Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 [Däck och chassifrågor...]
2 besök senaste veckan (2689 totalt)
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Tråd kan tas bort.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
---

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

Med vilka arrangörer har du tänkt köra bana? Många trackdayarrangörer tillåter inte slicks.

_________________
Magnus Thomé
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Med vilka arrangörer har du tänkt köra bana? Många trackdayarrangörer tillåter inte slicks.


Jag vet läget, därför känns r-däck mest aktuellt även om slicks är mer ekonomsikt och fantastiskt på sina sätt. Minns min M3 E30 med slicks och det var ibland overkligt.

Du som kört mycket E36 Magnus, vad anser du om däckbredd och hjulvinklar?

Gällande arrangörer så har jag inte kikat läget helt än men SVKG och Bavaria är två jag garanterat kommer köra med och jag är införstådd vad som gäller hos respektive.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1963



Kul att du är tillbaka thumbs up

En polare till mig, som har bra koll på bitarna. Läs hans tråd

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=93896

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Finns 17x9 med ET runt 20 nånting från E39 m-sport, men det är bara bakfälgarna som är 17x9. Passar perfekt på E36 med lite camber och ev. lättare skärmvalsning. Passar bra upp till 245-or på dem.

Toe och camber kan du ju justera individuellt på E36 bakvagnen så det är ju bara att ställa in det du vill ha.
Själv kör jag med 1 mm toe in totalt för bakvagnen och ca 3 grader camber och upplever att jag har en väldigt lättkörd och välbalanserad bil, men det är ju mer än hjulvinklarna som spelar in.
Har du kollat över bussningar och infästningar till din bakvagn, låter inget vidare med det beteendet du beskriver?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851



De där med toe bak är en sån där klassisk sak som är lätt att få fel och svår att få bra. Kör man 0-toe bak så kan det (oftast) inte bli fel. Jag trycker alltid man ska börja med det, och sen bara ändra det om man känner att man behöver. Alla bilar är olika, alla bilar behöver olika hjulinställningar på bana. Val av dämpare, fjäderhårdhet, krängningshämmare, bredd på däck med mera påverkar ju balansen på en bil.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 -93 [Däck och chassifrågor...]
2 besök senaste veckan (2689 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande