Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda RX-7 -90 Varvtidsjägaren - Dyster racerapport Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (46490 totalt) |
Sitter hemma med förkylning och kikar på lite bilder från Sommertreff på Arctic Circle Raceway
Tänkte jag skulle dela med mig till er stackare som inte varit dit! Absoluta favvobanan! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
130mil kan vara värt de! 3dagars körning (långa dagar) där ingen klagar på buller och med fantastisk natur runtomkring!
Självklart ska du me Lennart! Det har varit dags länge nu!! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Ligger massor mer för den intresserade här: https://www.facebook.com/Vagteknik.nu/photos_stream
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Vassego! Jo det är väl värt ett besök även om jag vet hur drygt det är att köra flera dagar bara för att ta sig till banan.
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Håller på mäta och greja då vi har planer på nya framspindlar. När man sänker dessa så får man tillslut bärarmen att luta uppåt och det blir ju inge bra men ändrar man för mycket (alltså sänker infästningen av spindeln) så flyttar man ju upp rollcentra... Tankar på de? _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Hopplöst dålig på uppdatera Kan iof bero på att det inte hänt så vidare värst i garaget, iaf inte med bilen.
Har iaf varit på isen och åkt lite bara för att se att den funkar fortfarande. Har hänt lite annat också så jag bjuckar på några bilder: _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Vi får väl hoppas att vi är bättre på köra än uppa! Vilken vill du ha? _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Vad är det för låda? Ser mysigt ut! _________________ Anton Kindblad |
||
Specialbeställning från samsonas, mazdasplines och längre ingående axel och lite andra stegningar på växlarna. Ska bli väldigt kul att prova och se
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Vilken tease Ska bli kul att se din utvärdering! dogbox? seq? Många frågor och sugna blickar. Dock har jag ju inga problem med min växellåda, men mest för att bilen inte är ihopbyggd.... _________________ Anton Kindblad |
||
dogbox givetvis men får bara ha H-mönstrat i ProStreet
ska bli väldigt kul att se hur det funkar! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Ska knåpa ihop en snabb racerapport efter en tripp på drygt 300mil med renaultbussen... Fyller på med bättre sedan.
Efter fjolårets misslyckande på kullen där jag bara gled runt på nya kumho så hade jag ju egentligen gett upp denna bilen i Prostreet men efter att ha provat med andra däck (gamla Kumho och nya Hankook) så har den dykt upp igen. Tränade denna gången med fyra år gamla Kumho 245or som egentligen va slut redan för 2år sen under fredagens bankörning och till min stora glädje så fungerade "puckarna" mycket bättre än dom som va nya förra året och en 58,7 tid gick relativt lätt. Provade också dom bara en gång använda Hankook 235orna och lyckades klämma till med 58,3 med dessa så jag kände att det plötsligt fanns hopp för hyfsade placeringar på söndagens race. Mina förhoppningar fick sig en rejäl törn under Lördagens shakedown pass då var och varannan (upplevdes det isf som) Prostreetbil åkte 58or eller bättre. Eftersom 235orna va i soft så visste jag att jag bara hade ett eller 2 varv innan dom skulle börja överhetta så jag försökte gå igenom alla kurvorna i huvudet på kvällen innan så jag inte skulle göra några missar, detta gjorde ju tyvärr att jag knappt kunde sova så när morgonen kom så kändes i formen nåt vidare. I kön innan utsläppet försökte jag fokusera så gott det gick och målet va att kunna klämma till med en 57tid och sedan hoppas på att detta skulle räcka till en finalplats så att jag istället kunde låta däcken kallna maximalt och vila mig själv och umgås med familjen lite. Körde ut väldigt lugnt och släppte iväg bilarna framför en bit innan jag började känna lite på däcken och när jag kom till sista böjen bestämde jag mig för att det va nog bra fäste redan så attacken skulle ske! Laddade på allt och va ända ut över kurbsen efter bron kände att jag fick med mig kurvorna som jag ville hela varvet och fick en smärre chock när driftboxen blippade fram 56,9 när jag passerade målet! trodde inte riktigt att det va sant så jag laddade vidare på varv 2 som också satt fint utan större hinder och när jag passerade linjen denna gång så stod det fortfarande 56,9 på displayen så jag började fundera på om den hakat upp sig på nåt vis men eftersom jag ändå kände att det va 2st riktigt bra varv så gick jag i depå och hoppade ur. Visade sig att driftboxen fungerade och jag hade tom kört strax under 56,9 Kände mig som Stålmannen ett tag tills jag fick höra att detta ändå bara räckte till en 3:e plats i kvalet men eftersom det va nästan 2sek till 4:an så kunde jag lugnt hoppa över kval 2. Till finalen försökte jag ladda om så gott det gick och målet va att kunna ta några hundradelar till så jag kunde klättra till 2:a plats. Tyvärr så va det alltid någon eller några i vägen och när jag tillslut på mitt 10:e varv lyckade få ett 57,2 så fick det vara nog. Som tur va så va jag inte ensam och att köra med hinder så när jag kom in fick jag höra att det blev ett silver iaf. _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazda RX-7 -90 Varvtidsjägaren - Dyster racerapport Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (46490 totalt) |