Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Billig banleksak? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (21508 totalt) |
|
||||
Det var nån som frågade efter tjänstevikten på 924 ....... Tror att det är 1180 kg på 2,0l. 924S (det gula aset) har tjänstevikt 1280kg. Det var ganska enkelt att banta ner den till 990 kg (utan förare), bara att plocka ut allt löstagbart, skrapa massa, och skära bort alla delar som ser onödiga ut.
Utzon har antagligen slipat ner plåten till halva tjockleken eller nåt....jag kan inte komma på nåt som kan göra min bil lättare iallafall..... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
--->Mäkinen
Grattis till ett bra köp. Fast det skulle varit en 5 vxl. Det är en bil med väldigt fin känsla i alla fall om delarna är hela. Den ligger gött på vägen och går att balansera finemang på sladd Har nog avverkat 2000 mil i en 924 -80 (första bilen) Den har aldrig krånglat, men min bil kan ju vara ett onsdagsexemplar eller nåt. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Får man fråga vad du gav? _________________ Ford Focus -05 med svängarambitioner "Hellre Focus på bana än Porsche i garage" |
||||
P.P,
Den är inte Monacoblå utan det hette något annat som jag inte minns. Fast bilen är omlackad i en Fordkulör som är snarlik originalet. FSN, Tjänstevikten i papperen på min bil är 1180kg så du verkar ha rätt. Jag tycker inte det ser ut att finnas så mycket att plocka ut. Baksätessurrogatet lär inte väga många hekton. Porsche-Daniel, Den är 5-växlad (Getrag). Går den inte att balansera på sladd så kommer jag beskylla den för att vara felkonstruerad. volvo360, Jag brukar inte berätta vad bilar har kostat eftersom det kan vara känsligt för säljaren. En bra bit under 20 000kr kan jag ju säga. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Men det var en -79? Lustigt, jag har alltid trott att den lådan kom -80. Är den galvad och har elmanuvrerade speglar med? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Det betyder alltså att du är hård i affärer, kanske bra att komma ihåg Men det var mer nivån jag var ute efter... Porsche-ägare låter faktiskt rätt bra kanske skall börja leta... _________________ Ford Focus -05 med svängarambitioner "Hellre Focus på bana än Porsche i garage" |
||||
Nu har jag inte skrapat bort lacken för att kolla om den är galvad, men den är åtminstone inte rostig. Speglarna är av "eftermarknadstyp". _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Folk har en del idéer om det där med Porscheägande. Jag har redan hört kommentarer om att jag inte platsar i en Porsche. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ett bra pris är ju ett bra pris, som du säger, och då finns det kanske ingen anledning att pruta... Jo det finns nog en massa fördomar om Porsche, t ex att 924 inte är Porsche Vilka motoralternativ finns 924:an i? Din var på 2.0 om jag förstog rätt, en 4:a då. Är det en Porsche motor _________________ Ford Focus -05 med svängarambitioner "Hellre Focus på bana än Porsche i garage" |
||||
om du inte blit störd av att sitta i en subwoofer och köra så finns det ca 70 kg isolering och underedsmassa att plocka bort.......
"Vilka motoralternativ finns 924:an i? Din var på 2.0 om jag förstog rätt, en 4:a då. Är det en Porsche motor " 2,0l Audi (eller merca motor) 125hk samma motor med turbo (Porsche 931) 170 eller 177 hk Porsche 924S: En 944 med 924 kaross 2,5l 150hk (kostar nästan mer än motsvarande 944 konstigt nog..........) _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Yeepps, ser ni likheterna med den tämligen framgångrika GT-vagnen Viper! Det är alltså lastbilsmotorer som är framgångsreceptet! Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Jag är en stor fan av Vipern, den är förbannat häftig som räserbil _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Har för mig att jag läste nånstans att topplocket (cylinderhuvudet för folk som läst samma böcker som jag) inte är likadant som på Audi "5000" och LT31. Skillnaderna till turbon är inte stora motormässigt. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ja, det stämmer tror jag om toppen. Dock så lär det vara andra (dyra) kolvar till turbon Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Tips på billiga banbilar som tråden en gång handlade om.......
Kolla in Bohllins Fd LadyCup Corsor för mellan 20 - 25.000. Bohlins web Finns även lite dyrare bil för sådär 125k Euro |
||||
Allmänt banåkaforum Billig banleksak? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (21508 totalt) |