Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evo 6 GSR -1999
1 besök senaste veckan (371 totalt)
FHellquist
Jönköping
Här sen Aug 2008
Inlägg: 36


Trådstartare
Hej,

Jag har varit medlem på sidan länge men inte speciellt aktiv med att skriva, däremot läser jag många intressanta trådar. Magnus hackade på mig och kallade mig lurker så tänker att jag kanske får visa upp lite vad jag grejer med.

Bilen är en Mitsubishi Evo 6 GSR från 1999. Jag drömde om en Evo 6 när jag såg dem nya som ung tonång och sen knappt 10 år senare köpte jag min egen Evo. Jag har ägt denna sen 2010 så har redan hunnit ha den i 11 år. Bilen är väl knappast något utställningsobjekt utan en lekbil som används även på vintrarna (och ser således ut som en 22 år japansk bil brukar se ut).

Här kommer ett par bilder på pärlan:



Förra sommaren var motorn ur och med smidda kolvar, nya stakar, turbo och soppa system kunde 475whp bromsas hos Hjalte med förvånansvärt brett register

Wrinkle black ventilkåpa för diskret utseende


Sedan två bilder för att retas lite, vinglöst blev inte populärt i Evoklubben...


Klistermärket som brukar locka till lite skratt


Framtidsplanerna är väl att lacka om delar av bilen för att höja helhetsintrycket lite och framförallt köra med den. Bilen har bara gått några hundra mil de sista 5-6 åren och det är för dåligt. Sist jag besiktigade skrattade killen och sa att jag knappt kunde varit hemma med bilen sen sist. Är väldigt nöjd med motorn och hur registret är så det får nog lämnas tillsvidare. Chassit är uppgraderat med poluretanbussningar och ett BC Racing coiloverkit. Invändigt är det tomt med en halvbur och fyrpunktsbälten. Hoppas på att kunna rasta den frekvent under sommaren! Hoppas även att jag kommer kunna lura med min far att köra. Ser ni bilen så kom gärna fram och tjöta lite =)

/Fredrik

_________________
Fredrik Hellquist
Mitsubishi EVO VI GSR med 500whp
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Evo 6 GSR -1999
1 besök senaste veckan (371 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande