Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
1, 2, 3, 4   >>
14 besök senaste veckan (14165 totalt)
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Efter en dag på kullen än man alltid glad. Vill tacka SSi för en bra dag med mycket kul körning mellan allt regnande. Pohlman måste vara arg på oss rejsgalningar i år. Hoppas att killen (vill inte skriva ut namnet) som körde av mår bra och klarar sig från men. Kändes inte kul att se räddningspersoneln arbeta så länge med att få ut honom. Hoppas det såg värre ut än det var. SSi skötte allt kalasbra kring olyckan måste jag säga. Men varför fanns ingen ambulans på plats .

Kadetten fick ungefär 50 varv och fungerade utan problem även om det inte gick så fort. Nya dämpare och fjädrar ligger hemma och skall monteras nån gång hehe. Det var kul att se så många olika bilar på banan och många körde riktigt fort.

Ha det gott och hoppas vi ses och råkas på någon mer träff.

Ps. Det var jag som körde den otroligt manligt dekorerade kadetten.

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Skoj eftermiddag på kullen! SSi skötte arrangemanget och "incidenten" snyggt och effektivt.
Tror många förare fick en rejäl tankeställare idag. Körningen efter lunch (vilket var den enda jag såg) var hänsynsfull och ren utan drifting eller mormoner.

Tack än en gång för att arrangemanget - och jag jag fick vara med.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Kan bara hålla med! Bra arangerat!
Det blev riktigt halt när det började att regna, jag körde uppvärminginsvarv men tappade totalt styrningen vid "backböjen" vilket resluterade jordfräs...

Men tack alla!

(Det var jag som körde den svarta Audi S4 Avanten)

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Minnen från dagen.

*En herrans massa bilar av alla de sorter från Saab -95 till en GT-40, vem som var rejsigast får ni gissa själva.
*Ett j-vla lynnigt väder. Mulet, Solsken, Spöregn, Storm, allt på en gång ibland.
*Hemgrillat smakar bättre än färdigköpt. Särskilt när man grillar i spöregn.
*ont i händerna efter alla hjulbyten (frökenhänder). Gatdäck på vägen dit, R-däck under första rundorna, Gatdäck vid regnstormen och avbrottet utifall det skulle fortsätta vara blött, R-däck när det blev solsken, Gatdäck för hemfärd och väl hemma byte till R-däck inför SVKG Sprint #5 i morgon. (5 byten på en dag, och grannen som lämnar bort byte till vinterdäck )
*ont i magen när helikoptern kom, jätteskönt att få info om att allt verkar ok. thumbs up

En del filmande blev nästan ok, annat blev sämre. Den lilla kameran visade mest instrumentbräda+horizont och den stora satt lite snett thumbs down .

Fuling var en svår rackare att skaka av sig, när man drygat ut avståndet så blev det trafik (det var mest jag som blev passerad) och då tassade Snabeln ifatt så smått.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Tack SSI! Kul och välorganiserad träff!
Några stämningsbilder blev det också.


Japaner, japaner, japaner. Japaner som sladdar, japaner som hoppar, japaner som sticker och så tre tyskar.



Den här däckstrycksmätaren som är äldre än min bil verkar faktiskt att fungera!!!



Jag var där! -Pridefestivalen 2004



Välbyggd GTD(?)40



Snyggt drivpaket



Näe pappa, nu vill jag komma ut och leka med era stora bilar istället!



Nu ska vi se, var låg blöjorna egentligen? Under den boxen kanske? Eller under den?



Hur sjutton sa du nu egentligen? Var det verkligen vänster under bron?




Fyra eller fem Minis var med och alla var skitiga. Denna var värst och tillhör en person här på rejsa. Av hänsyn till dennes familj säger jag inte vem det är.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Fredrik Sjöberg
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 26



Vad hände? Alltså var och hur körde killen av?

_________________
Nissan 200SX S14a -98
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag tycker inte att det spelar någon roll. Killen mår bra, men bilen blev skrot.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
R8GT
Enebyberg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 21



Jag håller med övriga om att det bortsett från olyckan och regnet under förmiddagen var en kanondag!

Ett mycket bra arrangemang thumbs up
Det blev många roliga varv (och några tuffa kamper )

För min del var det första gången på Kinnekulle. En riktigt rolig bana! Kul att få dansa med dom stora pojkarna...


Jag körde med www.coopersweden.se (den silverfärgade)

_________________
Jocke Öberg
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186




Fyra eller fem Minis var med och alla var skitiga. Denna var värst och tillhör en person här på rejsa. Av hänsyn till dennes familj säger jag inte vem det är.[/quote]



_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130






vill ha faktorn e grymt hög på gt40:in

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Tack SSI för en toppen dag thumbs up
Bra fixat att att få bra stämning efter tillbudet thumbs up

Jag slapp tack och lov inspetion av de "håriga" delarna

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



En ihopstickad bild från förarmötet (det var lite folk där):
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/1698-new_2004-28-08-forarmote.jpg
Den blev lite bred så det är bättre att den öppnas i eget fönster.

De som är lite suddiga är de som inte kan stå still eller hamnade ofördelaktigt i kanterna.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41552

Forumägare
Forumägare

NiklasFalk skrev:
En ihopstickad bild från förarmötet (det var lite folk där):
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/1698-new_2004-28-08-forarmote.jpg
Den blev lite bred så det är bättre att den öppnas i eget fönster.

De som är lite suddiga är de som inte kan stå still eller hamnade ofördelaktigt i kanterna.


