Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer Evo VIII Team Stacke Hydraulik
1, 2, 3   >>
11 besök senaste veckan (21252 totalt)
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Då har jag hamnat i Evoträsket igen efter ett antal års uppehåll med "lekbilar". Suget blev nu för stort och i helgen impulsköptes en ganska färdigbyggd Evo VIII som ska förädlas och brukas på banorna runtom i Sverige.
Målet med bilen är att sätta bra mycket snabbare tider än vad jag gjorde med Evo sexan jag byggde runt 2005.

Dagens specifikation:

Motor, växellåda & avgassystem:
Strokad till 2,3 liter
Precision 61/62 turbo
Tial wastegate
Tial dumpventil
Kelford 289/276 kammar
Wiseco kolvar
Bridgeway stakar
HKS GD Pro koppling
Supertech ventilfjädrar och Ti retainers
BC ventiler
Fidanza justerbara kamdrev
HKS kamrem
HKS stift
HKS toppackning
ARP bultar i topp och botten
Fullrace Intgercooler
KN luftfilter
Större oljekyl
Boch Motorsport 1200cc högohmsspridare
AEM fuelrail
JM Fabrications plenum
Dubbla Walboro pumpar (tål E85)
Catchtank i bagagerummet
Link G4
Apexi avgassystem med fjärrstyrt spjäll

Dagens effekt är 495hjk på hjulen (E85).

Chassi:
K-sport Circuit Pro coilovers
Fjäderbenstag fram och bak
Perrin krängare bak
Powerflexbussningar
Perrin positive steering response system
Camber + casterstag fram och bak

Interiör:
Flockad instrumentpanel
Snap-off rattnav med Sparco moccaratt
Safety 21 bur
Sparco 3" bälten
Mätare för lambda/AFR, laddtryck, oljetryck, bränsletryck och oljetemperatur

Exteriör:
Varis kolfiberbaklucka
Seibon kolfiberhuv
Kolfiber vortexgenerator på taket
Kolfiber diffuser bak
Kolfiberläpp i fronten
Kolfiber kanardvingar i fronten
Kolfiber luftintag i fronten
Bogserögla vänster fjäderbenstorn sticker upp genom huven.
LED-bakljus
Nose-job Evo IX look

Framtidsplaner:
Montera skalstolar
19" fälgar och däck för gatan (har ni något att sälja, skicka PM!)
Genomgång av motor inför bansäsongen
Montera nya ventilfjädrar samt ommappning
Byta bromsvätska till PFCs vätska
Kolfiberfoliera taket
Quaife diffar

Bilen ska som sagt användas på bana och eventuellt blir det att köra Time Attack serien.

Bilder kommer så fort jag tvättat av den.

Vill ditt företag synas och stödja mig i detta projektet? Skicka i så fall ett PM, så tar vi en diskussion. God marknadsföring utlovas!

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Välkommen tbx

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Supramannen skrev:
Välkommen tbx


Tackar

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Givetvis ska det strula med nyförvärvet
Bilen har stått i garage väldigt länge och E85 bränslet har förmodligen gjort sitt bästa för att fräta på allt som går att lösgöra.
Så efter färden hem från Skåne där bilen hämtades tills på söndagen har något satt sig så att det inte kommer något bränsle. Jag plockade ner spridarna och körde iväg dom på rengöring och kontroll. "tyvärr visade det sig att dom var i toppskick (flödesanalysen visade en felmarginal på några ynka cc).
Nu får felsökningen gå vidare i kväll. Jag hoppas det sitter ett bränslefilter någonstans under bilen som har satt sig..

Nu till mitt lite mer komplexa problem. Någon som vet vart man hittar tätningen på bifogade bilder. Det är enligt information jag fått inte någon std Boschtätning. Den sitter på Boschs 1200cc högohms spridare (se bifogad bild). Någon som vet vad det kan vara för tätning och vart man i så fall kan köpa den?









_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1761



Kollat så soppapumpen/pumparna fortfarande snurrar?

När min kadett stod med E85 ute över en vinter så nöp ena pumpen ihop.
Dissekerade för att se vad som hänt, det hade nästan ärgat hål på pumpen inifrån.
Varav ärgresterna gjorde att pumpen nöp.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



RallyStacke skrev:
Givetvis ska det strula med nyförvärvet
Bilen har stått i garage väldigt länge och E85 bränslet har förmodligen gjort sitt bästa för att fräta på allt som går att lösgöra.
Så efter färden hem från Skåne där bilen hämtades tills på söndagen har något satt sig så att det inte kommer något bränsle. Jag plockade ner spridarna och körde iväg dom på rengöring och kontroll. "tyvärr visade det sig att dom var i toppskick (flödesanalysen visade en felmarginal på några ynka cc).
Nu får felsökningen gå vidare i kväll. Jag hoppas det sitter ett bränslefilter någonstans under bilen som har satt sig..

Nu till mitt lite mer komplexa problem. Någon som vet vart man hittar tätningen på bifogade bilder. Det är enligt information jag fått inte någon std Boschtätning. Den sitter på Boschs 1200cc högohms spridare (se bifogad bild). Någon som vet vad det kan vara för tätning och vart man i så fall kan köpa den?




Har du hela Boschnumret på spridaren? Sista siffrorna ser ut att vara bortfilade?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Kollat så soppapumpen/pumparna fortfarande snurrar?

När min kadett stod med E85 ute över en vinter så nöp ena pumpen ihop.
Dissekerade för att se vad som hänt, det hade nästan ärgat hål på pumpen inifrån.
Varav ärgresterna gjorde att pumpen nöp.


Båda låter i alla fall. Och på vägen hem höll dom stabilt och bra tryck (jag har digital mätare i instrumentpanelen)

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
[/quote]

Har du hela Boschnumret på spridaren? Sista siffrorna ser ut att vara bortfilade?[/quote]

Tyvärr inte :/

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Ser den ut såhär?




Info om Bosch motorsport spridare:

http://www.bosch-motorsport.com/media/catalog_resources/Injection_Valv . . . .

MECA har såna tätningar på sitt huvudlager. Kan köpas i Värnamo eller Jönköping..

Borde vara 1 280 210 796.

Edit: Ser att den inte har samma form som din, Kollade bara bilden på spridaren, Sitter tätningen du ska ha på andra sidan?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Jaså det var DU som knep den framför näsan på mig!

Mycket nöje!

_________________
Mattias Nordenström
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Norden skrev:
Jaså det var DU som knep den framför näsan på mig!

Mycket nöje!


Var du också intresserad av den?
Edit: Pratade med Per nu. Han sa att du pratade med honom om den bilen när jag pratade med bror din, så jag missade ert samtal. Sorry att jag norpade den Visste som sagt inte att du hade visat intresse på den innan.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Ser den ut såhär?




Info om Bosch motorsport spridare:

http://www.bosch-motorsport.com/media/catalog_resources/Injection_Valv . . . .

MECA har såna tätningar på sitt huvudlager. Kan köpas i Värnamo eller Jönköping..

Borde vara 1 280 210 796.

Edit: Ser att den inte har samma form som din, Kollade bara bilden på spridaren, Sitter tätningen du ska ha på andra sidan?


Den har inte samma form nej. :/
Tätningen sitter ner mot/in i toppen.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



RallyStacke skrev:
Patrik Rydh skrev:
Ser den ut såhär?




Info om Bosch motorsport spridare:

http://www.bosch-motorsport.com/media/catalog_resources/Injection_Valv . . . .

MECA har såna tätningar på sitt huvudlager. Kan köpas i Värnamo eller Jönköping..

Borde vara 1 280 210 796.

Edit: Ser att den inte har samma form som din, Kollade bara bilden på spridaren, Sitter tätningen du ska ha på andra sidan?


Den har inte samma form nej. :/
Tätningen sitter ner mot/in i toppen.


OK, sitter den en o-ring utanpå den? Svårt att se på bilderna..

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
RallyStacke skrev:
Patrik Rydh skrev:
Ser den ut såhär?




Info om Bosch motorsport spridare:

http://www.bosch-motorsport.com/media/catalog_resources/Injection_Valv . . . .

MECA har såna tätningar på sitt huvudlager. Kan köpas i Värnamo eller Jönköping..

Borde vara 1 280 210 796.

Edit: Ser att den inte har samma form som din, Kollade bara bilden på spridaren, Sitter tätningen du ska ha på andra sidan?


Den har inte samma form nej. :/
Tätningen sitter ner mot/in i toppen.


OK, sitter den en o-ring utanpå den? Svårt att se på bilderna..


Nej det var bara denna tätningen i den änden.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Då tror jag det är denna:




Tyvärr finns den inte hos Bosch tyskland utan är spärrad för orginalmarknaden. Sitter det likadana oe på på bilen eller ser orginalspridarna annorlunda ut?



_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Patrik Rydh skrev:
Då tror jag det är denna:




Tyvärr finns den inte hos Bosch tyskland utan är spärrad för orginalmarknaden. Sitter det likadana oe på på bilen eller ser orginalspridarna annorlunda ut?




Se där ja! Nu börjar det likna något. Snyggt jobbat Patrik!
Vet inte hur org. ser ut tyvärr.

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



RallyStacke skrev:
Norden skrev:
Jaså det var DU som knep den framför näsan på mig!

Mycket nöje!


Var du också intresserad av den?
Edit: Pratade med Per nu. Han sa att du pratade med honom om den bilen när jag pratade med bror din, så jag missade ert samtal. Sorry att jag norpade den Visste som sagt inte att du hade visat intresse på den innan.

No hard feelings, finns fler bilar thumbs up
Hoppas jag får se den och dig live i år och att du snabbt får ordning på bränslebekymmerna

_________________
Mattias Nordenström
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Norden skrev:
RallyStacke skrev:
Norden skrev:
Jaså det var DU som knep den framför näsan på mig!

Mycket nöje!


Var du också intresserad av den?
Edit: Pratade med Per nu. Han sa att du pratade med honom om den bilen när jag pratade med bror din, så jag missade ert samtal. Sorry att jag norpade den Visste som sagt inte att du hade visat intresse på den innan.

No hard feelings, finns fler bilar thumbs up
Hoppas jag får se den och dig live i år och att du snabbt får ordning på bränslebekymmerna


Gott o höra!

Ja, den ska vara igång under nästa vecka räknar jag med, sen blir det genomgång av motorn förhoppningsvis i slutet av maj. Därefter blir det banåka för hela slanten!

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Bosch 044:a pumpar "tål" inte kontinuerligt med E85 enligt dem själva, eller det står att drifttimmarna blir reducerade iaf.

Men tror att de flesta har kört många år med dessa utan problem men kan vara värt att kolla.

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358


Trådstartare
Björn Nilsson skrev:
Bosch 044:a pumpar "tål" inte kontinuerligt med E85 enligt dem själva, eller det står att drifttimmarna blir reducerade iaf.

Men tror att de flesta har kört många år med dessa utan problem men kan vara värt att kolla.

/Björn


Ja, jag har med hört det. Men att båda pumparna skulle gå sönder samtidigt och att trycket skulle gå från normalt i lördags till 0 i söndags låter nästan för orimligt. Men konstiga saker har ju hänt förut...

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Nej det låter inte troligt

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi Lancer Evo VIII Team Stacke Hydraulik
1, 2, 3   >>
11 besök senaste veckan (21252 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande