Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nordschleife Preview (From BMW virtual drive promo disc)
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (7176 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18644



vafan? Jag har ju VLC installerat men insåg inte att den kan spela quicktime...

Jag visste det iof men det har glömts bort.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Är det bara jag eller tyckte även ni att acceleration inte verkade riktigt verklig för den bilen.. + att den ska ju för tusan toppa 220 iaf väl (217 i manuell såg jag nu på BMW:s sida!)? BMW brukar då inte ljuga om det iaf.. inte enligt den erfarnhet jag har iaf! och sen tycker jag ljudet på bilen inte riktigt var det mest autentiska heller. Inte för jag hört 120i i aktion men jag får för mig att den ska låta lite annorulnda iaf.. nån som hört en fyra från BMW borde väl kunna svara! ! Fast replicationen av ringen var bra!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

TheProphet skrev:
Är det bara jag eller tyckte även ni att acceleration inte verkade riktigt verklig för den bilen.. + att den ska ju för tusan toppa 220 iaf väl (217 i manuell såg jag nu på BMW:s sida!)? BMW brukar då inte ljuga om det iaf.. inte enligt den erfarnhet jag har iaf! och sen tycker jag ljudet på bilen inte riktigt var det mest autentiska heller. Inte för jag hört 120i i aktion men jag får för mig att den ska låta lite annorulnda iaf.. nån som hört en fyra från BMW borde väl kunna svara! ! Fast replicationen av ringen var bra!


Ljudet är en av GT-seriens mycket få svaga punkter enligt mig.. Alla motorer låter väldigt lika. Man kan höra viss skillnad på olika konstruktioner men är det rad 4 så är det osv. thumbs down
Upplevelsen skulle höjas mycket om mer krut lades på ljudbiten.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Tack för det.. vore riktigt trevligt om de samplade alla bilar så skulle det vara 100% bättre... men nu funderar jag hårt på en ratt och ett PS2 med GT4 Mumma =D

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

TheProphet skrev:
Tack för det.. vore riktigt trevligt om de samplade alla bilar så skulle det vara 100% bättre... men nu funderar jag hårt på en ratt och ett PS2 med GT4 Mumma =D


Med tanke på det enorma arbete som läggs på att bilarna ska uppföra sig som man förväntar sig (nästan) och den noggranhet som återfinns på alla banor (makalöst!!) så är det konstigt att ljudet fått en så pass liten roll som det faktiskt har.
Trist men lämnar plats åt förbättring!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Anton Lillsund skrev:
TheProphet skrev:
Tack för det.. vore riktigt trevligt om de samplade alla bilar så skulle det vara 100% bättre... men nu funderar jag hårt på en ratt och ett PS2 med GT4 Mumma =D


Med tanke på det enorma arbete som läggs på att bilarna ska uppföra sig som man förväntar sig (nästan) och den noggranhet som återfinns på alla banor (makalöst!!) så är det konstigt att ljudet fått en så pass liten roll som det faktiskt har.
Trist men lämnar plats åt förbättring!



Sant.. men det är fortfarande trist att de inte fixat det vid detta laget.. trots allt v.4 nu ju! Jag hade iaf sett det som det ultimata "spelet" om de hade autentiska ljud.. ljudet gör ju så mkt.. så om de bara visste!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



TheProphet skrev:
Tack för det.. vore riktigt trevligt om de samplade alla bilar så skulle det vara 100% bättre... men nu funderar jag hårt på en ratt och ett PS2 med GT4 Mumma =D


Hur är rattarna till PS2:an? Kan man välja mellan olika eller är man hänvisad till Sonys grejer...?

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Morty skrev:
TheProphet skrev:
Tack för det.. vore riktigt trevligt om de samplade alla bilar så skulle det vara 100% bättre... men nu funderar jag hårt på en ratt och ett PS2 med GT4 Mumma =D


Hur är rattarna till PS2:an? Kan man välja mellan olika eller är man hänvisad till Sonys grejer...?


Jag har en Logitech-ratt som fungerar utmärkt till datorn också. thumbs up
En riktigt bra ratt som fungerar precis som det är tänkt.
Här är en länk http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=97,CONTEN . . . .

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Stefan Sager
Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004
Inlägg: 100



Är det bara jag som tycker att bilden är mörk? Hittar ingen justering i varken Qicktime eller VLC Media Player.
Edit: Hittade, sorry...

_________________

Stefan Sager
Citera
Stefan Sager
Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004
Inlägg: 100



Anton Lillsund skrev:
Jag har en Logitech-ratt som fungerar utmärkt till datorn också. thumbs up
En riktigt bra ratt som fungerar precis som det är tänkt.
Här är en länk http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=97,CONTEN . . . .

Tjenare Anton.

Får man ställa en liten fråga ang. ditt inlägg om ratten. Jag hade tänkt att köpa en sån du hänvisar till.
Den finns att köpa hos komplett, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123514&cks=PRL
Där står det ju: OBS! Endast till Playstation 2
Men du menar att den alltså funkar även på datorn?

_________________

Stefan Sager
Citera
gka
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 203



TheProphet skrev:
Är det bara jag eller tyckte även ni att acceleration inte verkade riktigt verklig för den bilen.. + att den ska ju för tusan toppa 220 iaf väl (217 i manuell såg jag nu på BMW:s sida!)? BMW brukar då inte ljuga om det iaf.. inte enligt den erfarnhet jag har iaf! och sen tycker jag ljudet på bilen inte riktigt var det mest autentiska heller. Inte för jag hört 120i i aktion men jag får för mig att den ska låta lite annorulnda iaf.. nån som hört en fyra från BMW borde väl kunna svara! ! Fast replicationen av ringen var bra!


I GT3 tycker jag bilarna känns ganska slöa överlag när de är otrimmade. Jag har inte jämfört några accelerationssiffror eller så, det bara känns så. Man ligger och trycker fullt på trean och är det minsta lilla uppförsbacke så orkar den knappt acca nånting. Kanske bara är så att man inte känner farten och lutningen riktigt...

Jag är också nyfiken på Antons ratt. Jag var och frågade i en butik här i stan om den nya ratten funkar med PC precis som den gamla (jag har den blåa "driving force"-ratten - helt värdelös i GT3 imho), men de trodde inte den skulle göra det. Vore kul om de har fel för då kan man ju göra sig av med den gamla ratten när man köper den nya. Ska inte den nya ha nån "compatibilty mode" så den funkar som en 200-gradersratt?

Edit stavfel

Edit igen: Ligger inte denna tråd i lite fel avdelning?

_________________
Göran Karlsson
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ingen som har nämnt nått om spårvalet ! Kör känslan ser så där ut ... Verkar som om det är svårt att läga bilen där man vill ha den på banan.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10197



Fredrik C skrev:
Ingen som har nämnt nått om spårvalet ! Kör känslan ser så där ut ... Verkar som om det är svårt att läga bilen där man vill ha den på banan.


Jag tycker mest det verkar som om någon som inte har en susning om bankörning kör bilen, ligger ju och kramar högerspår hela tiden..

_________________
Anders Hansson
Citera
Phieniac

Här sen Apr 2004
Inlägg: 17



m.i.c.k.e skrev:
Sant. GT4 är nog mer körsimulator än PGR 2.
Man får hoppas på att det kommer till x-box oxå..någon som vet?


Nä men Forza Motorsport kommer och det tror jag blir minst lika bra som GT4, Forza har också ringen.

http://www.webquad.com/forza/

_________________
Tom Magnusson
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Forza Motorsports verkar lite intresantare! Ska ta och ladda ner nån fil och se om jag tycker likadant efteråt! Men synd bara att det var så få BMW bilar med.. Varför tar de inte med M3 E30, elelr alla M bilar för den skullen! Vore ju nått på allvar!

