Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-25 Sturup Raceway MGCC KM2 | 1, 2, 3 >> 8 besök senaste veckan (9192 totalt) |
En kalastrevlig tillställning Denna gången var funktionärerna väl förberedda vilket märktes då det flöt på rackarns bra Så ett stort tack från mig också till alla som bidrog till den lyckade dagen
Du körde ju riktigt bra Fredrik, imponerande tempo _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Det var en kul dag & bra arrangemang!
Det nya banpartiet på Sturup var lite knixigt. Ingången blev jag inte riktigt klok på. Fick till en 54-ngt tid, det är jag nöjd med. Här kommer lite bilder: Denna ser ju ganska rå ut! Det mesta var i kolfiber .... Den som väntar på .... En japs som läcker lite vatten ...... Porscheklubben kör snabbare än Miataklubben! Mycket bilar i Roadsport C Någon som tycker det är ett bra läge att ligga o läsa i gräset ca 5 meter från banan. Troligen hade hon hörselskydd .. |
||||||
Jag knäppte lite bilder, de är ganska stora men jag tänkte att jag lägger ut dem i fullformat för er som vill ha.
De finns här: http://caesar.99kr.com/~ixbauto/temp _________________ Anders Hansson |
||||||
Toppentrevligt. Den nya kurvan var riktigt lurig men det blev bättre och bättre. Lite synd att resten av banan har en otrolig förmåga att värma kylvatten bara....
Ingen som har nån bra bild på min bil, nr 60 gul Porsche 924? Åkte med mig i Roadsport B och med min far i C. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Trevliga bilder pojkar men oooj va min bil kränger
Tack för kaffet Dan Tack för åkturen Anders och Pär _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Kul dag!
Tyvärr registrerades inte mina tider på första passet - och jag körde förstås MYCKET fortare då Jag gissar att jag var den som bjöd publiken på mest i form av rök och skrik från mina däck + lite drifting efter 4-5 varv Patrik lyckades klå mig med några tiondelar > - men fegade ur och hoppade över racet Regnet på det avslutande racet jämnade ut oddsen lite och jag låg 5:a tills jag lyckades ställa bilen på tvären i andra hårnålen med följd att nästan hela fältet kom förbi Nu börjar många ansikten kännas bekanta, både från rejsa och från andra träffar - kul Kul också med ännu en "belgisk" miata - trots att jag inte hänger med dem Tack Stefan för "smörrebrödet" Men var blev Goran av? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Hej Dennis
Klart befogad fråga. Jag lyckades inte somna förrän ca 05:00 och hade ställt väckarklockan på 6:30 för att komma iväg i god tid. Tyckte att det var säkrast att jag stannade hemma och fick sovit någon timme extra än irrat runt bland er med disigt sinne. Jag hade sett Apocalypse Now - Redux på kvällen och sen grubblade jag på allt mellan himmel och jord så jag blev vansinnig. Måste sova, måste sova, måste sova...ledde ingenvart. > Jag grämer mig enormt då vädret verkar varit perfekt för banköra 15-20 grader och molnigt. Jag siktar in mig på att åka med Tetra Pak på Knutstorp på tisdag istället, så man kan ladda ur. Det tråkiga blir att ni inte är där då med alla underbara kommentarer och påhopp. Ingen annan som kunde skvätta bensin på dig? Ska bli kul att se resultaten. Ha det bättre Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Surt Vädret var helt OK, förutom att det regnade under det avslutande racet.
Nä, bara däckbitar och grus idag Vi ses _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Ligger redan ute på www.mgcc.nu _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Sakta i backarna, det är ju tiderna som räknas > Tänkte köra racet först för att kunna bättra på tiderna men den möjligheten försvann ju när regnet kom Regnade det ännu mer under racet? Tider? På tvären i hårnålen? Du kör väl aldrig brett Dennis? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||||
Det regnade inte mycket, men det räckte för att det skulle bli halt... Nä, inte kör jag brett Lite snopen "snurrning" faktiskt; egentligen var det ingen snurrning utan bara en 90-graders sladd som aldrig fick någon retur - långsam sladd dessutom. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Instämmer med alla föregående skribenter, kul dag och väl genomfört arrangemang, trots att jag anar att man hade tillgång till färre funktionärer än man skulle önska. Jag tycker det funkade mkt bra ändå!
Helt klart så gick största delen av första passet åt att försöka lära sig hitta runt hjälpligt för min del. Jag är klart imponerad av Fredriks körning i Pontiacen, saknar ca 3 hk/kg men tog sig ändå runt som ett av dom snabbaste ekipagen i Roadsport C Det började visserligen dugga lite på andra passet (= 2:a tidsträningen) men jag märkte inte då att det blev halare, antagligen så var där värme i däcken så att bet i hyggligt ändå. Ca 1 sekund snabbare på andra passet än det första för mig. Sen det för seriens skull betydelselösa men ändå skojjiga racet så regnade det mer och tilltog under tiden dessutom. Det var faktiskt premiär för mig med 924-räsern på blött underlag, slumpen har gjort att jag har kört med den i 1,5 säsong utan att råka på regn, statistiskt osannlikt..... (jag har inte medvetet undvikit regn). Hursomhelst så min vana trogen gör jag en urusel start och tappar 2 placeringar, Dennis och en Lacia Montecarlo kör förbi mig, vet inte vem som kör Lancian (ngn som vet?). Bengt Metz i en seven verkar ogilla den täta trafiken och förefaller släppa av, så han är lättpasserad tämligen omgånde. Dennis lämnar dörren på vid gavel på 2-3:e varvet, så vi kör i bredd i ett par kurvor innan jag faller in bakom mig. Sen tar det nog 4-5 varv innan jag har kontakt med Lancian. Lyckas tillslut komma om honom på samma ställe som med Dennis fast på andra sidan så att säga, dammkurvan och hårnålen. I detta läget leder Mats Dahlgren i en Elise (som var i särklass snabbast på tidsträningen) och Fredrik i Pontiacen tätt bakom. Antar att Fredrik igentligen var snabbare i blötan men kom inte om. Bara ett varv återstår och sen passerar Mats mål ca en halv sekund före Fredrik och jag kommer ca 2 sekunder efter. Sen en mindre skoj grej, som dock varken ngn arrangör eller någon skribent på rejsa ska känna sig träffad av är den misstänksamhet som man möts av > . Jag har tävlat i pistolskytte på alla nivåer utom OS (bl.a landslaget i 7 år) och aldrig någonsin mötts av ngnting som liknar den misstänksamhet om fusk eller ngn sorts avundsjuka som jag mötts av i dessa klubbrace. Förra gången så hoppade en äldre herre fram och undrade misstänksamt om jag körde på slicks (mina R-däck från 1992 var snedslitna på utsidan) och igår så kom annan äldre herre och undrade hur i tusan man kunde köra med en 924 turbo i Roadsport C, för den har ju 170 hk, han har ju minsann bara 86 hk. Vet inte om han förträngde att att hans bil väger ngstans drygt 600 kg och min nästan 1200 kg? Det är nästan så att jag börjar tro att man måste ha varit medlem i minst 20 år, själv vara minst 50 år och köra en engelsk bil för inte bli misstänkliggjord. Till saken hör ju dessutom att det är ju för f*n klubbrace vi kör, alltså racingens motsvarighet till korpen eller så, för f*n gubbstruttar, tagga ner, ni är bara tramsig! Körde även lite på "familjekörningen" efteråt, skjutsade bla runt mina föräldrar några varv och Edvin några varv. Fick sen några varv i passagerarstolen i Björns 968 Cs och i Anders 944 turbo cup, satan vad den går turbocuppen! Extra kul med just den bilen är att det är den aldra första turbocupen som byggts, en riktigt samlarbil med bara 7000 mil på mätaren. _________________ Pär Hylander |
||||||
Mkt snabb resultatrapportering på nätet, ett stort för det
Några av oss drog vidare till Lockarp och körde gokart med PCS på eftermiddagen/kvällen. Långlopp 90 minuter i 3-mannalag. Oerhört blött och men mkt roligt! Anders såg ut som han gyttjebrottat redan på första rekognoseringsvarvet, tydligen brukar man hålla fullt i den kurvan när det är torrt, vilket det inte var igår Intressanta effekter med kartarna pga vädret oxo, rätt rejäla misständningar när luftfiltret var helt indränkt i vatten och nästan alla kartar fick soppatorsk inom 2 minuter vid ungefär 80:e minuten. Det indränkta luftfiltret ökade tryckfallet för luften så att motorn chokade! _________________ Pär Hylander |
||||||
Tråkigt att höra. Ytterligare en anledning till att anordna en vägningsövning av bilarna, antingen i samband med klubbracet eller som separat övning för att undanröja alla tvivel. Sen är det som du säger, att det bara är klubbrace. När vi får betalt för att köra kan jag förstå diverse påhopp. Det hör nog till sporten, då många spenderar en massa pengar på att optimera sina bilar. Själv kör jag med elhissar, elbackspeglar, originalstol på passagerarsidan och taklucka. Det är bekvämt med elhissar. MGCC har verkligen växt på kort tid med gänget i Roadsport C och det har definitivt tillkommit en hel nya ansikten. KUL! Minnesberg nästa! _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||||
Eftersnack 2004-07-25 Sturup Raceway MGCC KM2 | 1, 2, 3 >> 8 besök senaste veckan (9192 totalt) |