Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna | << 1, 2, 3, 4 >> 15 besök senaste veckan (14181 totalt) |
Jag och kompisen som var där med mig ansluter oss till den delen av Rejsa som var där och tackar SSI för en kanon dag med mycket körning och många roliga fighter tråts att vädret var lite knasigt i början.
Jag hann faktiskt köra 15 mil på banan _________________ --VVTS-- |
||||||
Håller med övriga talare.
En bra dag trots allt! Har sissådär 180 bilder som ska gås igenom och 30min film.. Återkommer med lite bilder mm. PS. Nu har även jag fått köra lite Mazda Rx8:a //magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||||
Gott o höra att killen har klarat sig soppas bra _________________ --VVTS-- |
||||||
och det var du som fick svart flagg på eftermiddagen Vad hände? Körde du på tok åt h*****e för att få den Jag stog och väntade på att få komma ut när depå gav dig _________________ --VVTS-- |
||||||
Men du blev allt bra mobbad för ditt "håriga baksäte" Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet _________________ --VVTS-- |
||||||
Jag lider med föraren och hoppas naturligtvis att han kommer upp i sadeln igen utan men. För att dra parallell till utförsåkning med allvarliga och fler olyckor. Ska man stänga backen när en olycka händer? Ska hela anläggningen stängas? Hur länge? Är faran över dagen efter? Hur länge ska man visa respekt till den olycksdrabbade, är en dag tillräckligt? Finns en juridisk aspekt som får acceptera men det känns lite löjligt att jiddra om empati och respekt på detta sätt. _________________ /Klas Pihl |
||||||
nja, körde väldigt lungt eftersom jag hade passagerare i bilen... de hade glömt vänt på skylten från prova på.. men han som släppte iväg mej såg att vi var två så jag trodde att det fortfarande var "prova på" körning. men så var inte fallet... men sen var det bara att lina upp igen. föresten din volvo gick väldigt bra! _________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
||||||
Att visa medkänslor, empati kan göras på flera sätt.
Det som skulle kännas mest jobbigt för den drabbade i dom flesta fall är att ett arrangemang avslutas efter en olycka. Dom flesta som råkar ut för en olycka VILL att arrangemanget fortsätter. Annorlunda vid en dödsolycka, då SKALL arrangemanget avslutas med hänsyn till den drabbade, DET råder det ingen diskusion om. Gött att killen klarar sig såpass bra och jag hoppas att han hittar hit o nämner nått om sitt "tilltag" ;-) _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
jo. Och så var juh åxå fallet, han ville juh att vi skulle fortsätt så, iallafall enligt den info som vi fick på slutet. _________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
||||||
Maciek Matwiejczuk:
citat: Vad hände på rakan? Tyckte det kändes som mötande trafik när jag körde om dig ett par gånger , hade du glömt att koppla bort frihjulet och vad hände i böjarna??? Fälde du ner plogbladet??? _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Nån måste ju ploga vägen för dig så att du kommer fram nån gång Skämt åsido så går din bil väldigt bra i böjarna , många gånger bättre än andra bilar. Tycker att den piggade upp stämningen bland alla riskokare Kunde tyvärr inte hänga på dig i svängarna på grund av mina gatdäck som skrek som stuckna grisar när dom blev varma , men på rakorna så tog jag igen försprånget från dig Förresten , vad var det för tecken du visade när jag släppte förbi dig den gången jag körde polarens BMW med R-däck och oddsen var jämna Var det nått sånt fast lite annorlunda _________________ --VVTS-- |
||||||
Tackar tackar Din bil var inte slö den häller _________________ --VVTS-- |
||||||
Anledningen är att arrangörerna i detta fallet SSI bad alla närvarande på träffen att varken diskutera eller publicera bilder på nätet angående olyckan av respekt till killen _________________ --VVTS-- |
||||||
...såja, äntligen hemma...
SSI tackar Rejsafolket för ett mycket gott uppträdande på, såväl som bredvid banan - dagens höjdpunkt var utan tvivel Fuling i sin V4:a. Killen som halkade av en smula hälsar, och är vid god vigör - och är på väg hem med sin bil, och kommer att ta nya friska tag - hans budskap till oss var att fortsätta, och köra utav bara helvete på de sista passen. och tack vare en smula samarbete från vädergudarna så tror jag att han fick som han ville. orsaken till att det tog tid, var att vi inte ville ta några som helst chanser, och han satt i en rejsstol som gjorde det en smula trixigt att få ut honom. Diskussionen ang. denna incident stannar *här*, var vänlig respektera detta - pm:a mig istället om ni vill kommentera, eller fråga om något. Mvh /J |
||||||
När jag körde bakom så såg det ut som om Maciek hade dubbla plogar fram som gjorde sitt bästa för att ta sig igenom den hårda asfaltsytan. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Vill också tacka för en bra dag och ett gott arragemang, mycket körning.
Tycke ni fick till det med utsläpp och körning på ett bra sätt Kanske kunde man haft 2 köer ut, upplever att det blir lite långa köer i depån ? Först gången för mig med miatan på ringen - överraskad vad jag klara att prestera med en standard Miata -90 med r-däck och sporadisk kopplings-slir - rejsa.nu ban-guider är guld för oss lite nya. All heder åt rejsa.nu som har gjort dessa. Fina med miatan är att man vågar hålla fullt under bron i alla fall när det är tort. Där kunde man tjäna/dra ifrån bilar med 'muskler' /Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
...vi hade nog helt enkelt inte väntat oss en sådan massiv anstormning av bilar...vi har aldrig haft problem med köer i depån tidigare (och inte direkt nu heller egentligen).
Jag hoppas att alla fick köra så de blev nöjda - och vad jag kunde se var det på nybörjarpasset, och i den inledande halvtimmen på detta pass som det köades en smula, sedan tunnade det ur, och man fick ett naturligt flyt, i det erfarna så fanns det inga köer (kan var en signal att många tvivlar på sin egen förmåga?). 2 köer hade absolut kortat längden, men gjort föga åt väntetiden - och försvårat det lite för depåvakten vid utsläpp av bilar. Lösningen känner vi är att börja med förhandsbokning och begränsa antalet bilar. Dock känner jag absolut att kör vi en "öppen" banträff nästa år igen (vi har ett 5-årsjubileum att ta hand om primärt) så har jag inga som helst problem att bjuda in rejsagänget. /J |
||||||
Angående körtid så fick man så det räckte
Utsläppet på banan tycket jag funkade bra. citat: (kan var en signal att många tvivlar på sin egen förmåga?) Som förmodligen innerhavare av träffens tröttaste bil och aldrig kört på kinnekulle tidigare tyckte jag att jag skulle hålla mig i nybörjar gruppen. Det ända som kanske var lite störade var vissa som promt skulle om på rakan som man sedan var ikapp när det började svänga. Då har jag bortsätt från traktorn med skaktbladen nerfälda Hoppas att ingen vart irriterad på att mig och min gamla holk var ivägen Spårvalsintruktionerna som Magnus har snickart ihopp var dunder, jag hadde dessa med mig i pappersform. Under lungna timmen/prova/rensa banan från vatten på så åkte jag runt med kartläsare som läste noter typ var dunder för att försöka hitta rätt spår. Om det nu finns ett rättspår utan ett bra spår för bilen och föraren ifråga. Pappren var också frame ett antal gånger under dagen när det diskuterades div kurvor mm. Tack till Nisse för diskuteionen efter om hur man skall ta en kurva som jag aldrig fick något riktigt flyt i. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Som redan skrivits så ville jag bara veta så man själv kan undvika att råka ut för nån liknande grej. Ska ju köra där på söndag. |
||||||
Eftersnack 2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna | << 1, 2, 3, 4 >> 15 besök senaste veckan (14181 totalt) |