Cool bild thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



NiklasFalk skrev:
En ihopstickad bild från förarmötet (det var lite folk där):
https://rejsa.nu/im/_bantraffar/1698-new_2004-28-08-forarmote.jpg
Den blev lite bred så det är bättre att den öppnas i eget fönster.

De som är lite suddiga är de som inte kan stå still eller hamnade ofördelaktigt i kanterna.


Jag kom med på bild som omväxling!

Körde med kompisens Mitsu Evo VII. Var en mycket trevlig upplevelse. Särskilt när det regnade. Inte trodde jag att bilen skulle bli överstyrd när man ställde den på asfaltsläge... Tvärt om trodde jag, men det gick att få även den bilen att överstyra.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Jonas Jonsson skrev:
Hoppas att killen (vill inte skriva ut namnet) som körde av mår bra och klarar sig från men. Kändes inte kul att se räddningspersoneln arbeta så länge med att få ut honom. Hoppas det såg värre ut än det var. SSi skötte allt kalasbra kring olyckan måste jag säga. Men varför fanns ingen ambulans på plats


Var körde han av så hårt att bilen blev skrot? Hur blött var det på banan då?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186



ThomasT skrev:
Jonas Jonsson skrev:
Hoppas att killen (vill inte skriva ut namnet) som körde av mår bra och klarar sig från men. Kändes inte kul att se räddningspersoneln arbeta så länge med att få ut honom. Hoppas det såg värre ut än det var. SSi skötte allt kalasbra kring olyckan måste jag säga. Men varför fanns ingen ambulans på plats


Var körde han av så hårt att bilen blev skrot? Hur blött var det på banan då?


Väldigt blött!


_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



om det är så att man (av någon anledning jag inte förstår) inte vill berätta vad som inträffat så tycker jag att man skall vara tyst!
Alla vi som inte var där undrar förutom hur det rent körtekniskt inträffade hur det gick med föraren, bilen och hur räddningspersonalen (vilka det nu var eftersom det inte fanns någon ambulans på plats) kunde jobba och sedan tillkallades det helikopter(!)? Kom polisen också?

En sådan här avåkning går inte att jämföra med en liknande avåkning på en tävling - där man är förberedd på olycka. Om det skett en så allvarlig incident att "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" är jag förvånad att ni fortsatte och köra...

(Den som arrangerade träffen riskerar att dömas till böter för brott mot motortävlingsförsäkringslagen.)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1505

Namndispens
Namndispens

Vem eller vad hade hade blivit bättre om vi inte hade fortsatt att köra? När det händer incidenter i sverige (hur det är utomlands känner jag inte till) så ropas det många gånger i efterhand på att arrangemanget skulle ha avbrutits, med enda resultat att dagen skulle ha blivit "misslyckad" för drygt 90 personer till. Man kan naturligtvis lägga lagtekniska eller juridiska apekter på något som har skett, men då merparten av oss som var där sannolikt inte hade någon ambition att agera "privatpolis" så blev det inte så och det hela sköttes på ett bra sätt från arrangörerernas sida.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



BTG skrev:
om det är så att man (av någon anledning jag inte förstår) inte vill berätta vad som inträffat så tycker jag att man skall vara tyst!
Alla vi som inte var där undrar förutom hur det rent körtekniskt inträffade hur det gick med föraren, bilen och hur räddningspersonalen (vilka det nu var eftersom det inte fanns någon ambulans på plats) kunde jobba och sedan tillkallades det helikopter(!)? Kom polisen också?

En sådan här avåkning går inte att jämföra med en liknande avåkning på en tävling - där man är förberedd på olycka. Om det skett en så allvarlig incident att "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" är jag förvånad att ni fortsatte och köra...

(Den som arrangerade träffen riskerar att dömas till böter för brott mot motortävlingsförsäkringslagen.)



Håller med BTG, självklart undrar ju alla som inte var där vad som inträffat, lika bra informera grundligt om vad som hänt, även vad gäller efterspel.
En olycka likt denna är man ju själv väldigt rädd att man ska bli drabbad av, kanske kan man då genom att berätta vad som orsakat denna olycka förhidra att andra gör samma misstag !?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



blixten skrev:
Vem eller vad hade hade blivit bättre om vi inte hade fortsatt att köra? ... med enda resultat att dagen skulle ha blivit "misslyckad" för drygt 90 personer till. /Johan B

Hade ni gjort det oavsett vilket skick föraren varit i? Visste ni fortlöpande hur föraren mådde? (Eftersom jag inte vet mer än det lilla som gått att läsa här så vet jag ju inte hur illa ställt det var/är med föraren men återigen: "man fått jobba länge för att få ut föraren ur bilen" och "helikopter kommit" låter det illa.)
Personligen tycker jag man drar en gräns vid personskador, men det är jag det.

blixten skrev:
det hela sköttes på ett bra sätt från arrangörerernas sida. /Johan B

"Vad" sköttes och hur gjordes det bra? (Jag undrar för jag vill lära och dra eerfarenhet, om jag får )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Vi visste hela tiden hur föraren mådde och det var en lång paus för att avvakta. Beslut om att vi skulle fortsätta bestämdes först vid ett-tiden. Ett par timmar efter olyckan.
Föraren fick ligga kvar på sjukhuset för observation över natten.

olyckan berodde på vattenplaning på rakan strax innan bron och det var ingen nybörjarförare som var inblandad.
Mig veterligen var inte polisen där.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eftersnack
2004-08-28 Kinnekulle med SSi och inbjudna
1, 2, 3, 4   >>
14 besök senaste veckan (14165 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande