Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar SUBARU IMPREZA 2007 "MISSION IMPOSSIBLE" - Nu kör vi!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (50685 totalt) |
Hoppas att den räcker till för det!! Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Ska du köra i Japan, USA och Australien? Jag vet vad som krävs bara i organisation och pengar för att ta sig till det lättaste av de tre länderna, det är långt ifrån billigt och långt ifrån enkelt att organisera. Eller finns det deltävlngar närmare som du ska köra istället? Uk tex? Det är mycket jobb och pengar det me men förbannat mycket mer uppnåligt. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||||
Du har helt rätt att UK både är lättare och billigare - men om jag får start i dessa 3 deltävlingar så har jag 3 företag som står för kalaset samt att jag då även har ett par gubbar i från UK (Motor & chassi) som följer med på äventyret varför det verkar klart mycket roligare!! Annars är det i första hand Nürburgring som gäller samt även lite Mantorp!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Vore riktigt grymt! Skönt att inte verkar ha budgetproblem i alla fall _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||||
Shit så ballt. Jag har sett en del filmer från UK där går det duktigt fort vad finns det för regler när det gäller uppbyggnaden av bilen? motor och chassi? Finns där några begränsningar :P _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||||||||
Tjena på dig!! Eftersom att bilen faller under Pro-klassen pga aerodynamiska förändringar mm så är begränsningarna mycket få om ens några - jag har då inte stött på ngr hinder för denna set-up vilket blir kul om vi får allt att fungera tillsammans!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Även om syclonerobban gjort USA mycket billigare så kan du inte göra det. Med de datumen vi pratar om nu så e det flyg som gäller. Lägg sedan till team, logi, boende, resor, bilhyror och lastbilshyror, reservdelar, däck, bränsle, garageavgifter, slitage, licenser osv så ligger vi på rejäla summor. Bara för att åka till ett enda land och vara säker på att bilen kommer att kunna köras. Du kan bygga två pankaksmotorer för pengarna det kostar att bara åka till USA. Ska vi börja diskutera de andra länderna? Du siktar högt Patrik.
_________________ Christian Lange 458 |
||||||||||
"Siktar högt" - ja det verkar vara ett återkommande tema för mig varför röven är kraftigt vadderad under denna resa och dess uppgångar och fall!! Så länge som jag har företag som är intresserade och backar upp detta (det är alkoholismen som fått in mig på dessa tankar - läs: en sprittillverkare) så ser åtminstonde jag inga problem med kostnaden (tack gode gud för filmens värld ) varför jag endast ser detta som en kul utmaning samt en morot att överhuvudtaget bli klar ngn gång så att jag slipper gliringar i från "världsmästaren" på forum efter forum efter forum - med andra ord inte ett ont måste utan bara über sköj!! "C" - du verkar ju ha blykoll på detta - egna erfarenheter?? _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
C är bara bitter kör hårt ist! Kommer du halv vägs så är jag impad vilket som
Får du för många sponsorer får du gärna skicka vidare dom Lycka till! /Lars |
||||||||||
jag tror nog C bara tänker realistiskt _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||||||
Min "chef" tycker det är jätte bra att ngn tänker ekonomiskt rörande detta bygge - dock så är detta inget jag personligen lägger energi på då andra tar hand om detta (läs-sponsorer) inkl det praktiska!! Återigen, ser det personligen bara som en kul utmaning som om detta går i lås kan bli årets äventyr - och om inte så spelar det egentligen mindre roll då jag lätt nöjer mig med några roliga men slöa turist-varv på Nürburgring samt lite vinglande på Mantorp eftersom att vi då kan konstatera att vi trotts mångas misstro äntligen fått fart på bilen innan jordens undergång inträffar!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Jag pillar ju bara navel ludd, å hoppas att bilen blir klar tills sommaren. standard bil med det lilla extra _________________ wallden |
||||||||||
Bra där - började ju bli lite orolig!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Tjena,
