Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (44656 totalt) |
Jag tror faktiskt att det går att koppla in allt med lite specialare. Abs verkar vara stand alone vad jag har förstått? Och instrumenten kopplar man om enligt schemat jag mailade. Där står det även hur man gör för att ta ut signalerna för externa mätare istället. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Blev lite shopping idag också till M3an. Blev en fin gaspedal från en e46, 600kr på bildelsbasen.
Sen blev det en order från VAC som tyvärr blev lite dyrare än pedalen _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Har du nåt art nr på gaspedaler som passar? Är VAC-listan på inrådan av tysken för att få det att funka? /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||||||
Nä det från VAC var det jag anser behövs Gaspedal: http://realoem.com/bmw/partxref.do?p Part# 35426786282 _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Pefekt, tack så mkt! Jag hittade detta företaget - verkar vara bland de billigare https://www.kasselperformance.com/pr Tar gärna emot kabeldiagrammet om du kan skicka det till alexander.wilborg(a)gmail.com //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||||||
Diffen är synad av Peder på Mobimech nu och resultatet var väl inte allt för upplyftande.
För att citera en mening ur Peders mail till mig efter att han kollat igenom diffen: "Mycket har jag sett, men det här är nog det värsta hitills." Måste fixa en ny koppling också, då även den är helt slut. Det positiva i kråksången är ju att diffens skick eventuellt kan vara en orsak till varför bilen har varit lite svårkörd tidigare. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Tänkte väl det! Drexler är väl på väg till Tyskland? Med en seriöst ihopskruvad bakaxel kommer bilen bli så mycket bättre! _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Det är som sagt till E36an och Peder tror sig kunna rädda det mesta, slipa och sedan härda om tryckringarna. Blir dubbla lameller och 45% diffverkan. Är det så ni kör också? _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Var det du/Martin som skruvade ihop diffen till 130in? Eller var det Westcoast? Peder har inte hunnit kolla på den ännu, men det borde väl inte vara något hokuspokus? _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Jag har fått för mej att kombinationen av diffen och kopplingen gjort att den blivit väldigt svår att förutse hur bilen kommer bete sej. Både i ingång och utgång av kurvor. Med tanke på hur urtrampningslagret kärvade på axeln så lär det varit slir både vid nerväxling och gaspådrag. Men kanske inte alltid!
Och på det har man en diff som, ja, ser ut på det där viset! _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||||
Jobbet med att montera Drexler + drevsats i din diff gjordes av WCR, jag specade setupen. Sen hämtade vi komplett klump och monterade i bilen. Tror inte Peder ger sig på en Drexler, de lämnar nämligen inte ut något till eftermarknaden (mått mm) utan allt skall till dem anser de. _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Aha..skit också. Då har jag med andra ord skickat den diffen till fel ställe Men om det är någon som ser ut att behöva fixas så kan ju Peder skicka vidare den till dem kanske. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Monterade delarna från VAC idag. Allt passade fint!
55c termostaten, locket till oljefilter med uttag för sensorer samt rörbiten mellan termosthuset och waterneck in i motorn med uttag för sensor också. Och så anslutningar till oljekylaren in/ut i oljefilterhuset. Skruvade på 40mm spacers runt om också. Ser ut att bli bra med lite bättre hjulvinklar! _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Gjorde lite jobb med att koppla in mätare igår.
Inte för att jag har låga tankar om mig själv men ärligt talat så tror jag inte att jag kommer få original mätarcluster att fungera. Och anledningen till att det inte blev en Dash vet jag inte, fick fakturan på mätarna idag och om vi säger så, det hade varit mer ekonomiskt med en dash hehe. Dock är de lite dyrare Stack mätarna bra, de har utgång till logger och dessutom utgångar för varningslampor osv. Så när jag köper en Dash behöver jag bara dra upp kablarna från mätarna. Sen har jag fått början på nya avgassystemet också. Blir singel rör nu! _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Nu spånar jag bara. Men om diffen ska kunna bli på det här sättet, måste väl hjulen snurra med en väldigt stor hastighetsskillnad, ofta och länge....om det nu inte är rent matrialfel i delarna. Tyder inte det på en felaktig set up på bilen....eller att det är ett gravt förarfel ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
making friends are we ?
Det är väl inte omöjligt att det är någon aktiv tonåring som har ägt denna innan och idkat lite böööörning på parkeringsplatser ofta och mycket. (Tänker då inte på Ahlin även om han är en flink ung man i sina bästa år som gillar rykande böjelser inlåst i burar) _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Hehe jag bryr mig inte så mycket om historien, utan om nutiden. Något har ju uppenbarligen hänt men det enda jag kan göra nu är att försöka fixa det. Veckorna rinner iväg och snart är det premiär!
Pysslade lite med mätarna igår. Blir hemtrevligt för den som kör! BTW, jag ger upp. Det går ju inte att posta bilder. De blir felvända hela tiden, samma från både dator och mobilen. Postade från datorn nu och bilden är rätt på datorn, så det går ju inte att rotera den liksom _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (44656 totalt) |