Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Mina erfarenheter av Civic TypeR på Ringen
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (10223 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Nu vill jag inte vara en glädjedödare, men undrar vad försäkringsbolagen skulle tänka om de läste detta. Vilka risker folk utsätter sig för. Men hur kul är det inte?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



När vi ändå håller på kan vi väl ta Lauda Bend. Personligen en av favoriterna. Är man först och ingen trafik framför(går ju bara en bil genom) håller man ju fullt genom. När aningens blöt eller fuktigt så blir detta ställe min skräck!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003
Inlägg: 81



RS6 skrev:
När vi ändå håller på kan vi väl ta Lauda Bend. Personligen en av favoriterna. Är man först och ingen trafik framför(går ju bara en bil genom) håller man ju fullt genom. När aningens blöt eller fuktigt så blir detta ställe min skräck!


Jo, jag körde runt en engelsk kompis i Mars några varv och det var just lite regnigt, kom till Laudalinks, tog en hand av ratten, pekade och sa "det var här Lauda kraschade o brann och..." kom inte längre innan bilen(318is E30) tog ett litet skutt med baken o la sig sidledes, gjorde jag naturligtvis medvetet för o demonstrera hur det gick till

Då var hjärtat i halsgropen, sen dess tittar jag jag alltid lite misstänksamt när jag kör genom den kurvan...

_________________
Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:)
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



christers_mille skrev:

Konstigt att det inte händer fler olyckor där, alla verkar mer upptagna med att daska in i barriärerna runt Hohenrain


Här är det en som körde för fort under bron.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17370


Trådstartare
Jag får "ingen" fart med mig i Laudavänstern så det är bara att hålla stumt. Den där puckade kurvan före får jag ingen som helst fason på och det känns som om jag har fyra km/h ur den. Egentligen kanske det är 60-70, men det känns som om jag står still.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Mäkinen skrev:
Jag får "ingen" fart med mig i Laudavänstern så det är bara att hålla stumt. Den där puckade kurvan före får jag ingen som helst fason på och det känns som om jag har fyra km/h ur den. Egentligen kanske det är 60-70, men det känns som om jag står still.


Ex-muhle är inte lätt. Sedan jag ändrade slutväxeln har det blivit betydligt bättre. I en så "svag" bil som Civicen är det säkert en pina. Det är ju många som försökt ladda lite till i Ex-muhle - med väldigt nedslående resultat som följd.

Vad gäller Lauda så är jag nog ganska feg, håller sällan helt stumt fast det egentligen borde vara problemfritt.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Lennart Mäkinen skrev:
Jag får "ingen" fart med mig i Laudavänstern så det är bara att hålla stumt. Den där puckade kurvan före får jag ingen som helst fason på och det känns som om jag har fyra km/h ur den. Egentligen kanske det är 60-70, men det känns som om jag står still.


2000-2300kg med automat och 450hk känns tungt även det i ex-m vill jag lova.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Det märks tydligt, i det här sällskapet, att man kan köra på ett annat sätt iom att man bara har ca. 200hk. Lauda-Links-Kink är en störtskön men fullständigt odramatisk stumt hållen kurva för mig. Men det beror antagligen på att jag har så "lite" mos.... (och är långsam ut ur knäppa Ex-Muhle )

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nürburgring
Mina erfarenheter av Civic TypeR på Ringen
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (10223 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande