Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 136, 137, 138   >>
51 besök senaste veckan (528112 totalt)
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Tycker helt klat ni ska satsa på 7.12

Det finns inget Millway kan sponsra med? Något mer på bilen som behöver utvecklas?

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



gladiatorn skrev:
... jag tar ett snack med RG och frågar fru Fransson snällt om lov


thumbs up

Tvivlarna kommer säkert att vara ett begränsat antal numera så rid på framgångsvågen - tuta och kör.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



gladiatorn skrev:
okey okey okey jag tar ett snack med RG och "sparkassan".


Det blir många bollar i luften!!!

Men det är du ju van vid

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11886



gladiatorn skrev:
okey okey okey jag tar ett snack med RG och "sparkassan".


Så ska det låta thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Ja vad säger man..... Reeeeespect

Jag hopppas verkligen du/ni får en chans till till våren thumbs up

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Skjut upp auktionen till sista April nästa år så hinner det bli lite värme i banan och ni får värme i däcken.

Er tid med kalla däck och kall bana 7min 23 sek = 169,03 km/tim Impad tid.

Er tid med varma däck och varm bana 7 min 12 sek = 173,33 km/tim.

Diff = 4,30 km/tim i ökad medelhastighet.

Det fixar RG.


_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Då vi nu då förmodlingen får anta att vi tar utmaningen i mars med EDo så får vi anamma Porsches förutsättningar och principer i syfte att komma närmare den återstående utmanaren;

"Sluta aldrig tänka, Sluta aldrig kräva, Bli aldrig fullständigt nöjd, Bli bättre."

Utmaningen till er alla blir att finna motsvarigheten i Loaded projektet som hjälper till att ladda inför våren

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Vår BTG tid var som bäst på våra tre tidtagningar = 6:55

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19556



gladiatorn skrev:
Vår BTG tid var som bäst på våra tre tidtagningar = 6:55
Vad blir den ultimata varvtiden (SA-tid) om ni styckar slingan i tex tio sektorer?
Eller var 7:22,9 varvet bäst överallt?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
gladiatorn skrev:
Vår BTG tid var som bäst på våra tre tidtagningar = 6:55
Vad blir den ultimata varvtiden (SA-tid) om ni styckar slingan i tex tio sektorer?
Eller var 7:22,9 varvet bäst överallt?

Vi har inte hunnit så långt i vår analys ännu.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19556



gladiatorn skrev:
Vi har inte hunnit så långt i vår analys ännu.
Ni har all rätt att suga på karamellen ända tills våren

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Peter Gutniak skrev:
Jäkligt kul!

Lite belöning efter allt slit trots allt...!

Grattis!


Tack och tack för gästfriheten i Schwedenhouse.
Ps Jag har damsugit och gjorde det till ett glatt truddeluttande Ds

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Underbart...

Tack!

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470



Det är rätt...Ge aldrig upp Strunta i aktionen vi vill ha en svensk "titel"

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Ja varför lägga av nu när ni är så nära.

och ni har lagt ner så mycke arbete på att få bilen att passa på och när ni har kommit dit så kan ni bara inte göra er av med bilen. >

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Sjukt imponerande projekt från början tills nu och hoppas det inte är slut än .

Skaffa däckvärmare och åk tillbaka till våren med utmaning mot EDo. Det finns säkert en hel del mediabolag som skulle vara intresserade av en utmaning mellan er och EDo...Top Gear, Fifth Gear mm??

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
richard@richardgoransson.
Örebro
Här sen Nov 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej,

Jag ser att det skrivs flitigt här på sidan gällande vår körning i veckan.
Jag tänkte bara lägga några ord.

Jag är så otroligt glad för Anders del att vi gjorde en så pass bra tid. Förhållandena var både bra och dåliga. Det som var bra var att det var vindstilla å kallt, det dåliga var att det just var kallt. Hade tempen i luften varit som den var men bara solen kommit fram och värmt upp asfalten hade det varit grymma förhållanden.

Vi hade som plan att köra hela dagen då det var mycket lite bilar på plats just denna dagen. Tyvärr så stötte vi på problem redan under mitt första fullfartsförsök då fronsplittern lossnade i 300km/h (på mätarn) på långa rakan. För er som kört och inte kört 300 kan säkert ana att jag blev lite skakis när det blir en allvarlig ljudförändring i bilen i den farten.

Efter alldeles för lång tids mekande hade vi bara helt plötsligt 2h kvar av dagen. Lite för kort för att hinna med flertalet seriösa försök till en bra tid, samt att få utveckla bilen och dess inställningar. Ni har säkert alla varit på Ringen och kört och vet vilken bana det är. Jag har hunnit med ett flertal 24h lopp och även en del VLN race där i olika BMW-bilar (Z4 M Coupe, 320 S2000 etc). Trots att jag kört så mycket där så var känslan och upplevelsen att försöka sätta rekord så enormt annorlunda. Det krävs så enormt mycket av en som förare. Varje meter måste vara 100% perfekt för att nå den ultimata tiden. Men det tuffaste är att veta hur mycket som man törs ladda utan att riskera att åka av. Komma upp till Flugplats, ner i Fücksröre eller åka igenom Kesselchen, hur mycket ska man våga ladda när det gå djuriskt fort, verkligen sjukt fort. Hur mycket skall det greppa, om det släpper gå det då att hämta upp bilen? Sen den ständiga frågan man har som racerförare, hur mycket speed skall man våga rulla med in i varje kurva? Det är där tiden sitter, men även i det läget är man som mest känslig för ett fel. Enbart därför krävs det ett flertal varv för att få till en optimal tid. Nu tyckte jag vi fick för kort tid på oss och även att hinna testa ut de sista settingarna på bilen. Vi gjorde egentligen bara en förändring som vi körde närma 4 sek snabbare med.

Det snabbaste varvet 7.22.9 var tyvärr långt ifrån perfekt. Jag vet och känner att jag har mer att hitta i ren körning, men det är så extremt svårt att veta hur mycket man skall våga pressa det där sista. Banan är ju så otroligt lång så det finns mycket tid att hitta om man räknar ihop alla kurvor. Jag fick även 3st omkörningar på väldigt dumma ställen. En i Schwedenkreutz, en ut ur bergwerk (han vägrade att lämna plats) och en ur tiergarten.

Nu ser jag att det spekuleras i 7.12. Det är en sjukt snabb tid. Min analys på läget skulle vara att det krävs mycket mer förberedelse för att nå det. Jag måste göra ett ännu bättre jobb, förhållandena måste vara bättre, bilen behöver utvecklas och vi måste slippa trafik. Att få ihop allt detta på ett varv är ingen omöjlighet men svårt. Jag har sagt till anders att 7.15 tror jag inte skall vara allt för svårt, så 7.12 kanske går, men då måste jag ha en grymt bra livförsäkring. :-)

Jag skall sätta mig med Anders och analysera den data som vi fått och se hur och vilka förutsättningar som finns.

MVH
Richard Göransson

_________________
Richar Göransson
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Bra rapport Richard thumbs up . Vi håller tummarna för att det blir något nästa säsong också .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



richard@richardgoransson. skrev:

Jag skall sätta mig med Anders och analysera den data som vi fått och se hur och vilka förutsättningar som finns.

MVH
Richard Göransson


Hej Richard,

och välkommen in på forumet!

Mkt imponerande kört under dessa förhållanden, och ännu mer imponerande att du tror det finns så mkt mer att hämta ur bilen under bättre förhållanden!
Men som du säger, analys och bra förberedelse så kan det gå.

Ser fram emot att följa en ny Time Attack till våren!

Todeloo

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Var en mycket trevlig dag på ringen med Anders och Richard. Vilken bana och vilken bil!

Filmmaterial är på gång!

_________________
Johan Meissner
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Det är bara att instämma i alla Grattulationer thumbs up det måste varit en skaplig urladdning för RG och teamet att genomföra denna Time Attack med allt vad det innebär av, adrenalin, förväntningar, väntan, risker o.s.v

Extra kul att läsa RG:s syn på det hela oxå och att han tror sub 7,15 é möjligt, ge grabben SvD:s bragdmedalj!
/ML
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 136, 137, 138   >>
51 besök senaste veckan (528112 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande