Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 136, 137, 138   >>
522 besök senaste veckan (528090 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



/Fürstenhoff. skrev:
Supramannen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


Så allt hänger på hur fort det tuffar på på långa rakan RC??
Inte på chassi inställningar, bromsar och däck mm??


Farten på rakan speglar in hur fort det går ofast, och även om det finns mos i maskinen

Innan har det pratats om 225-230 gps,,

Ps hur går det sjlv med ditt bygge, det skulle väl vart klar i våras eller va det året innan dess..?


Varför jag frågade detta om toppfarten på en bana berodde mest
på att jag under ca 20år tävlat och kört på just banor likt Mantorp
och då tydligen missat detta med hur viktig slutfarten på långa rakan
är i stället för ett korrekt utvärderat & inställt chassi har med en bra
varvtid!!

Rörande SRGAB's Subaru bygge så går det efter person skador mm framåt
i en rasande takt - men tack du RC som frågar så fint - varför
vi först och främst ser fram emot en dust mot Loaded på "Ringen" för
att sen leka lite på Gotland, Mantorp samt i SS!!


Ska äntligen bli kul att se den presetera lite på alla ställen, lycka till

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476



Supramannen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Supramannen skrev:
/Fürstenhoff. skrev:
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


Så allt hänger på hur fort det tuffar på på långa rakan RC??
Inte på chassi inställningar, bromsar och däck mm??


Farten på rakan speglar in hur fort det går ofast, och även om det finns mos i maskinen

Innan har det pratats om 225-230 gps,,

Ps hur går det sjlv med ditt bygge, det skulle väl vart klar i våras eller va det året innan dess..?


Varför jag frågade detta om toppfarten på en bana berodde mest
på att jag under ca 20år tävlat och kört på just banor likt Mantorp
och då tydligen missat detta med hur viktig slutfarten på långa rakan
är i stället för ett korrekt utvärderat & inställt chassi har med en bra
varvtid!!

Rörande SRGAB's Subaru bygge så går det efter person skador mm framåt
i en rasande takt - men tack du RC som frågar så fint - varför
vi först och främst ser fram emot en dust mot Loaded på "Ringen" för
att sen leka lite på Gotland, Mantorp samt i SS!!


Ska äntligen bli kul att se den presetera lite på alla ställen, lycka till


Ser faktiskt fram emot att se din, Puppans mfl live då era bilar verkar
sjukt kul & snabba - och lyckas du få till en RSR så wooooow!! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


Som jag försökt förklara tidigare men som varit svårt för vissa att greppa är, att vi hade riktigt seriösa problem med värmen, vilket vi kanske inte hade vid tidigare tillfällen, sedan var chassit ej optimerat för Ringen tidigare men det var det i somras och det är helt två olika världar.
- Chassit ej byggt för korta svenska banor
- utväxlingen optimerad för ringen
Men min egen eftermatte från mantorp i somras var att värmen tog död på hästkrafter. Det visade sig i tiderna. Så är det bara. Men vi gråter inte för detta. Vårt främsta mål med detta tokprojekt är uppfyllt, att vi kan räkna oss till världens snabbaste bilar på en av världens farligaste banor.
A Ph.d is pretty impresive to

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


Som jag försökt förklara tidigare men som varit svårt för vissa att greppa är, att vi hade riktigt seriösa problem med värmen, vilket vi kanske inte hade vid tidigare tillfällen, sedan var chassit ej optimerat för Ringen tidigare men det var det i somras och det är helt två olika världar.
- Chassit ej byggt för korta svenska banor
- utväxlingen optimerad för ringen
Men min egen eftermatte från mantorp i somras var att värmen tog död på hästkrafter. Det visade sig i tiderna. Så är det bara. Men vi gråter inte för detta. Vårt främsta mål med detta tokprojekt är uppfyllt, att vi kan räkna oss till världens snabbaste bilar på en av världens farligaste banor.
A Ph.d is pretty impresive to


Ja så kan det ju va. och är det så har jag extremt mycket kvar att hämta jag med..

5-10 grader varmare än när ni körde
Ännu smutsigare
Clubsport chassie som även det är gjort för Nur
orginal utväxling som är för NUR och gatan

och ändå blev det 1,21,7.. undra vad den gått i bättre förhållanden..

Tyvärr så blev det ingen Nur för min del med denna bil men vi får se vad som sker i framtiden

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476



Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


En del text!! thumbs up


Ja så kan det ju va. och är det så har jag extremt mycket kvar att hämta jag med..

5-10 grader varmare än när ni körde
Ännu smutsigare
Clubsport chassie som även det är gjort för Nur
orginal utväxling som är för NUR och gatan

och ändå blev det 1,21,7.. undra vad den gått i bättre förhållanden..

Tyvärr så blev det ingen Nur för min del med denna bil men vi får se vad som sker i framtiden


Vi alla underkastar oss dig RC och inser att vad
vi andra (erkänner, jag personligen är inte efter hundra år klara för
att ens vara med i snacket) alltid, oavsett vad vi gör eller vilka
förutsättningar vi har alltid kommer att vara 2'a efter dig trotts "bättre"
förutsättningar än vad du hade när du satte dina rökartider -
hell Cesar, oooops, hell RC menar jag ju självklart!! thumbs up

Sen fick jag visst ett PM i från dig där du bestämt skrev att du ratar
Ringen för dom Svenska banorna RC.............eller har du ändrat dig nu!!

Ha en trevlig avslutning nu RC på 2009 och ett ännu bättre 2010 så '
siktar vi andra på att vara 2'a, oavsett vad vi gör!! thumbs up

OBS!! Läses med en stor portion ironi!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



/Fürstenhoff. skrev:
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Kimmen skrev:
Har ni skruvat bort er?
Läser på sidan 5 att ni körde 1,25 på mantorp för att sedan flera år senare bara klara 1,26...

Citat:
Summering testning på Mantorp 22/8:
Bilen gick perfekt idag och vi fick hyffsat bra tider, 1:25:00 långa rundan på gatdäck. 240km/h i slutet på rakan.

Låter som felaktiga tider, 1,25 på gatdäck för att sen klara 1,26 på R däck och slutfartstiden stämmer ju inte heller med vad som rapporterats senare


En del text!! thumbs up


Ja så kan det ju va. och är det så har jag extremt mycket kvar att hämta jag med..

5-10 grader varmare än när ni körde
Ännu smutsigare
Clubsport chassie som även det är gjort för Nur
orginal utväxling som är för NUR och gatan

och ändå blev det 1,21,7.. undra vad den gått i bättre förhållanden..

Tyvärr så blev det ingen Nur för min del med denna bil men vi får se vad som sker i framtiden


Vi alla underkastar oss dig RC och inser att vad
vi andra (erkänner, jag personligen är inte efter hundra år klara för
att ens vara med i snacket) alltid, oavsett vad vi gör eller vilka
förutsättningar vi har alltid kommer att vara 2'a efter dig trotts "bättre"
förutsättningar än vad du hade när du satte dina rökartider -
hell Cesar, oooops, hell RC menar jag ju självklart!! thumbs up

Sen fick jag visst ett PM i från dig där du bestämt skrev att du ratar
Ringen för dom Svenska banorna RC.............eller har du ändrat dig nu!!

Ha en trevlig avslutning nu RC på 2009 och ett ännu bättre 2010 så '
siktar vi andra på att vara 2'a, oavsett vad vi gör!! thumbs up

OBS!! Läses med en stor portion ironi!!


och det kommer från rätt käft..

läses med ironi med

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Hur går det här då? Det har varit knäpp tyst länge nu. Är det för att flitens lampa lyser?

"Så vem vet... vem som kör Loaded på biogas i mars 2010 då vi skall köra en GREEN Timeattack på ringen" gick att läsa ett antal sidor tillbaka... Är ni där nu kanske?

_________________
L-P Johnsson
Citera
ekish
Västerås
Här sen Maj 2007
Inlägg: 203



Någon som vet hur det går för pojkarna?