Älskar V8an Men jag funderar lite över hur du har tänkt med den. (alltså inte som kritik utan nyfikenhet) Den känns ju inte som ett "naturligt" alternativ i en Subaru. En naturligare upgrade av motor hade ju kanske tex varit en boxer sexa från Subaru eller Porsche eller varför inte Motori Moderni boxer 12 som de byggde till Subaru F1 om du nu vill gå "all crazy". Den sistnämnda ger effekten du vill ha direkt och finns faktiskt att få tag på förvånadsvärt billigt. Körbarheten och register i V8an verkar ju inte (utan att fördjupat mig allt för långt men jag har själv övervägt denna motor i ett bygge) vara riktigt det man är ute efter i en relativt tung och fyrhjulsdriven bil som Subarun. om du skall köra tävlingar i år blir det då med subarumotorn och V8an mer som framtidsplan eller? _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||||
Tjena på dig mannen!! Finns säkert en massa olika allternativ av motorer, dock inget som ger lika mycket habegär som denna Hartley-motor!! Dock ser jag inte problematiken i att använda denna motor pga av vikten på vår bil som bör hamna strax under 1100kg då vår race motor är på 2.45liter kontra 2.8liter samt har mindre vrid med 711nm kontra dryga 800nm - men om någon klurigare än jag (vilket INTE är svårt )har mer input i ämnet är jag väldigt intresserad av att få ta del av detta!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Habegär är något jag känner till ganska väl Njae jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag menade nog snarare att jag inte ser fördelen jämfört med nuvarande subaru motor. Och ville man ha ännu mer mos så hade kanske en grundmotor med mer potential i form av fler cylindrar/liter varit ett lättare och framförallt betydligt stabilare sätt att få mer effekt. Coolhetsfaktorn behöver vi inte diskutera _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||||
Bättre viktfördelning mellan axlarna blir det kanske med hartley motorn? För den är nog väldigt stark i förrhållande till vikten på motorn. Hur ser kurvorna ut på de båda motorerna? mvh |
||||||||||
Hur går det med byggandet
Är det inte dags att skaffa en frän hemsida, presentation av teamet, bilen, sponsorer etc.. Själv så har jag mycket mindre planer en wolrd time-attack, tänkte försöka rodda en resa ner till Nuburgring i höst _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||||||||
Micke - eftersom att DU!! nästan dagligen pratar med mig per telefon eller per MSN så borde DU!! om någon veta hur det går utan att behöva fråga om det i denna tråd!! Ha så kul på Nürburgring!! _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Micke har en bra poäng. (för en gång skull ) En hemsida är bra att ha, speciellt för sponsorer och "anhängare". Perfekt för att visa hur det går med bygget för de som betalar och de som undrar. En tråd på ett forum, fast det är på bl.a. det emminenta rejsa.nu slår inte lika högt hos folk och företag med pengar de vill sponsra med. Vad gäller erfarenheter om att ta bilar och deltaga i motorsport på andra sidan pölen kan jag bara kort berätta att jag vet vad det kostar på öret och vad det tar i tidsanspråk. Mitt tips som du får lyssna på ommdu vill eller kasta i sjön om du vill är att satsa på hemmamarknaden till en början. Lägg de pengarna på att få igång bilen, rätta till alla misstag som alltid sker vid ett sådant här bygge i denna kalibern och på att sortera ut bilen med många många km på banan och olika delar. Sedan när man litar på bilen till 90% så satsar man på att lägga tid på att åka över där. Funkar inte bilen perfekt så är det väldigt svårt att rodda resa och allt däromkring. En sak i taget är det snabbaste sättet faktiskt. Även om det tar ett år längre än du tänkt dig så kommer det går snabbare. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||||
Ja nu vill vi allt se mer än bara en massa text.
Det borde ju finnas ett stort intresse av sponsorer att bygget verkligen syns på nätet samt att vi här på Rejsa väldigt gärna skulle vilja se iaf själva bilen i fråga som ska bli den här herrejösses-maskinen |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar SUBARU IMPREZA 2007 "MISSION IMPOSSIBLE" - Nu kör vi!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (50685 totalt) |