Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-08-06 Blackstage Göteborg | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6104 totalt) |
Varmt, grusigt och skoj är nog en bra sammanfattning.
Jag hann med 11 körningar och bästa tid blev 36,014. Samtliga åk blev filmade men här är det bästa (inte så mycket grus). Tyvärr så blev inga bilder tagna eftersom det var hyffsad snurr på kön. om det finns bilder lägga gärna upp dem. |
||||
Aaaaaargh..... vi postade oberoende av varandra inom en minut.....
Magnus, kan du splica ihop Blackstagetrådarna vid tillfälle? |
||||
Näää... men jag kan göra såhär:
_________________ Magnus Thomé |
||||
Imponerande tider satta av Miataklanen minst sagt Synd med sevenvagnen att den inte gick som den skulle alla reporna
Glömde tidkorten i bilen men 36,7 eller nåt blev det till sist vilket jag antar att jag får vara rätt så nöjd med... Dock blev man avhängd av en diesel Bora redigt, 36,2 tror jag han körde när jag stack hemåt Banan var ju uppbyggd likadant som förra året, och man kan ju lugnt konstatera att tiderna krupit neråt saftigt för de flesta Då är det dax att börja tjata strax igen på en ny Blackstage körning på det andra forumet så att det händer nåt innan det blir vinter eller höst _________________ Peter Karlsson |
||||
En väldigt rolig kväll var det, på mina 6 körningar så var den bästa på 37.2 nånting...
Undrar om man måste köpa en Miata för att komma ner under 36 sekunder.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Humm, jo, jag kom på min dumhet själv när jag travade ner mot stan med en öl i hand.... Min bästa tid med Miatan blev 35.532 sek på tionde och sista åket, med helljus på och allmänt mörker bland konerna. Näst bästa 35.622 på femte, då körde D5 på 35.625 med tre cylindrar på Seven. Jag är säker på att en 33.x tid var möjlig där.... Mycket köra för pengen och kul med allt blandat folk +bilar! Tricket Allan: Det var uppförsbacke i starten så när man stagade, fick röd lampa och skulle åka så rullade man ur igen, knöligt... Så vad gör man? Drar parkeringsbromsen ett hack och gör konsekvent bra starter, MEN man skall ju komma ihåg att släppa den också.... Någon icke nämnd i vindröd sportbil satte sin just då bästa tid (?) med dragen broms.... |
||||
Nu skall jag lära Allan ett gammalt rödljusracingtrick: Starta med åtdragen handbroms. DVS varva som vanligt, håll tillbaka med handbromsen. Släpp handbromsen då du drar iväg. Kan lova att du gör snabba starter. Som en bonus så rullar inte Allan bakåt vid start i uppförsbacke heller. Fördelen är att du redan har tyngd på bakhjulen då du startar. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Kul testa Blackstage, en Seven är ju som gjord att svänga med. Tokhalt med sand på banan i första och med normalt hårda stötar dessutom mkt understyrt, mycket tightare satt än jag trodde så bara 37 sek i första åket. Motorn gick därefter plötsligt ner på bara på tre cyl. Och trots flera försök till fixar så var det fortsatt så de nästa två åken som gav ung 36 sek och sedan som bäst 35.6 sek. Satte allt mjukt nu med lösa dämpare och minsta khämmareinverkan. Greppade bättre. Men jag ville ju åka på alla cylindrarna!! Jagade sedan fram felet som simpelt nog var var en ren kortslutning på cyl tre via (Lucas!!)-fördelarlocket som ligger mkt nära nedre delen på insuget. Efter en hel timmes intensivt mekande fick jag till slut till en isolering som höll ihop för ett par åk. Kunde ha mer fokus på banan nu och fick till först en tid på 34.978 och precis innan det var slut en tid på 34.262. Lite mörkt att åka då men banan var ju ganska lätt komma ihåg. En bra mycket bättre tid hade varit lätt att få till, inget av åken då bilen gick på alla cylindrarna var speciellt felfria så neråt 33 sek tror jag bör gå att åka. Får komma igen med friskare grejer så man kan koncentrera sig bara på att köra. Kul arrangemang, lite lurigt med start med ljus bara. Alla mina tre sista åk gick med lätt åtdragen hand- broms vid start, min lätta bil på ca 535 kg rullade lätt bakåt i motlutet. _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Peter skrev
Heee, självklart borde man gjort så. Det var helt enkelt för mycket att hålla reda på med staging och annat som var nytt för mig. Baloos sörjande min då jag fullkomligt missade starten på första åket var obetalbar. |
||||
Baloo? Ut med dig och öva handbromsstarter nu. Med lite övning platsar du snart i folkrace, Nä det är ett vansinnigt snabbt sätt att komma iväg. Öva lite och se om det inte funkar. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
|
||||
jag missade givet detta pga av öldrickande å blues-lyssnade i norge..
den etanoldrivna ?? _________________ MackeMaehlum |
||||
Just den Den blev begåvad med en trasig toppackning dagen efter på raktframåkat på Mantorp _________________ Peter Karlsson |
||||
Tiderna ligger uppe från Blackrace Göteborg....
http://www.blackrace.nu/resultat/resultat04.asp?raceID=59 Nån som har förmågan att få det att se vettigt ut i forumet? Mitt ser alltid OK ut tills jag trycker förhandsgranska... |
||||
Förresten - Anders Envall i listan, är det samma person som skrev under signatur Bostic i Bilsport?
|
||||
|
||||
Jag kan väl kommentera tabellen lite för de som inte var där. 60fotstiden mättes inte (nähä ) och hastigheten är hastigheten in i stopboxen.
|
||||
Eftersnack 2004-08-06 Blackstage Göteborg | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6104 totalt) |