Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) F1 releases och allmänt snack om F1 2016 | << 1, 2, 3, 4 >> 30375 besök totalt |
Tur med tanke på hur den nya varianten "inte" fungerade.... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Jo, blev ju ett antiklimax där på slutet. Inledningsvis var det ju ett lite intressantare upplägg _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
http://www.grandprix247.com/2016/04/
Ferrari/Alfa Romeo räddar Sauber? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Agree 100% Finns det statistik över hur många omkörningar det var i dagens race? PS Glad att jag inte var bildproducent idag _________________ Janne Ström |
||||||
Är det någon som vet vad skillnaden är mellan ifyllda däcksymboler och symboler utan grundfärg?
Jag antar att de betyder att däcken är nya eller redan använda tidigare, men vilket är vilket? [/img] _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Alltså vad tycker man egentligen om Baku? Kollade när någon körde runt där med en lägre klassad formelbil och den känns ju bara för lång! 22 kurvor 6km känns överdrivet. Kändes som att han åkte sightseeing runt hela stan. Det är väl visserligen meningen ur ett kommersiellt perspektiv men det känns som att det kan bli hit eller miss det här.
Kan bli rätt trist med superlånga rakor och många 90 graderskurvor. Det förutsätter verkligen att det är tight racing för att det ska bli och då kan det iofs bli riktigt spännande inbromsningar och några tighta ställen. Men jag är inte övertygad. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag tror att racet till första kurvan kan komma bli det mest dramatiska på hela racet, men jag hoppas innerligt att jag blir glatt överraskad. Möjligtvis att det kan bli lite Safety car på grund av krascher som kan samla ihop fältet? _________________ Olle Erixon |
||||||
Banor borde alltid vara så långa att ingen bil blir varvad och skulle det ändå ske borde den varvade tvingas avbryta racet. Stadsbanor och varvningar blir ibland lite struligare än jag vill ha det.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Den regeln hade resulterat i att endast SJU bilar hade tagit målflagga i Monaco?? _________________ Olle Erixon |
||||||
Frågan är om man inte skulle göra tvärtom som det var någon gång back in the days - att backmarkers inte var tvugna att flytta sig. Vill man köra om får man köra om på vanligt vis. Det hade varit mer intressant
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Varvningar är ju en del av sporten. Tycker det alltid blir spännande, på ett bra sätt, när det ska varvas vare sig om det är i Monaco eller som sist i Kanada. Alltid lite kul när toppförarna blir förbannade och otåliga.
Baku-racet hoppas jag kan bli bra, banlayouten tycker jag borde kunna bjuda till bra racing, mycket 90-gradare och snabba kurvor som gör att minsta miss och man tappar ut på rakorna. Ska bli spännande och se den trånga passagen där det tidigare var kullersten _________________ Nils Erixon |
||||||
_________________ Nils Erixon |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Lennart har du varit på plats? Nu har jag bara sett Historics på Monaco. Förstår nu varför f1 förarna ser det som en enorm utmaning. Och att de även därigenom kommer att kämpa för att den blir kvar. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Jag har inte sett Monacos GP på plats, men har kört bansträckningen så gott det går i vardaglig trafik. Generellt har jag svårt för banor som är för smala utan gillar mer Monza utan chikaner. Monacos GP är det enda race på året som jag brukar strunta i om jag missar. Köer finns på Essingeleden...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag hoppas personalen i Baku blir snabbare på att ta bort stillastående bilar senare under helgen. De verkade inte ens förstå att det kunde vara bråttom även på träning.
Hastighetsindikatorn hade gjort sig bättre senare på rakan. Nu är det väl full gas tio sekunder efter mätpunkten. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
||||||
Elitracing (åskådarracing) F1 releases och allmänt snack om F1 2016 | << 1, 2, 3, 4 >> 30375 besök totalt |