Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Intresseundersökning provköra Porsche Supercup.
1 besök senaste veckan (3180 totalt)
Leif A
Alingsås
Här sen Dec 2002
Inlägg: 79


Trådstartare
Ett unikt tillfälle att få köra en äkta Supercupbil. Genom goda kontakter i Tyskland blev jag tillfrågad om jag hade lust att köra fjolårsvinnaren på en F1-bana

Efter att tjatat om att få åka med någon av deras bilar under testerna på försäsongen, har dom tydligen lessnat på mitt tjat och gett efter

Teamet har beslutat att ordna en trackday på någon av F1-banorna i Tyskland, troligen Hockenheim eller Nurburgring. De återkommer angående tid och plats men troligen blir det slutet Juli början Augusti. Där kommer man att få grundliga instruktioner av teamets förare, medåkning av denne samt att få köra själv. Ingen hake? jo då. Kostnaden för detta kalas är cirka 12-14000kr. Då ingår inga hotell, mat, transporter allt detta får man ordna själv.

Det fanns en variant då allt var inkluderat men jag ansåg att prislappen var för häftig. Jag tror att en viss vana från bankörning är att föredra ( vilket exkluderar mig men jag gör givetvis ett undantag från den regeln direkt ) och att man haft körkort ett antal år, inte rätt ställe för hetssporrar.

obs. detta är bara en undersökning om intresse finns för att kunna gå vidare. Ni som är seriöst intresserade kan skicka mig ett PM.

En bild av ena bilen.


_________________
Leif A
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Ååååh.... :woot:
Jag köper en Trisslott i morrn. Håll tummarna, vinsten går till välgörande ändamål, det lovar jag.

_________________
--
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



FredrikÅ skrev:
Ååååh.... :woot:
Jag köper en Trisslott i morrn. Håll tummarna, vinsten går till välgörande ändamål, det lovar jag.


Fredrik, om vi slumpar ut din Turbo Cup för 28000 så har vi råd att åka både du och jag!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Som sagt, blir till o köpa en trisslott ! Plötsligt så händer det... Nu vore det läge !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Daniel Nihlén skrev:
FredrikÅ skrev:
Ååååh.... :woot:
Jag köper en Trisslott i morrn. Håll tummarna, vinsten går till välgörande ändamål, det lovar jag.


Fredrik, om vi slumpar ut din Turbo Cup för 28000 så har vi råd att åka både du och jag!


Jag bjuder 30000 kontant osett för TurbOCupen Kan komma i kväll och hämta den. thumbs up

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Daniel Magnusson skrev:
Daniel Nihlén skrev:


Fredrik, om vi slumpar ut din Turbo Cup för 28000 så har vi råd att åka både du och jag!


Jag bjuder 30000 kontant osett för TurbOCupen Kan komma i kväll och hämta den. thumbs up


Vi snackar Euro, va?

_________________
--
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Låter intressant, kan man få lite mer ingående info??

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Leif A
Alingsås
Här sen Dec 2002
Inlägg: 79


Trådstartare
Pga. det minimala intresset avbryts projektet i alla fall med detta forum som bas.
Jag ber därför Magnus att ta bort tråden då den ej längre är aktuell.

_________________
Leif A
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



sista grej...

i senaste auto & motor sport så testar de en GT3 mot en sådan här bil, och visar skillnader
på g-krafter i kurvorna runt banan, samt hastigheter.

rätt intressant =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Leif A skrev:
Pga. det minimala intresset avbryts projektet i alla fall med detta forum som bas.
Jag ber därför Magnus att ta bort tråden då den ej längre är aktuell.


Leif, jag ber om ursäkt för mitt oseriösa inlägg i denna tråd. Det hade verkligen varit kul, men det kanske är som du säger större intresse på annat forum. Tips Porscheklubben och PCS-racing forum.

Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Intresseundersökning provköra Porsche Supercup.
1 besök senaste veckan (3180 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande