Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924S -86 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (22083 totalt) |
Den är faktiskt signalgul. Antagligen lackad av en storrökande tysk spårvagnschaffis från Flensburg. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
var i bilen är detta? har lite svårt att lokalisera bilderna, men gissar på bakom baksätet (fotot taget genom bakrutan?) varför de horisontella strävorna som ansluter mitt på röret? EDIT: såg att det bara var en, röret bakom såg ut att sitta fast... Ska den vara till bältet? |
||||
På allt möjligt. Jag är inte så nogräknad
Lite allvarligare då: Jag skall väl inte lätta min så mycket, men allt möjligt i racemodifieringar är intressant. Burdragning i just denna bilmodell, ändring av infästningar hjulupphängningar, vanliga ändringar av hjulupphängningar, vad för elände som brukar dölja sig när man tar bort täckande mattor och plåtar (kansken inte så rejsigt, men rätt intressant ur hållbarhetssynpunkt) osv, osv. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Precis, det är till bältet. Det andra röret är nog det som sitter i botten på huvudbågen. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Fredriks och Ingemars byggbilder på buren är nog inte optimala studieobjekt, eftersom SBF-besiktningsman inte blev överförtjust direkt . Men däremot så är ju deras erfarenheter på området mkt värdefulla _________________ Pär Hylander |
||||
Handlade mest om en ovanligt korkad bes.man. Har sett flera burar efter våran som klarat bes galant trots att dom har varit betydligt sämre. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Handlade mest om en ovanligt korkad bes.man. Har sett flera burar efter våran som klarat bes galant trots att dom har varit betydligt sämre. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Hittade några riktigt avskräckande bilder
Elsystemet innan det brann upp. Skrapning av underredsmassa och några bilder som är lite trevligare TurbOCup dämpare, Boxter OK och ett billigt avgassystem på plats. Wilwood koppling och broms med våg samt en hemmasnickrad gaspedal (Mk II) Bromskylning fram under tillv. Bromskylning monterad _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Byggde en ny front och en stenhård splitter tidigare i våras. Fronten skruvades fast i skärmarna och i plåtremsan under lamporna. Splittret skruvades fast ordentligt i fronten med 5 st M8 (demonteras för att komma upp på trailer)
Markfrigång på ca 55mm. Problemet visade sig vara att bilen blev ett mycket effektivt väghyvel vid första grönsaksbesöket på Knutstorp. Fronten och splittern höll ihop något fruktansvärt bra och vred dom stackars framskärmarna (som är i plåt) på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Även ramen till kylarn lyckades på nåt konstigt sätt följa med. Hur skall man bygga för att undvika sådana problem i framtiden? Splittern måste ju offras men hur löst kan den sitta, måste ju bli lite aerodynamiskt tryck på den? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Har visst missat dina byggbilder efter lack, men jag antar att det inte är för sent att gratulera till ett förbaskat cleant och snyggt bygge? Det är något så oerhört läckert med en rensad, nylackad banbil som blottar en undersida full av fräsha prylar!
_________________ Ragnar Burenius |
||||
I alla fall tre limklämmor måste du ha _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
Tackar för det..... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Ingen som har nåt lite mer konstruktivt förslag _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Kanoncleant!
*blir ju sugen på att bygga bil fast jag lovat att aldrig göra det igen* Trixet att sätta dit splittern är nog att ha ett större antal ("tillräkligt många") skruv fast med en liten skallarea. Mao inga gigantbrickor. Allt ska sitta ihopa så pass att all normal användning funkar men att splittern slits loss om man klipper gräs... Fast att det var det som var vitsen visste du nog ju. Lycka till och berätta om du kommer på ngt bra. |
||||
Jo det låter riktigt men problemet är att splittern sitter klämd mellan front och nedre delen av skärmen ute i kanterna. Fast jag kanske kan kapa av nedre delen av skärmen nu när jag ändå har bulat dom. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924S -86 | 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (22083 totalt) |