Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 135i -08 | 3 besök senaste veckan (1247 totalt) |
Har kört simracing ganska seriöst nu ett par år och körde Timeattacknu.se serien på iracing I vintras. Då såddes ett frö om att testa att köra, sagt och gjort så köptes en BMW 135i coupe 2008 från Tyskland och anmälan betalades. 1 maj så gick första tävlingen av stapeln på Ring Knutstorp, första gången på bana med bil. Kört en hel del hoj på bana innan. Långt förklaring, men ville bara förklara hur BMW:n hamnade i mitt garage.
BMW 135i coupe 2008 -m chassi -kw v3 dämpare -BBS ch-r satin black 18" 8" ifram och 8.5 ibak -burger motorsports intake - eisemannsport avgassystem - extra oljekylare - frambromsarna från Audi R8/lambo murcielago 8 kolvok -bak M performence bromsar. -ställbart fjäderbenstag fram - gjuten kolfiberhuv På gång Blue stuff bromsbelägg fram och bak -motul 700 bromsvätska -nya däck --hjulinställning Framtidsplaner -lcd diff -halvbur -racing stolar --förlängd shortshift växelspak - - _________________ Rickard Karlsson |
||||
Kul med en till 135a här! Du kan coda bort e-diff funktionen, men en riktig diff är mer eller mindre ett måste. Jag kör en Drexler diff i min, ingen billig historia men tyvärr finns det inga billiga lösningar
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Ja det är tyvärr hemskt... Kör du någon optimering eller är den original än så länge? Det finns lite olika lösningar på diff, tro det eller ej så blev Drexler den "billigaste" lösningen om man vill ha riktig ramplamell. Att coda om så du får linjär gaspedal gör också stor skillnad för körbarheten. Vill du coda bort E-Diff mm så rekommenderar jag ProTool. Linjär gaspedal finns som tillval i MHD. _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Okej, vet du vad du fick ge för Drexler diffen? Jäkla tråkigt att den är svetsad orginal. Fixade du det själv eller lämnade du bort det? Okej, det låter bra. Kommer nog ha många frågor till dig, hoppas det går bra 😁 _________________ Rickard Karlsson |
||||
_________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||
Riktigt fin bil!
Men angående diff-diskussionen, är inte en Quaife en ganska bra och kostnadseffektiv lösning? Kollade på vad det skulle kosta att installera på min gamla 130 och fick erbjudandet om 20 000 kr inklusive material och installation. Nu kanske en finsmakare föredrar en lamelldiff framför en Torsen, men för mig hade det dugit fint. Det var på BMT, https://bilmotorteknik.se/. De gjorde alla "banmodifikationer" jag gjorde på 130:n med undantag däck, fälg och hjulinställning som jag gjorde hos Daniel på Bandhagens Däck. _________________ Jonas Lundin Min biltråd här på Rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=126663 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 135i -08 | 3 besök senaste veckan (1247 totalt) |