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Micke Eriksson skrev:
Är lite småsugen på att köpa ett ps2 och GT4 men känns lite onödigt när det bara är det spelet jag vill ha


Det är inget jag inte kan råda bot på, snart vill du ha massor med spel
Citera
Skånepågen
Hanaskog
Här sen Jul 2004
Inlägg: 36



Stefan Sager skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jag har en Logitech-ratt som fungerar utmärkt till datorn också. thumbs up
En riktigt bra ratt som fungerar precis som det är tänkt.
Här är en länk http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=97,CONTEN . . . .

Tjenare Anton.

Får man ställa en liten fråga ang. ditt inlägg om ratten. Jag hade tänkt att köpa en sån du hänvisar till.
Den finns att köpa hos komplett, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123514&cks=PRL
Där står det ju: OBS! Endast till Playstation 2
Men du menar att den alltså funkar även på datorn?


Snälla Anton svara på denna fråga då jag är ute efter en ratt till pc:n nu och kommer att köpa GT4 när det kommer och skulle vilja ha ratt till det med och jag är inte så intresserad av att köpa 2st rattar.

_________________
Mikael Svensson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Skånepågen skrev:
Stefan Sager skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jag har en Logitech-ratt som fungerar utmärkt till datorn också. thumbs up
En riktigt bra ratt som fungerar precis som det är tänkt.
Här är en länk http://www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=97,CONTEN . . . .

Tjenare Anton.

Får man ställa en liten fråga ang. ditt inlägg om ratten. Jag hade tänkt att köpa en sån du hänvisar till.
Den finns att köpa hos komplett, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123514&cks=PRL
Där står det ju: OBS! Endast till Playstation 2
Men du menar att den alltså funkar även på datorn?


Snälla Anton svara på denna fråga då jag är ute efter en ratt till pc:n nu och kommer att köpa GT4 när det kommer och skulle vilja ha ratt till det med och jag är inte så intresserad av att köpa 2st rattar.


Hallå.

Denna fråga avhandlades via PM tidigarwe därför svarade jag inte här.
Men ett kort och korrekt svar är att denna ratt, trots att det står "endast PS2", fungerar utmärkt även till datorn. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Jag har också en Driving Force Pro och den fungerar alldeles utmärkt på datorn, jag köpte den då Richard Burns Rally släpptes på PS2 men sen det kom till PC har jag inte använt den på PS2. GT4 är ett givet köp, inte helt realistiskt men det har grunderna i bankörning och är underhållande.

GT-serien är något av det snyggaste som gjort, på grund av PS2:an begränsingar klarar det inte så höga upplösningar och sånt men själv arbetet som lagts ner är många gånger bättre än i andra bilspel, repriserna i GT är hur snygga som helst. Synd bara att ljudet är halvdant.

Men nu ska jag köra lite GTR istället

_________________
Martin Öberg
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1209



Phieniac skrev:
m.i.c.k.e skrev:
Sant. GT4 är nog mer körsimulator än PGR 2.
Man får hoppas på att det kommer till x-box oxå..någon som vet?


Nä men Forza Motorsport kommer och det tror jag blir minst lika bra som GT4, Forza har också ringen.

http://www.webquad.com/forza/


Tyvärr så är inte Forza Motorsport lika bra som Gran Turismo när det kommer till den ack så viktiga spelkänslan. Grafiken är fin och bil-listan imponerar, men ingen BMW???? thumbs down Har endast kört demon, skall tilläggas.

Jag har även kört BMW-demon som hela tråden handlar om, och känslan är GRYM. Återgivningen av Nordschleife är väldigt realistisk, snarast filmisk. Nu är ju 120i/120d inte speciellt snabba IRL, men jag håller nog med Johan "TheProphet" om att de känns onödigt trötta i spelet.

_________________
Mvh / Kalle Hansen
Citera
Racingsimulatorer
Nordschleife Preview (From BMW virtual drive promo disc)
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (7176 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande