vid en dödsolycka, då SKALL arrangemanget avslutas med hänsyn till den drabbade, DET råder det ingen diskusion om.


Gött att killen klarar sig såpass bra och jag hoppas att han hittar hit o nämner nått om sitt "tilltag" ;-)


jo. Och så var juh åxå fallet, han ville juh att vi skulle fortsätt så, iallafall enligt den info som vi fick på slutet.

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Maciek Matwiejczuk:
citat:
Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet

och vad hände i böjarna??? Fälde du ner plogbladet???

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536




















Skoj med så blandad bilpark. Lite rejsa-kändisar, finns säkert fler som jag missat.

ML

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



fuling skrev:
Maciek Matwiejczuk:
citat:
Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet

och vad hände i böjarna??? Fälde du ner plogbladet???


Nån måste ju ploga vägen för dig så att du kommer fram nån gång
Skämt åsido så går din bil väldigt bra i böjarna , många gånger bättre än andra bilar. Tycker att den piggade upp stämningen bland alla riskokare thumbs up
Kunde tyvärr inte hänga på dig i svängarna på grund av mina gatdäck som skrek som stuckna grisar när dom blev varma , men på rakorna så tog jag igen försprånget från dig

Förresten , vad var det för tecken du visade när jag släppte förbi dig den gången jag körde polarens BMW med R-däck och oddsen var jämna

Var det nått sånt thumbs up fast lite annorlunda

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Lars E skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Lars E skrev:


(Det var jag som körde den svarta Audi S4 Avanten)

och det var du som fick svart flagg på eftermiddagen
Vad hände? Körde du på tok åt h*****e för att få den
Jag stog och väntade på att få komma ut när depå gav dig



nja, körde väldigt lungt eftersom jag hade passagerare i bilen...
de hade glömt vänt på skylten från prova på.. men han som släppte iväg mej såg att vi var två så jag trodde att det fortfarande var "prova på" körning. men så var inte fallet... men sen var det bara att lina upp igen.

föresten din volvo gick väldigt bra!


Tackar tackar
Din bil var inte slö den häller thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



BTG skrev:
om det är så att man (av någon anledning jag inte förstår) inte vill berätta vad som inträffat så tycker jag att man skall vara tyst!
Alla vi som inte var där undrar förutom hur det rent körtekniskt inträffade hur det gick med föraren, bilen och hur räddningspersonalen (vilka det nu var eftersom det inte fanns någon ambulans på plats) kunde jobba och sedan tillkallades det helikopter(!)? Kom polisen också?

En sådan här avåkning går inte att jämföra med en liknande avåkning på en tävling - där man är förberedd på olycka. Om det skett en så allvarlig incident att "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" är jag förvånad att ni fortsatte och köra...

(Den som arrangerade träffen riskerar att dömas till böter för brott mot motortävlingsförsäkringslagen.)


Anledningen är att arrangörerna i detta fallet SSI bad alla närvarande på träffen att varken diskutera eller publicera bilder på nätet angående olyckan av respekt till killen thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



...såja, äntligen hemma...

SSI tackar Rejsafolket för ett mycket gott uppträdande på, såväl som bredvid banan - dagens höjdpunkt var utan tvivel Fuling i sin V4:a. thumbs up

Killen som halkade av en smula hälsar, och är vid god vigör - och är på väg hem med sin bil, och kommer att ta nya friska tag - hans budskap till oss var att fortsätta, och köra utav bara helvete på de sista passen.
och tack vare en smula samarbete från vädergudarna så tror jag att han fick som han ville.
orsaken till att det tog tid, var att vi inte ville ta några som helst chanser, och han satt i en rejsstol som gjorde det en smula trixigt att få ut honom.

Diskussionen ang. denna incident stannar *här*, var vänlig respektera detta - pm:a mig istället om ni vill kommentera, eller fråga om något.

Mvh

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



fuling skrev:
Maciek Matwiejczuk:
citat:
Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet

och vad hände i böjarna??? Fälde du ner plogbladet???


När jag körde bakom så såg det ut som om Maciek hade dubbla plogar fram som gjorde sitt bästa för att ta sig igenom den hårda asfaltsytan.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vill också tacka för en bra dag och ett gott arragemang, mycket körning.

Tycke ni fick till det med utsläpp och körning på ett bra sätt
Kanske kunde man haft 2 köer ut, upplever att det blir lite långa köer i depån ?

Först gången för mig med miatan på ringen - överraskad vad jag klara att prestera med en standard
Miata -90 med r-däck och sporadisk kopplings-slir - rejsa.nu ban-guider är guld för oss lite nya. All heder åt rejsa.nu som har gjort dessa.

Fina med miatan är att man vågar hålla fullt under bron i alla fall när det är tort. Där kunde man tjäna/dra ifrån bilar med 'muskler'
/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



...vi hade nog helt enkelt inte väntat oss en sådan massiv anstormning av bilar...vi har aldrig haft problem med köer i depån tidigare (och inte direkt nu heller egentligen).

Jag hoppas att alla fick köra så de blev nöjda - och vad jag kunde se var det på nybörjarpasset, och i den inledande halvtimmen på detta pass som det köades en smula, sedan tunnade det ur, och man fick ett naturligt flyt, i det erfarna så fanns det inga köer (kan var en signal att många tvivlar på sin egen förmåga?).
2 köer hade absolut kortat längden, men gjort föga åt väntetiden - och försvårat det lite för depåvakten vid utsläpp av bilar.

Lösningen känner vi är att börja med förhandsbokning och begränsa antalet bilar.

Dock känner jag absolut att kör vi en "öppen" banträff nästa år igen (vi har ett 5-årsjubileum att ta hand om primärt) så har jag inga som helst problem att bjuda in rejsagänget. thumbs up

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Angående körtid så fick man så det räckte thumbs up

Utsläppet på banan tycket jag funkade bra.

citat:
(kan var en signal att många tvivlar på sin egen förmåga?)

Som förmodligen innerhavare av träffens tröttaste bil och aldrig kört på kinnekulle tidigare tyckte jag att jag skulle hålla mig i nybörjar gruppen.

Det ända som kanske var lite störade var vissa som promt skulle om på rakan som man sedan var ikapp när det började svänga.
Då har jag bortsätt från traktorn med skaktbladen nerfälda
Hoppas att ingen vart irriterad på att mig och min gamla holk var ivägen

Spårvalsintruktionerna som Magnus har snickart ihopp var dunder, jag hadde dessa med mig i pappersform.
Under lungna timmen/prova/rensa banan från vatten på så åkte jag runt med kartläsare som läste noter typ var dunder för att försöka hitta rätt spår. Om det nu finns ett rättspår utan ett bra spår för bilen och föraren ifråga.
Pappren var också frame ett antal gånger under dagen när det diskuterades div kurvor mm.

Tack till Nisse för diskuteionen efter om hur man skall ta en kurva som jag aldrig fick något riktigt flyt i.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Fredrik Sjöberg
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 26



Nisse Classon skrev:
Jag tycker inte att det spelar någon roll. Killen mår bra, men bilen blev skrot.


Som redan skrivits så ville jag bara veta så man själv kan undvika att råka ut för nån liknande grej. Ska ju köra där på söndag.

_________________
Nissan 200SX S14a -98
Citera
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
<<   1, 2, 3, 4   >>
15 besök senaste veckan (14181 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande