Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS -00
1 besök senaste veckan (3562 totalt)
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5552


Trådstartare
Efter att ha fluktat igenom en massa andras trådar så känns det hög tid att skapa en egen - om inte annat för att ha en egen dagbok för bilen.

Bilen (Lids gamla) är en GT3 clubsport med helbur. Andra modifikationer är:

cupvinge
cupspoiler (ligger oftast avskruvad i garaget)
racekattar
snapoff-ratt
gula ok, stålskivor
spakställ från 997

...och fyll gärna på om ni vet annat som är gjort med bilen - det känns inte som jag har 100% koll.


2014 var premiäråret.

Två vändor på bana hann det bli. GT Polonia och Stora Ba(r)ndagen på Gröndal.


När bilen köptes stod den på 19" fälgar. Något var skit med de däcken, förmodligen separerade corden sakta på något hjul, för vartefter blev den allt skakigare till att nästan vara helt okörbar i 50km/h - den nästan hoppade fram. Inför Polen så blev det några enkla 18" fälgar och R888-däck. Dom fungerade skapligt på gatan men blev varma direkt på bana. Hjulvinklarna bak var helt fel för de däcken, för man kände en klar skillnad på värmen på inre delen av däcket jämfört med yttre.

Mellan de två vändorna på banan så spenderade bilen drygt två månader på Porsche i Poznan. På väg hem från banan så lossnade ena skruven som håller i spjället och hittade in i 2(!) cylindrar... helrenovering av toppar och 2 nya kolvar och cylindrar.

Under 2014 fick den även nya kattar och nya drivaxlar. Inför GT Polonia så införskaffades Toyo R888 18"

Innan Stora Ba(r)ndagen så fick den sig en buckla i huven, inifrån. Utan att nämna namn eller peka finger så lärde vi oss att en vanlig gasoltub UTAN plåtkorken får plats i frunken. När man väl fått en ny på macken MED plåtkork så tar den i... Då huven ändå skulle lackas om så fick barnen som åkte med bilen signera den eftersom planen var att lacka om den under hösten.

Dagen var dock helt fantastisk och vi kunde inte ge oss på huven med alla autografer, så vi skaffade en ny huv istället - som råkade vara svart - därav kolfiberfoliering av huv+tak.



2015 började med någon onsdagskörning på Gröndal och sen GT Polonia igen. 1.52 körde jag som bäst - det var dock alldeles för varmt, 30-35 grader. Efter Polen så hamnade bilen traditionsenligt på verkstad i två månader. Denna gången var det växellådan som behövde en översyn.

En vända på Mantorp blev det också, 1,34 i första försöket - sen fick bilen mest vila.




Planen med bilen är att renovera upp den till nyskick, så antalet banträffar blir sparsamt.

attgöralista:

fixa klarlacksläpp på backspeglar
golvmattor (finns det öht för Clubsport med helbur?)
däck till 19" fälgarna
snygga till för batteriet
fräshare burstoppning

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5552


Trådstartare
En bild från GT Polonia 2015



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 406



Japp det finns golvmattor till cs. Samma som till vanliga gt3 och man fick klippa upp dem där buren fäster.

_________________
jonas Blom
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 406



Japp det finns golvmattor till cs. Samma som till vanliga gt3 och man fick klippa upp dem där buren fäster.

_________________
jonas Blom
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5552


Trådstartare
Nytt batteri har den fått. Fanns lite att snygga till där det gamla stått.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
fridsten
Solna
Här sen Jul 2007
Inlägg: 79



Men hur gick det? Hittade du strömtjuven, eller var det bara batteriet?

_________________
Fredrik Fridsten
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS -00
1 besök senaste veckan (3562 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande