Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-06 Blackstage Göteborg
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6104 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Varmt, grusigt och skoj är nog en bra sammanfattning.
Jag hann med 11 körningar och bästa tid blev 36,014.
Samtliga åk blev filmade men här är det bästa (inte så mycket grus).

Tyvärr så blev inga bilder tagna eftersom det var hyffsad snurr på kön.
om det finns bilder lägga gärna upp dem.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Aaaaaargh..... vi postade oberoende av varandra inom en minut.....

Magnus, kan du splica ihop Blackstagetrådarna vid tillfälle?

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41617

Forumägare
Forumägare

Näää... men jag kan göra såhär:

Kristoffer R skrev:
Nyss hemkommen efter Blackstage, helt manglad.
Massa åkande blev det och stekande värme var det.

Alla var där, Niklas, Baloo, Barbapappa... Det måste varit 30 eller tom 40+ bilar som körde??? Cred: Vit 340 med turbomaskin som måste vara en av Göteborgs hemligaste "Q-car" som de säger i UK. thumbs up

Massa Miator med och körde, skitkuuul!!!!

D5 körde Seven på tre cylindrar och slog alla ändå.

Nu får jag logga av och gå ut på kalaset.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Imponerande tider satta av Miataklanen minst sagt Synd med sevenvagnen att den inte gick som den skulle alla reporna

Glömde tidkorten i bilen men 36,7 eller nåt blev det till sist vilket jag antar att jag får vara rätt så nöjd med... Dock blev man avhängd av en diesel Bora redigt, 36,2 tror jag han körde när jag stack hemåt thumbs up

Banan var ju uppbyggd likadant som förra året, och man kan ju lugnt konstatera att tiderna krupit neråt saftigt för de flesta thumbs up

Då är det dax att börja tjata strax igen på en ny Blackstage körning på det andra forumet så att det händer nåt innan det blir vinter eller höst

_________________
Peter Karlsson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Nästa gång skall jag allt vara med, om jag så skall putta bilen runt banan....

_________________
Mikael Persson
Citera
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003
Inlägg: 558



Det var stentufft att se en Impala SS svettas runt konorna. Respekt!

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
//Mattias Gripenland
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8052



En väldigt rolig kväll var det, på mina 6 körningar så var den bästa på 37.2 nånting...
Undrar om man måste köpa en Miata för att komma ner under 36 sekunder....
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:


--------------------------------------------------------------------------------

Näää... men jag kan göra såhär:

Citat:

Kristoffer R skrev:
Nyss hemkommen efter Blackstage, helt manglad.
Massa åkande blev det och stekande värme var det.

Alla var där, Niklas, Baloo, Barbapappa... Det måste varit 30 eller tom 40+ bilar som körde??? Cred: Vit 340 med turbomaskin som måste vara en av Göteborgs hemligaste "Q-car" som de säger i UK.

Massa Miator med och körde, skitkuuul!!!!

D5 körde Seven på tre cylindrar och slog alla ändå.

Nu får jag logga av och gå ut på kalaset.





Humm, jo, jag kom på min dumhet själv när jag travade ner mot stan med en öl i hand....

Min bästa tid med Miatan blev 35.532 sek på tionde och sista åket, med helljus på och allmänt mörker bland konerna. Näst bästa 35.622 på femte, då körde D5 på 35.625 med tre cylindrar på Seven. Jag är säker på att en 33.x tid var möjlig där....

Mycket köra för pengen och kul med allt blandat folk +bilar!

Tricket Allan: Det var uppförsbacke i starten så när man stagade, fick röd lampa och skulle åka så rullade man ur igen, knöligt... Så vad gör man? Drar parkeringsbromsen ett hack och gör konsekvent bra starter, MEN man skall ju komma ihåg att släppa den också.... Någon icke nämnd i vindröd sportbil satte sin just då bästa tid (?) med dragen broms....

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Kristoffer R skrev:
Tricket Allan: Det var uppförsbacke i starten så när man stagade, fick röd lampa och skulle åka så rullade man ur igen, knöligt... Så vad gör man? Drar parkeringsbromsen ett hack och gör konsekvent bra starter, MEN man skall ju komma ihåg att släppa den också.... Någon icke nämnd i vindröd sportbil satte sin just då bästa tid (?) med dragen broms....


Nu skall jag lära Allan ett gammalt rödljusracingtrick:
Starta med åtdragen handbroms. DVS varva som vanligt, håll tillbaka med handbromsen. Släpp handbromsen då du drar iväg. Kan lova att du gör snabba starter. Som en bonus så rullar inte Allan bakåt vid start i uppförsbacke heller. Fördelen är att du redan har tyngd på bakhjulen då du startar.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224




Kul testa Blackstage, en Seven är ju som gjord att svänga med. Tokhalt med sand på banan i första och med normalt hårda stötar dessutom mkt understyrt, mycket tightare satt än jag trodde så bara 37 sek i första åket. Motorn gick därefter plötsligt ner på bara på tre cyl. Och trots flera försök till fixar så var det fortsatt så de nästa två åken som gav ung 36 sek och sedan som bäst 35.6 sek. Satte allt mjukt nu med lösa dämpare och minsta khämmareinverkan. Greppade bättre. Men jag ville ju åka på alla cylindrarna!! Jagade sedan fram felet som simpelt nog var var en ren kortslutning på cyl tre via (Lucas!!)-fördelarlocket som ligger mkt nära nedre delen på insuget. Efter en hel timmes intensivt mekande fick jag till slut till en isolering som höll ihop för ett par åk. Kunde ha mer fokus på banan nu och fick till först en tid på 34.978 och precis innan det var slut en tid på 34.262. Lite mörkt att åka då men banan var ju ganska lätt komma ihåg.

En bra mycket bättre tid hade varit lätt att få till, inget av åken då bilen gick på alla cylindrarna var speciellt felfria så neråt 33 sek tror jag bör gå att åka. Får komma igen med friskare grejer så man kan koncentrera sig bara på att köra.

Kul arrangemang, lite lurigt med start med ljus bara. Alla mina tre sista åk gick med lätt åtdragen hand- broms vid start, min lätta bil på ca 535 kg rullade lätt bakåt i motlutet.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Jasså... Är det han som är D5.

Hej Jan-Erling!

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Peter skrev
Citat:
Nu skall jag lära Allan ett gammalt rödljusracingtrick:
Starta med åtdragen handbroms. DVS varva som vanligt, håll tillbaka med handbromsen. Släpp handbromsen då du drar iväg. Kan lova att du gör snabba starter. Som en bonus så rullar inte Allan bakåt vid start i uppförsbacke heller. Fördelen är att du redan har tyngd på bakhjulen då du startar.


Heee, självklart borde man gjort så. Det var helt enkelt för mycket att hålla reda på med staging och annat som var nytt för mig. Baloos sörjande min då jag fullkomligt missade starten på första åket var obetalbar.

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Kristoffer R skrev:
Baloos sörjande min då jag fullkomligt missade starten på första åket var obetalbar.


Baloo?

Ut med dig och öva handbromsstarter nu. Med lite övning platsar du snart i folkrace, Nä det är ett vansinnigt snabbt sätt att komma iväg. Öva lite och se om det inte funkar.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Baloo = Johan Nihleen = Blackstage Crew


_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



jag missade givet detta pga av öldrickande å blues-lyssnade i norge..


Kristoffer R skrev:
Cred: Vit 340 med turbomaskin som måste vara en av Göteborgs hemligaste "Q-car" som de säger i UK. thumbs up


den etanoldrivna ??

_________________
MackeMaehlum
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Kristoffer R skrev:
Cred: Vit 340 med turbomaskin som måste vara en av Göteborgs hemligaste "Q-car" som de säger i UK. thumbs up


Acke skrev:
den etanoldrivna ??

Just den Den blev begåvad med en trasig toppackning dagen efter på raktframåkat på Mantorp

_________________
Peter Karlsson
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Tiderna ligger uppe från Blackrace Göteborg.... thumbs up


http://www.blackrace.nu/resultat/resultat04.asp?raceID=59



Nån som har förmågan att få det att se vettigt ut i forumet?
Mitt ser alltid OK ut tills jag trycker förhandsgranska...

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Förresten - Anders Envall i listan, är det samma person som skrev under signatur Bostic i Bilsport?

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Kristoffer R skrev:
Nån som har förmågan att få det att se vettigt ut i forumet?
Mitt ser alltid OK ut tills jag trycker förhandsgranska...
Jag kan väl göra ett försök.
Pl. Nr. Namn                 Fabrikat                Reakt. 60-fot Hast.  Tid
1   12  Jan Rydquist         Jeguar Super Seven      0,566  0,000  48,42  34,262
2   15  Kristoffer Rydquist  Mazda MX-5 Miata        0,721  0,000  39,19  35,532
3   4   Mika Asiainen        Volkswagen Corrado      1,344  0,000  45,51  36,013
4   11  Niklas Falk          Mazda MX-5 Miata        0,636  0,000  47,87  36,014
5   1   Per Junfors          Volkswagen Golf I       0,873  0,000  41,52  36,095
6   13  Andre Lindén         SAAB 900                1,613  0,000  40,98  36,128
7   19  Niklas Rosell        Nissan 200SX            0,987  0,000  35,40  36,149
8   2   Niklas Maissari      Volvo 244               0,783  0,000  48,85  36,306
9   23  Filip Jannerberg     Volkswagen Bora         1,459  0,000  44,36  36,551
10  9   Peter Karlsson       Volkswagen Lupo         0,785  0,000  43,40  36,781
11  26  Björn Axelsson       Lancia Delta Integrale  0,456  0,000  38,32  37,042
12  3   Mats Karlsson        Volkswagen Scirocco     0,435  0,000  37,11  37,245
13  24  David Landström      Mazda MX-5 Miata        0,748  0,000  42,60  37,365
14  5   Joakim Sturve        Lancia Delta HPE        1,264  0,000  48,16  37,508
15  10  Peter Vartama        Peugeot 206RC           2,269  0,000  51,80  37,619
16  8   Joakim osbeck        Mazda MX-5 Miata        0,759  0,000  53,53  37,656
17  18  Timmy Mandorff       Opel Kadett             0,938  0,000  40,38  37,755
18  7   Mikael olsson        Volkswagen Jetta GT     0,730  0,000  35,86  38,169
19  16  Viekko Kiiskilä      Volkswagen Golf I       0,922  0,000  42,18  38,374
20  28  Tommy Nilsén         Isuzu Piazza            0,673  0,000  29,86  38,393
21  14  Tobias Gunnarsson    SAAB 900                2,385  0,000  32,36  38,663
22  22  Per Moe              Chevrolet Impala SS     0,773  0,000  58,78  38,688
23  17  Patrik Zetterlund    BMW 316i                1,002  0,000  38,94  38,739
24  6   Patrik Jonasson      Volkswagen Bora         1,091  0,000  45,31  38,911
25  20  Björn Svensson       Nissan 200SX            0,831  0,000  36,38  39,371
26  21  Ronny olofsson       SAAB 9000               1,502  0,000  30,73  39,964
27  29  Michael Weyer        Nissan 200SX            1,208  0,000  40,96  40,149
28  69  Anders Envall        Skoda Favorit kombi     1,200  0,000  35,05  40,698
29  25  Dennis Norén         Volvo 244               0,441  0,000  38,56  41,785
30  27  Mikael Johansson     Volvo 360               1,425  0,000  31,44  43,922
31  119 119                                          1,149  0,000  22,32  51,535
Det är ju jobbigt att bli en tusendel efter en Corrado med tanke på skillanden på Parkbanan . Men jag hade ju handbromsen i hela varvet (borde läggas till i ursäktsgeneratorn). Men det största skillnaden sitter bakom ratten. JAg har aldrig fått hoppa så mycket mellan 1an och 2an. Det måste till tå/häl för att det ska gå smidigt. Alternativt ska främre khämmaren lossas för att komma runt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19510


Trådstartare
Jag kan väl kommentera tabellen lite för de som inte var där. 60fotstiden mättes inte (nähä ) och hastigheten är hastigheten in i stopboxen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



2:a plats med hastighet in i boxen inte dåligt - Bara slagen av en Cheva

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Eftersnack
2004-08-06 Blackstage Göteborg
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6104 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande