Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Benz CLK55 AMG | 3200 besök totalt |
Jag hittade en bil jag trivs löjligt bra med.
Det tråkiga med en sån här modell är bristen på roliga tillbehör. Bussningar o leder är bytt. D2 väghållningskitt sitter på. Avgassystemet är Brabus framtill o raka rör bak. Bromsbackar vette sjuttsingen va dom heter men dom biter riktigt bra. Vad framtiden hittar på de vette fasen men bana ska köras fler gånger. _________________ Niklas Rolin |
Har ingen koll på detta i dax läget.
Jag kan bara hålla med dig om växlingen. Även fast jag stänger av ABS o antispinn kopplar om lådan till manuell växling så styr boxen till viss del själv. Kan vara nån säkerhets åtgärd från M-B. Jag är inne i en helt ny värld så det blir mycket se o lär. Hur det än är så behöver man hjälp o tänka rätt ibland ;-) _________________ Niklas Rolin |
Det finns mjukvara att programmera lådan med, men skillnaden är inte brutal.
Monterar du däremot Mclaren SLR's solenoider i lådan så smäller den i växlarna rejält mycket tuffare. Jag har Eurocharged mjukvara i min(i stort sett kopierad från SLR) Samt blå solenoider.(mclaren slr) Jag tjänade 0.2s 0-100km/h, så det är hur mycket snabbare det växlar enkelt förklarat. De vaknar sen till rejält om du byter till riktiga headers, det kan ge ca 40-50hk beroende på modell. Topparna ser förskräckliga ut i kanalerna, så portar man dem ger det ett gött hälsotillskott. Större gasspjäll ger lite, men är krångligt.(jag har dock det på min c55 amg) + en massa mer moddar som gör att motorn närmar sig faktiskt ca 475hk utan omprogrammering av motorecu. Jag har en kompressorsats till salu som passar just W203/209(kleemann) med kapacitet för ca 700hk (autorotor MX422) _________________ Patrick Wetterskog |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes Benz CLK55 AMG | 3200 besök totalt |