Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
SUBARU IMPREZA 2007 "MISSION IMPOSSIBLE" - Nu kör vi!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (50685 totalt)
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
paulssonracing skrev:
Satan så härligt Timeattack eller?


Hoppas att den räcker till för det!!

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



HighLevelEvent skrev:
paulssonracing skrev:
Satan så härligt Timeattack eller?


Hoppas att den räcker till för det!!

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up


Ska du köra i Japan, USA och Australien? Jag vet vad som krävs bara i organisation och pengar för att ta sig till det lättaste av de tre länderna, det är långt ifrån billigt och långt ifrån enkelt att organisera. Eller finns det deltävlngar närmare som du ska köra istället? Uk tex? Det är mycket jobb och pengar det me men förbannat mycket mer uppnåligt.

_________________
Christian Lange
458
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
C skrev:
HighLevelEvent skrev:
paulssonracing skrev:
Satan så härligt Timeattack eller?


Hoppas att den räcker till för det!!

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up


Ska du köra i Japan, USA och Australien? Jag vet vad som krävs bara i organisation och pengar för att ta sig till det lättaste av de tre länderna, det är långt ifrån billigt och långt ifrån enkelt att organisera. Eller finns det deltävlngar närmare som du ska köra istället? Uk tex? Det är mycket jobb och pengar det me men förbannat mycket mer uppnåligt.


Du har helt rätt att UK både är lättare och billigare - men om jag får
start i dessa 3 deltävlingar så har jag 3 företag som står för kalaset
samt att jag då även har ett par gubbar i från UK (Motor & chassi) som
följer med på äventyret varför det verkar klart mycket roligare!! thumbs up

Annars är det i första hand Nürburgring som gäller samt även lite Mantorp!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4332



HighLevelEvent skrev:

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up


Vore riktigt grymt! Skönt att inte verkar ha budgetproblem i alla fall

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211



HighLevelEvent skrev:
paulssonracing skrev:
Satan så härligt Timeattack eller?


Hoppas att den räcker till för det!!

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up


Shit så ballt. Jag har sett en del filmer från UK där går det duktigt fort vad finns det för regler när det gäller uppbyggnaden av bilen? motor och chassi? Finns där några begränsningar :P

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
paulssonracing skrev:
HighLevelEvent skrev:
paulssonracing skrev:
Satan så härligt Timeattack eller?


Hoppas att den räcker till för det!!

Har skickat en anmälan till "world time attack" och väntar in svar om det finns ngn plats över eller ej vilket kommer att bli skitkul oavsett om jag blir en minut efter eller ej - deltävlingar i Japan, Australien samt USA!! thumbs up


Shit så ballt. Jag har sett en del filmer från UK där går det duktigt fort vad finns det för regler när det gäller uppbyggnaden av bilen? motor och chassi? Finns där några begränsningar :P


Tjena på dig!!

Eftersom att bilen faller under Pro-klassen pga aerodynamiska förändringar mm
så är begränsningarna mycket få om ens några - jag har då inte stött på ngr hinder
för denna set-up vilket blir kul om vi får allt att fungera tillsammans!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Även om syclonerobban gjort USA mycket billigare så kan du inte göra det. Med de datumen vi pratar om nu så e det flyg som gäller. Lägg sedan till team, logi, boende, resor, bilhyror och lastbilshyror, reservdelar, däck, bränsle, garageavgifter, slitage, licenser osv så ligger vi på rejäla summor. Bara för att åka till ett enda land och vara säker på att bilen kommer att kunna köras. Du kan bygga två pankaksmotorer för pengarna det kostar att bara åka till USA. Ska vi börja diskutera de andra länderna? Du siktar högt Patrik.

