Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Sonys PSP visades på E3-mässan nyss!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (8997 totalt)
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
ursäkta alla spam-poster, men detta fann ajg oxå

"Actually, coverage of having spent about one month introduced having taken road surface accuracy quite carefully by about plus-or-minus 15mm"

+ mer info om bilderna här : http://honyakuinfoseek.infoseek.co.jp/amiweb/browser.jsp?langpair=2%2C . . . .E8%A8%B3&display=2&lang=JA&toolbar=yes&c_id=honyakuinfoseek

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
okej, ska försöka lugna ner mig lite nu!.



För er som har problem med att se videon streamas, sök på google efter ett program vid namn
"net transport". Detta program kan ni ladda hem streamade filmer med!.

I Videon visas följande godbitar!

* Hong Kong night (ser en pagani zonda i racetrim bland annat i videon)
* Nurburgring Nordschliefe

Nya DTM-bilar typ Audi TT, etc.
sedan visas gamla bilar, Mercedes EVo-bilarna, Alfa 155?, Opel. Väldigt läckert!
Körandes på curbs, hoppandes i luften över krönen!

Sedan sladdar en Lancia runt den italienska staden.

Sedan ett litet klipp, och en AC Cobra med föraren visas!
Ännu bättre vinkel på föraren än den som släpptes i GT4 Prologe som man kan köpa.
Förar-animationen är den bästa jag sett i något spel!. Han lägger till o med i rätt växelläge
med handen! (h-format mönster) (ser man dock inte i cobran! =) men i gt4 prologe när man kör en nyare cab där.

Men väldigt VÄLDIGT snyggt är det!

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
bilder från spelet på E3 mässan, bilder på 293 av bilarna som är med i spelet!

http://www.gtplanet.net/forum/t-42969.html

Rolig variation på bilarna!.. allt från 1940-tals bilar fram till dagens, o morgondagens prototyper!

ska bli kul o köra MB 190 -16v 2,5 EVo2 iaf =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41628

Forumägare
Forumägare

Spamma på allt du kan thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator





:woot:

:

Tänk om releasedatumet kunde ändras till nästa vecka eller nåt.
Men så kul ska vi väl inte få ha..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Richie
Stockholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 130

Namndispens
Namndispens

AndreasNystrom skrev:
http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/pv_gt4_e3.asx <--- -VIDEo!!!!!


Ser helt enkelt ASGRYMT ut! thumbs up SKITKUL att dem har tagit en bana som ändå e såpass "nära och tillgänglig" som nordslingan! Kan tänka mig att å ena sidan e det skitbra för om den e såpass lik verkligheten som jag hoppas så kommer förmodligen jätte många lära sig av att köra spelet om o om igen å typ kunna komma på apex osv. utan att ens ha sett banan i verkligheten men samtidigt så finns det en risk för att folk i min ålder som tror sig vara bäst i värdlen bara för att dem spelat det på PS2an o åker dit å sen kör fortare än dem klarar....

Aja, som sagt skitgrymt tycker jag iaf.! Perfekt eftersom en resa dit inte e planerad ekonomiskt på några år

_________________
//Richard Å
Audi A6 familjepulka -11
Audi A2 -03 (såld)
Audi A4 TSQ -01 (såld)
Audi S4 BiT -00 (såld)

Åker numera skrevraket på bandagarna...
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Det lilla liv jag har kommer att ätas upp av detta spel och GTR

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Lars Aldebo skrev:
Det lilla liv jag har kommer att ätas upp av detta spel och GTR


Exakt! Dessutom Richard Burns Rally!

_________________
Johan Meissner
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Såg precis Pressconferansen om GT4 från E3.

GT4-"chefen", berättade lite om det!.

Lite saker han tog upp var

* Photomode. Det mesta hade man redan sett innan, men lite nyheter var att GT4 lagrar vilken
bil som var ens egna i ett race, etc, och skapade sedan bildspel utifrån dessa om man ville.
Tex, så kunde den ha zoomat in din bil på en bild, och sedan sakta zooma ut
för att visa hela bilden, för att sedan morphas in till en ny bild.

* Bilar. Allt ifrån Ford Modell T fram till morgondagens prototyper har de med. Över 500bilar totalt
ska man kunna välja ifrån.

* Banor. E3-koden visade upp 3 nya banor. Där Nordschliefe var den som de var mest stolta över.
Banan var rekonstruerad med en nogrannhet av 15mm. Nissans testförare körde en Skyline GT-R
runt ringen på 8min15sec, och 8min20sec i spelet. Vilket är en avikelse på ungefär 1%.

Åskådarna på banorna som i GT4 Prologe var "video-bitmaps" är från och med E3 i full 3d berättade
han.

Förarna i de öppna bilarna har ingen motioncapturing, utan bygger på vanlig fysik i sina rörelser, för
att få en mer mjuk animation. (ännu mer imponerande isåfall!)

Tillbaka har vi även märkesmästerskapen som vi sett i GT och GT2. Tex Fairlady cup för att ta ett
exempel.

och till slut, ett preleminärt releasedatum visades även upp i presentationen, November 2004.


* OBS!. Resveration för eventuella hörsel-felaktigheter.

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Yes yes, även vi har fått ett datum nu, och det är november som gäller för hela spelet och juni som gäller för prol... ska bli kuligt värre när spelet landar *dreglar*
Hoppas vi får in spelen en vecka eller så i förväg så man hinner testa det rejält
Citera
Rodge
Varberg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 41



AndreasNystrom skrev:
OJ OJASDOFJASDOJASDo J AOSDJ A

http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/pv_gt4_e3.asx <--- -VIDEo!!!!!

satan!!

vad ska jag säga!??!?!?! MERCA 190 EVo'S!!!! GAMLA DTM-BILAR!"!!! RUNT NURBURGRING I VIDEON!!!

oj oj oj!!! VILL HA NU!!!!

detta och Sonys playstation 4 ratt med 900degree movement oj oj oj!!!.

Den finns som wmw fil med om man inte kan ta emot streams..
http://gtonline.no-ip.com/gt4.wmv

_________________
Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4691



Ser helt sjukt bra ut på videon!!! Hoppas bara att det är lika bra körkänsla som grafik!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



ThomasT skrev:
Ser helt sjukt bra ut på videon!!! Hoppas bara att det är lika bra körkänsla som grafik!


GT serien har knappast saknat körkänsla om vi säger så, det är ingen billig Microshit Kex-box titel vi pratar om här va
Citera
Phieniac

Här sen Apr 2004
Inlägg: 17



Andrew Petrykowski skrev:
ThomasT skrev:
Ser helt sjukt bra ut på videon!!! Hoppas bara att det är lika bra körkänsla som grafik!


GT serien har knappast saknat körkänsla om vi säger så, det är ingen billig Microshit Kex-box titel vi pratar om här va


http://www.gamereactor.se/texter/?id=1430

_________________
Tom Magnusson
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Roligt att en konsolsite dissar fysiken, och att sim-siter såsom racesimcentral gillar densamma, och kallar
den i samma klass som gpl!

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
" It just feels awesome, even with this cheapo wheel. And off I went to discover a few things during the first lap:

1. You can lock up your brakes.
2. You can lock up your brakes and be sent flying into the wall 5 meters aside.
3. Boost of the turbocharger decreases at high RPMs: Turbos have been remodeled.
4. Suspension really digs in and feels very natural.
5. Hitting a wall hard gives you a penalty during which you can't accelerate.

I have to check this again but I got the impression different cars have different clutch times as well."

""Differentials are correctly fitted from the beginning.
FF changes with each car. From light, sharp and exact to sluggish, slow and inprecise.
I REALLY think shifting gears takes a specific amount of time in every car"

"the physics engine is upgraded, it feels different and better. When in high speed there is instability and it has to be controlled with small corrections on the wheel (nice!). Likewise you might get instability when braking. In previous versions, you could just slam the brakes and not worry about you steering. In 4, you might have to countersteer etc slightly to compensate for wrong trajectory."

etc etc =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Phieniac skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
ThomasT skrev:
Ser helt sjukt bra ut på videon!!! Hoppas bara att det är lika bra körkänsla som grafik!


GT serien har knappast saknat körkänsla om vi säger så, det är ingen billig Microshit Kex-box titel vi pratar om här va


http://www.gamereactor.se/texter/?id=1430


Gamereactor skrev:

Lås mig räkna upp några exempel. Jag kör en 400Hk stark, fyrhjulsdriven Nissan Skyline GT-R R34 längs de raka gatorna på den nytillkomna New York-banan. Denna bil byggdes speciellt för grupp-A racing i GT-cirkusen i Japan och har alla tänkbara färdigheter för att med rätt förare triumfera på banan. I verkligheten är detta en förhållningsvis lättkörd banbil med en himla massa vridmoment och en växellåda som är utväxlad för snabba kurvor och aggressiv acceleration. Bilen är också utrustad med en mycket smart fyrhjulsdrift där fokus ligger på den bakre axeln som i sin tur får extra kraft från de främre drivhjulen vid behov. Jag vet så mycket om bilar och banracing att det mycket enkelt går att överstyra en R34:a in i en kurva för att utan att ens behöva röra växelspaken kunna häva en bred asfaltssladd och bara gasa sig rakt ur kurvan med fyrhjulsspinn.


Jo, och killen snackar om att körkänslan inte är realistisk... man kan juh undra om han ens har körkort

För övrigt är det här alltså samma kille som är helt lyrisk över PGR2's bilfysik... Need I say more?
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Han måste ju ha racinglicens iofs, eftersom han skriver "Jag vet så mycket om bilar och banracing att det mycket enkelt går att överstyra en R34:a in i en kurva för att utan att ens behöva röra växelspaken kunna häva en bred asfaltssladd och bara gasa sig rakt ur kurvan med fyrhjulsspi"

lycko-ost som kört Skyline på bana, med 4hjulställ!

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndreasNystrom skrev:
Han måste ju ha racinglicens iofs, eftersom han skriver "Jag vet så mycket om bilar och banracing att det mycket enkelt går att överstyra en R34:a in i en kurva för att utan att ens behöva röra växelspaken kunna häva en bred asfaltssladd och bara gasa sig rakt ur kurvan med fyrhjulsspi"

lycko-ost som kört Skyline på bana, med 4hjulställ!


En JGTC skyline som har en växellåda som är inställd för alla banor och alla dess kurviga partier
Skämt o sidå så har han faktiskt en poäng;
GT serien saknar en riktig lastförskjutningsfysik.
En snabb jämförelse mellan GT3 och GTC så kan man säga att GT3 där går det rakt ut i bushen (understyrning som heter duga), och i GTC där blir man konstant omkörd av rumpan sin.
Av GT4P att dömma har dom lyckats med en bättre kompromiss dock.
En annan sak som är ganska intressant är
att killen förmodligen inte kört med Simulation tires på
Då faller en hel del av argumenten i mina ögon, då det är STooOOR skillnad mellan att köra med någon utav de övriga däcken och simulation däcken
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374


Trådstartare
Jo. Fast mycket av det där hade ju med hjälpmedel typ TCS, ASM etc.
När man stängt av dom, och spelar med ratt, tycker jag det väldigt stor skillnad på bilarnas beteende.

Nu blir vi ju dessutom av med ABS'en i GT4, vilket är ett stort steg framåt

ska bli kul o testa GT4 Prologe, även om det är en förhandstitt, kan ju iofs fysiken änrda på sig
till GT4, men det lär ju ge en hint av var det är på väg.

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndreasNystrom skrev:
Jo. Fast mycket av det där hade ju med hjälpmedel typ TCS, ASM etc.
När man stängt av dom, och spelar med ratt, tycker jag det väldigt stor skillnad på bilarnas beteende.

Nu blir vi ju dessutom av med ABS'en i GT4, vilket är ett stort steg framåt

ska bli kul o testa GT4 Prologe, även om det är en förhandstitt, kan ju iofs fysiken änrda på sig
till GT4, men det lär ju ge en hint av var det är på väg.


Jo, undrar om han lyckades luska ur hur man stänger av alla elektroniska hjälpmedel när han körde GT4p, med tanke på att det står på japanska och allt
Citera
Racingsimulatorer
Sonys PSP visades på E3-mässan nyss!!
<<   1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (8997 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande