Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Commodore -73 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 24789 besök totalt |
Kollade in på Brembos sida för bromsar och där anger dom 5/108 fram och 5/120 bak
Behövs nog ingen spacer på Bmw-fälgarna trots högt ET. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
så breda däck är det inte frågan om dom är väl 115 mm breda på sin höjd Perfekt med E36 fälgar borde finnas på varenda skrot i närheten (Emil, vi kikar på skroten vid TPC först) 6" brett, då är det slang som gäller för det ska funka va? _________________ /Anton Lillsund |
||||
det står 155 bredd på däcken iaf, jag har vart klok nog att kicka då killen på däckcenter börja undra, samt när han fick se dom så sa han att dom kanske var värda en 500ing! ja svänger väl förbi skroten idag om ja hinner... _________________ Emil Koop Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI Hoj: BWM R90 Offroad -71 ATV: Cforce 820L 2018 |
||||
Behövs ingen slang för varken 6 eller 6,5". Ett 155 rallydäck är oftast 185 över skuldran.
Det var iofs ganska svårt att få på 155 på 7"-fälg sist _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Fick igång andra porten på förknasaren idag så hästarna typ fördubblades! samt ställt tändingen och monterat på luftfilterburken och vevhusslang, så SBP blir glada. Återstår bara att ställa Con och slänga in en glödlampa i skyltbel. bak.
_________________ Emil Koop Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI Hoj: BWM R90 Offroad -71 ATV: Cforce 820L 2018 |
||||
Eftersom vi tänkte att bilen skulle gå igenom syningen hyggligt smärtfritt har vi lagt några timmar på finlir ikväll.
Nytt fördelarlock och brytarspetsar på plats. Vilka eländiga prylar det är. Nån timmes felsökning av elkablar som är sjuka. Har aldrig krånlgat förut.. Fixat hastighetsmätaren Smörjat lite på Zenith-möget som sitter på insuget. Nu funkar andra porten också! Wroooooom Testade lite drifting på lastbilsplanen på jobbet. :shifty: testade lite inne i våra materialhallar också och får med största sannolikhet en avhyvling om det imorrn av fastighetsansvarig.. Körde soppastopp Tror tändningen hann ändra sig, igen, så det blir morgondagens första punkt att åtgjärda. EDIT: där var jag lite sen.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Mmm, tvåportsförgasare! Känner igen det där från tiden då Rekorden fortfarande hade en original Solex. Snålgubben som ägt bilen innan mig hade hakat av dragstången från vacuumklockan till sekundärporten.
På med den igen, så klöste man lätt ifrån polarens "nya" Volvo 740! Lycka till med besiktingen! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Tack, det kommer säkert behövas
Ja tvåportsfugge.. Jag har aldrig skruvat med 4-takts motorer med förgasare annat än gräsklippare.. Jag lär mig nåt nytt varje gång, idag hur man justerar avgasvärden osv. Jag inser också hur enkelt (och bra) det är med insprut. Att få andra porten att funka var som att dubbla effekten härligt klös det blev (förhållandevis) iofs så stank det en del soppa om bilen efter detta, men men det kan vi leva med. Den nyvunna effekten kan nog komma väl till pass på isen i vinter.. Om den orkar med dubbdäcken så kan det bli riktigt underhållande. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Är det den modellen med en stor rund gummitätning för luftrenaren och en miljard munstycken, ventiler och justerskruvar?
Har haft två oplar med den gasaren, båda strulade hejdlöst och ville aldrig gå bra. Byte till Weber 36/36 gjorde susen! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Japp det är nog den förgasaren du beskriver som sitter monterad nu.
Har micklat om vakumklockan så fjädern ligger på "fel" sida nu, borde ge en lättare öppning av andra porten. Den går hyffsat nu, men inte helt bra. Lite orolig gång och inte klockrent gensvar hela tiden. Pratade med en kille på jobbet som skruvat mycket gammelbilar han trodde en Weber 36/36 var bolt on på insuget som vi har på nu. Nån som kan bekräfta detta? Tar med kameran imorrn och knäpper nån bild på det hela Vad bör en Weber 36/36 betinga för pengar på ett ungefär? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Finns en på blocket just nu, 1000:- tillsammans med BMW-insug. Borde ligga en massa på skrotarna, bara att kolla under huven på Golfar, Asconor, Taunusar och annat som kan ha trimmats med prylar ifrån Hobbex (vill minnas att de såldes därigenom).
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jag har ett uppsättning aluminiumfälgar som suttit på en Opel Senator CD 3.0 1984. Har legat i garaget utan däck sedan 1986. Alla i bra skick. Tror det är 14 eller 15 tum och 6 tum breda.
Vill du ha dem? _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||
Köpes:
Plåtfälgar MAX 6" breda 5x120 15" Ska ha till Commodorens isdäck. Köpes snarast då isen redan ligger... 070-3934866 Emil Koop _________________ Emil Koop Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI Hoj: BWM R90 Offroad -71 ATV: Cforce 820L 2018 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Commodore -73 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 24789 besök totalt |