_________________
Christian Lange
458
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
C skrev:
Även om syclonerobban gjort USA mycket billigare så kan du inte göra det. Med de datumen vi pratar om nu så e det flyg som gäller. Lägg sedan till team, logi, boende, resor, bilhyror och lastbilshyror, reservdelar, däck, bränsle, garageavgifter, slitage, licenser osv så ligger vi på rejäla summor. Bara för att åka till ett enda land och vara säker på att bilen kommer att kunna köras. Du kan bygga två pankaksmotorer för pengarna det kostar att bara åka till USA. Ska vi börja diskutera de andra länderna? Du siktar högt Patrik.


"Siktar högt" - ja det verkar vara ett återkommande tema för
mig varför röven är kraftigt vadderad under denna resa och
dess uppgångar och fall!!

Så länge som jag har företag som är intresserade och backar upp detta
(det är alkoholismen som fått in mig på dessa tankar - läs: en sprittillverkare)
så ser åtminstonde jag inga problem med kostnaden (tack gode gud för
filmens värld ) varför jag endast ser detta som en kul utmaning samt en
morot att överhuvudtaget bli klar ngn gång så att jag slipper gliringar i
från "världsmästaren" på forum efter forum efter forum -
med andra ord inte ett ont måste utan bara über sköj!!

"C" - du verkar ju ha blykoll på detta - egna erfarenheter??

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



C är bara bitter kör hårt ist! Kommer du halv vägs så är jag impad vilket som
Får du för många sponsorer får du gärna skicka vidare dom

Lycka till!

/Lars

_________________
Lars Gustavsson
www.carboncossie.com
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3214



Modj skrev:
C är bara bitter kör hårt ist! Kommer du halv vägs så är jag impad vilket som
Får du för många sponsorer får du gärna skicka vidare dom

Lycka till!

/Lars



jag tror nog C bara tänker realistiskt

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Mange K skrev:
Modj skrev:
C är bara bitter kör hårt ist! Kommer du halv vägs så är jag impad vilket som
Får du för många sponsorer får du gärna skicka vidare dom

Lycka till!

/Lars



jag tror nog C bara tänker realistiskt


Min "chef" tycker det är jätte bra att ngn tänker ekonomiskt
rörande detta bygge - dock så är detta inget jag
personligen lägger energi på då andra tar hand om detta
(läs-sponsorer) inkl det praktiska!!

Återigen, ser det personligen bara som en kul utmaning
som om detta går i lås kan bli årets äventyr - och om inte så
spelar det egentligen mindre roll då jag lätt nöjer mig med några
roliga men slöa turist-varv på Nürburgring samt lite vinglande
på Mantorp eftersom att vi då kan konstatera att vi trotts mångas
misstro äntligen fått fart på bilen innan jordens undergång inträffar!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
sladden99
sthlm
Här sen Okt 2008
Inlägg: 12



HighLevelEvent skrev:
Rompa skrev:
HighLevelEvent skrev:
Rompa skrev:
kör hårt nu Patrik, för Evon vevas igång inom 1 vecka!!




Därför har vi garderat oss (läs-fuskat) och köpt en till Subaru som redan
fungerar väl nog med sina 507 hk/630 Nm vid 1bar på 98-oktan för att leka
med din EVo, lägg sedan till Billet snurran som bara ligger och skräpar
på bänken, lite E85 samt smyghöjt ladd så finns det nog resurser för att
hålla dig stången ett tag till trotts allt!!



jaha, då får man ta tag i hårdhandskarna dådå...



Helt klart - Frågan är väl bara vad sludden gör men sin "raket60".....



Jag pillar ju bara navel ludd, å hoppas att bilen blir klar tills sommaren. standard bil med det lilla extra

_________________
wallden
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
sladden99 skrev:
HighLevelEvent skrev:
Rompa skrev:
HighLevelEvent skrev:
Rompa skrev:
kör hårt nu Patrik, för Evon vevas igång inom 1 vecka!!




Därför har vi garderat oss (läs-fuskat) och köpt en till Subaru som redan
fungerar väl nog med sina 507 hk/630 Nm vid 1bar på 98-oktan för att leka
med din EVo, lägg sedan till Billet snurran som bara ligger och skräpar
på bänken, lite E85 samt smyghöjt ladd så finns det nog resurser för att
hålla dig stången ett tag till trotts allt!!



jaha, då får man ta tag i hårdhandskarna dådå...



Helt klart - Frågan är väl bara vad sludden gör men sin "raket60".....



Jag pillar ju bara navel ludd, å hoppas att bilen blir klar tills sommaren. standard bil med det lilla extra


Bra där - började ju bli lite orolig!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Tjena,

Älskar V8an

Men jag funderar lite över hur du har tänkt med den. (alltså inte som kritik utan nyfikenhet) Den känns ju inte som ett "naturligt" alternativ i en Subaru. En naturligare upgrade av motor hade ju kanske tex varit en boxer sexa från Subaru eller Porsche eller varför inte Motori Moderni boxer 12 som de byggde till Subaru F1 om du nu vill gå "all crazy". Den sistnämnda ger effekten du vill ha direkt och finns faktiskt att få tag på förvånadsvärt billigt.

Körbarheten och register i V8an verkar ju inte (utan att fördjupat mig allt för långt men jag har själv övervägt denna motor i ett bygge) vara riktigt det man är ute efter i en relativt tung och fyrhjulsdriven bil som Subarun.

om du skall köra tävlingar i år blir det då med subarumotorn och V8an mer som framtidsplan eller?

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Kenson skrev:
Tjena,

Älskar V8an

Men jag funderar lite över hur du har tänkt med den. (alltså inte som kritik utan nyfikenhet) Den känns ju inte som ett "naturligt" alternativ i en Subaru. En naturligare upgrade av motor hade ju kanske tex varit en boxer sexa från Subaru eller Porsche eller varför inte Motori Moderni boxer 12 som de byggde till Subaru F1 om du nu vill gå "all crazy". Den sistnämnda ger effekten du vill ha direkt och finns faktiskt att få tag på förvånadsvärt billigt.

Körbarheten och register i V8an verkar ju inte (utan att fördjupat mig allt för långt men jag har själv övervägt denna motor i ett bygge) vara riktigt det man är ute efter i en relativt tung och fyrhjulsdriven bil som Subarun.

om du skall köra tävlingar i år blir det då med subarumotorn och V8an mer som framtidsplan eller?


Tjena på dig mannen!!

Finns säkert en massa olika allternativ av motorer, dock inget
som ger lika mycket habegär som denna Hartley-motor!!

Dock ser jag inte problematiken i att använda denna motor pga
av vikten på vår bil som bör hamna strax under 1100kg då
vår race motor är på 2.45liter kontra 2.8liter samt har mindre
vrid med 711nm kontra dryga 800nm - men om någon klurigare
än jag (vilket INTE är svårt )har mer input i ämnet är jag
väldigt intresserad av att få ta del av detta!! thumbs up

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



HighLevelEvent skrev:

Tjena på dig mannen!!

Finns säkert en massa olika allternativ av motorer, dock inget
som ger lika mycket habegär som denna Hartley-motor!!

Dock ser jag inte problematiken i att använda denna motor pga
av vikten på vår bil som bör hamna strax under 1100kg då
vår race motor är på 2.45liter kontra 2.8liter samt har mindre
vrid med 711nm kontra dryga 800nm - men om någon klurigare
än jag (vilket INTE är svårt )har mer input i ämnet är jag
väldigt intresserad av att få ta del av detta!! thumbs up


Habegär är något jag känner till ganska väl

Njae jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag menade nog snarare att jag inte ser fördelen jämfört med nuvarande subaru motor. Och ville man ha ännu mer mos så hade kanske en grundmotor med mer potential i form av fler cylindrar/liter varit ett lättare och framförallt betydligt stabilare sätt att få mer effekt.

Coolhetsfaktorn behöver vi inte diskutera

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Kenson skrev:
HighLevelEvent skrev:

Tjena på dig mannen!!

Finns säkert en massa olika allternativ av motorer, dock inget
som ger lika mycket habegär som denna Hartley-motor!!

Dock ser jag inte problematiken i att använda denna motor pga
av vikten på vår bil som bör hamna strax under 1100kg då
vår race motor är på 2.45liter kontra 2.8liter samt har mindre
vrid med 711nm kontra dryga 800nm - men om någon klurigare
än jag (vilket INTE är svårt )har mer input i ämnet är jag
väldigt intresserad av att få ta del av detta!! thumbs up


Habegär är något jag känner till ganska väl

Njae jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag menade nog snarare att jag inte ser fördelen jämfört med nuvarande subaru motor. Och ville man ha ännu mer mos så hade kanske en grundmotor med mer potential i form av fler cylindrar/liter varit ett lättare och framförallt betydligt stabilare sätt att få mer effekt.

Coolhetsfaktorn behöver vi inte diskutera


Bättre viktfördelning mellan axlarna blir det kanske med hartley motorn?
För den är nog väldigt stark i förrhållande till vikten på motorn.
Hur ser kurvorna ut på de båda motorerna?

mvh

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Hur går det med byggandet

Är det inte dags att skaffa en frän hemsida, presentation av teamet, bilen, sponsorer etc..

Själv så har jag mycket mindre planer en wolrd time-attack, tänkte försöka rodda en resa ner till Nuburgring i höst

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
subarumicke skrev:
Hur går det med byggandet

Är det inte dags att skaffa en frän hemsida, presentation av teamet, bilen, sponsorer etc..

Själv så har jag mycket mindre planer en wolrd time-attack, tänkte försöka rodda en resa ner till Nuburgring i höst


Micke - eftersom att DU!! nästan dagligen pratar med mig per telefon
eller per MSN så borde DU!! om någon veta hur det går utan
att behöva fråga om det i denna tråd!!

Ha så kul på Nürburgring!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



HighLevelEvent skrev:
subarumicke skrev:
Hur går det med byggandet

Är det inte dags att skaffa en frän hemsida, presentation av teamet, bilen, sponsorer etc..

Själv så har jag mycket mindre planer en wolrd time-attack, tänkte försöka rodda en resa ner till Nuburgring i höst


Micke - eftersom att DU!! nästan dagligen pratar med mig per telefon
eller per MSN så borde DU!! om någon veta hur det går utan
att behöva fråga om det i denna tråd!!

Ha så kul på Nürburgring!!


Micke har en bra poäng. (för en gång skull ) En hemsida är bra att ha, speciellt för sponsorer och "anhängare". Perfekt för att visa hur det går med bygget för de som betalar och de som undrar. En tråd på ett forum, fast det är på bl.a. det emminenta rejsa.nu slår inte lika högt hos folk och företag med pengar de vill sponsra med.

Vad gäller erfarenheter om att ta bilar och deltaga i motorsport på andra sidan pölen kan jag bara kort berätta att jag vet vad det kostar på öret och vad det tar i tidsanspråk. Mitt tips som du får lyssna på ommdu vill eller kasta i sjön om du vill är att satsa på hemmamarknaden till en början. Lägg de pengarna på att få igång bilen, rätta till alla misstag som alltid sker vid ett sådant här bygge i denna kalibern och på att sortera ut bilen med många många km på banan och olika delar. Sedan när man litar på bilen till 90% så satsar man på att lägga tid på att åka över där. Funkar inte bilen perfekt så är det väldigt svårt att rodda resa och allt däromkring. En sak i taget är det snabbaste sättet faktiskt. Även om det tar ett år längre än du tänkt dig så kommer det går snabbare.

_________________
Christian Lange
458
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Ja nu vill vi allt se mer än bara en massa text.

Det borde ju finnas ett stort intresse av sponsorer att bygget verkligen syns på nätet samt att vi här på Rejsa väldigt gärna skulle vilja se iaf själva bilen i fråga som ska bli den här herrejösses-maskinen

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Våra race- och banåkarbilar
SUBARU IMPREZA 2007 "MISSION IMPOSSIBLE" - Nu kör vi!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (50685 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande