Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Trophy-R 2020 Tracktool
1 besök senaste veckan (1457 totalt)
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Jag köpte denna Trophy-R Nr 370 av 500 fabriksny i Juli -21 på Bilia i Stockholm, körde hem den och ställde i garaget och visste inte om jag skulle låta den vara orörd eller bygga vidare på den.
Då jag blev sugen på att prova den på bana lånade jag 18" hjulen med Direzzor från min Trophy 300 och körde några varv på Kinnekulle.
På något sätt känns R:en mer välbyggd och ihopskruvad än en "vanlig" Trophy, kan vara så att den blir mer stum med KW och då mer skrammlig..
Öhlinschassit är bra, bilen är väldigt lättkörd men inte så distinkt som med ett KW, med KW går det "sätta" bilen mer exakt, Men som ett allroundchassi är Öhlins grymt då det funkar bra även på gata.
Setupen på Öhlins passar troligtvis originalhjulen bättre än med de 18" Direzzor jag provade med.
Kompisen köpte också en R samtidigt som mig och provkörde med originalhjulen (Potenza S007) och vi var exakt lika snabba, han hade dock Endlessbelägg monterat och hade där en klar fördel, mina originalbelägg pallade inte med så pedalen bottnade.
Tidsmässigt åkte vi båda på 1.00.70 tider, då det var över 30 grader denna dag var det inte optimala förhållanden men helt ok tider för att vara i stort sett orörda bilar.
Då jag sålde min 300:a i höstas bestämde jag mig för att bygga vidare på R:en.
I November monterades ett 2-Vägs KW Clubsport för att få den fullt justerbar i bak, bilen är även inregad med detta, Det kommer bli mer uppgraderingar till våren så fortsättning följer

Bilder från leveransdagen och när chassit är nymonterat samt en bild på min fd Apelsin:-)



_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Carl Corradin
Västerås
Här sen Okt 2011
Inlägg: 11



Coolt, ni är så advanced:)

Hade du 4 hjulstyrning på "Apelsinen"? Undrar lite hur du upplevde det isåfall?

Kan bli intressant sommar detta , ska bli kul!

_________________
Carl Corradin
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Japp på apelsinen satt 4-hjulsstyrningen, den är grym, i tighta kurvor sitter bilen i något helt enormt! Det som krävs för att göra dom sjukt snabba är egentligen bara ett riktigt chassi och bromsbelägg, få "hothatchbilar" som kräver så lite modifieringar för att bli så snabba!
Jag åkte 58,7 med min på Kinnekulle och höga 1:13 tider på Gelleråsen, Så otroligt trygg bil och kan hanteras hur som helst så helt klart gör 4-Controlen underverk, viktpåslaget på 40 kg kan vara värt varenda kilo..
Är faktiskt tveksam om min R kommer bli snabbare än apelsinen..!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Carl Corradin
Västerås
Här sen Okt 2011
Inlägg: 11



Ok uppfattat:) blir kul o testa på den nu med Cup -chassit, men jag vet ju hur det kommer att sluta:) Börjar med riktiga däck, sitter nu S007 , har du några tips där, för 19 ?

Tack
Hoppas vi möts nån gång nästa sommar

_________________
Carl Corradin
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Jag kommer köra med Trofeo 19". Med ditt originalchassi tror jag inte du ska frångå vanliga däck. En kompis till mig skodde bilen med R däck på originalchassi och han tuggade sönder däcken riktigt fort.
Om du ändå tänkt att köra R däck har jag ett nytt komplett set Protrack/Trofeo 18" till salu om intresse finns.

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
lurius
Västerås
Här sen Apr 2013
Inlägg: 218



Grymma kärror! Är det enorm skillnad mellan mk3 och 4?

_________________
Simon Åkerstedt
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
lurius skrev:
Grymma kärror! Är det enorm skillnad mellan mk3 och 4?


Japp det är enorm skillnad:-) de nya har ett sjukt bra grepp i bakvagnen som de gamla saknar, det är en bättre bil på alla plan och har fortfarande körglädjen och den analoga känslan kvar!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



Kommer bli sjukt bra

_________________
Roland Wihlborg
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Ballt en till Trophy R thumbs up kommer spionera på dina mods du gör

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
subarumicke skrev:
Ballt en till Trophy R thumbs up kommer spionera på dina mods du gör



Och jag tittar på dina mods:-):-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Tjusig vagn PEO, Apelsinen har jag sett någon gång i Lidköping och tänkt att det måste vara din.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Lidholm skrev:
Tjusig vagn PEO, Apelsinen har jag sett någon gång i Lidköping och tänkt att det måste vara din.


Jo man tackar! Passerar jag ert garage och ser dörren stå öppen så kommer jag in och säger hej

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Trophy-R 2020 Tracktool
1 besök senaste veckan (1457 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande