Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Radical SR8 2012 | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (5272 totalt) |
Eftersom Radical tycker att motorn ska renoveras efter 40h och den har 50h (enligt instruktionsboken är det ca 1h varmkörning vid varje körning som inte ska räknas in) på mätaren nu tyckte vi att det var lika bra att serva/renovera inför säsongen 2019
_________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Motorn bygger på 2 st Hayabusa 1340cc överdelar som man gjort ett eget block och vev till.
Nu till det tråkiga Radical vägrar sälja några lösa invändiga motordelar, dem vill att alla motorer ska till dem för översyn Bedömer att allt ovanför blocket är Hayabusa original så egentligen är det bara lager och lite packboxar som måste letas fram för att kunna göra översynen. Någon som är duktig på att hitta var dessa lager kommer ifrån? _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Inte många googleträffar på de nummerna men ett inlägg i ett forum tyder på att det Är lager till äldre Rover/Buick V8. Logiskt med tanke på att enegelsk Kitcar/race industri brukar använda Rover Delar som svensk dito brukar använda Volvo... Kolla med Hansen Racing eller ABR i Stockholm eller nån specialist. Finns säkert mått att hitta på nätet också för att verifiera. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Grym bil! Är det även sekventiell låda i dessa? Lättkörda eller är dom lite halvlömska?
|
||||
Tror i princip alla äldre Rover V8 (ca 80-tal) har samma ramlager. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Alriksson Motorsport är ett namn som figurerar i Radicalsammanhang när det gäller att pilla på Radicals motorer, kanske något att kolla upp närmare?
|
||||
Det ska jag kolla upp _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Rejält cool bil!
Vi hade en SR8 LM ett tag, brorsan hade nöjet att rejsa den på Imola och Valencia. En lite smårolig anekdot - när vi kom ner till Imola frågade vi italienarna vilken ljuddämpare vi skulle åka med varpå dom tittade frågande på oss. Ska vi ha race silencer eller trackday silencer som dämpar lite mer förklarade vi? Dom garvade och sa: "This is a race track!!!" Mycket nöje med bilen! _________________ Mattias Nordenström |
||||
Bara en Wankel behöver dämpare med den gränsen Såg en sån dämpare i USA. Den var fylld med lavagrus, allt annat brann upp eller smälte. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Lager är sällan special. På tok för dyrt för tillverkare att ha unika lager.
Om måtten stämmer så ger jag min högra hand att det är just dem lager dem kör med. Hur har det gått för veven? På min 2.5L ttrs femma till polon fanns inte öd lager. Men efter lite letande så hitta jag lager från en fiat nånting som fanns o öd. Funka perfekt. Så var inte rädd o prova. Mvh _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||
Våra race- och banåkarbilar Radical SR8 2012 | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (5272 totalt) |