_________________
Andreas Ekström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



hittat på garaget

Nya planer för Loaded. Biogaskonvert lagt på is. Loaded blir stående för länge som det ser ut nu pga ledtider om vi skulle genomföra Biogaskonvert. Så nu tar vi tillfället att utveckla vårt helt egna M3 E46 kompressorkit i stället. Vi titta på lite andra produkter åxå. Så 2010 blir mkt körning, ny look. Vi kommer även testa en ny framvagnskonstruktion.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ekish
Västerås
Här sen Maj 2007
Inlägg: 203



Supramannen skrev:
hittat på garaget

Nya planer för Loaded. Biogaskonvert lagt på is. Loaded blir stående för länge som det ser ut nu pga ledtider om vi skulle genomföra Biogaskonvert. Så nu tar vi tillfället att utveckla vårt helt egna M3 E46 kompressorkit i stället. Vi titta på lite andra produkter åxå. Så 2010 blir mkt körning, ny look. Vi kommer även testa en ny framvagnskonstruktion.



Låter inte helt fel
När blir första körningen då?

_________________
Andreas Ekström
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
oj här händer det grejer i tråden Så jag får väl komma med lite nyheter för 2010 från vårt ständigt föränderliga projekt.

Nytt objekt i garaget, kanske blir det en uppföljare och kanske just denna M3 En V8 -08 med DKG låda.
Men vi har börjat ta hem M3or från US , både E46or och E92or och detta är första exemplaret. Så vi kanske kommer landa några stycken av dessa så vi bygger upp en fet budget vi har fått lite uppmuntrande förslag från vårt "lilla" nätverk, att köra en uppföljare. Men det är mkt man vill och mkt jobb så vi får se.


Vi har i vilket fall utrustat vårt "garage" med en lyft, vilket underlättar enormt. Skönt att slippa krossa ballarna varje gång växellådor skall upp och snart har vi klinkergolvet på plats åxå, så blir det roligare att hålla rent.




Sedan byter Loaded look inför 2010. Vi testar denna gång att foliera Loaded med en "Lambo" nyans. Det ser hittills ut att bli riktigt lyckat.



Så snart jag har lite mer info och bilder så skall jag presentera samarbetet med Rotrex i Danmark

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19546



gladiatorn skrev:
Men vi har börjat ta hem M3or från US , både E46or och E92or och detta är första exemplaret.
Bra sätt att slippa helbilsgodkännandejoxet och kunna regga med mindre ändring (bur etc) utan tjafs thumbs up . Sen kan utbud/priser göra att det vettigt också (men ibland är saker dyra i US utan anledning också).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
gladiatorn skrev:
Men vi har börjat ta hem M3or från US , både E46or och E92or och detta är första exemplaret.
Bra sätt att slippa helbilsgodkännandejoxet och kunna regga med mindre ändring (bur etc) utan tjafs thumbs up . Sen kan utbud/priser göra att det vettigt också (men ibland är saker dyra i US utan anledning också).

Tänkte inte på det faktiskt, bra tips ang bur :-) thumbs up

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Färdig att lastas så ikväll blir en bra kväll med pompa å jäger och fetare hjul

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Den blev ju jäkligt läcker thumbs up

Det är inte lite sugen jag blir på att foliera min råtta.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Här kommer lite fler bilder på folieringen



Mer går att se här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=gladiatorn&cat=1006 . . . .

Här kommer en liten teaser om nästa veckas jobb. Skall sedan testas på ringen 11-12 april om allt lirar.
Mkt spännande Ett helt nytt kapitel att lära sig och läsa på. Just nu är jag helt i händerna på "experter" men det är helt ok

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Jag är övertygad om att det kommer bli jättebra.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Det får nog bli ett litet vårrus idag, bilen på plats om några timmar. Sedan skall jag ta en rejäl funderare på hur hjulen skall se ut. Kom med ideér

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



http://www.rays-msc.com/catalog_2010/index.html#1

Volk G2 matte black
Volk RE30 matte black
Volk TE37 matte black
Volk GTS matte black
Volk Tariniti matte black & polished side

Dessa skulle jag valt mellan. thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 227



Kommer ni ta hem US M3'or för allmän försäljning eller?
Hur är det isf med E46... Är det en US-spec motor i den lika som i E36??
Skulle vara väldigt intressant att få en ungefärlig prisbild på en sån.

_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Här kommer uppdaterade bilder från hemkomsten

Garagevovven gillade hemkomsten


Nytvättad



_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 136, 137, 138   >>
522 besök senaste veckan (528090 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande