Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -91 - Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (29112 totalt) |
Nja nu ska ju inte E30 rasa och bruksen är väldigt fin i maskinen så det får nog vara. Det är den bil som några av er har sett på bild redan. Jag är riktigt nöjd! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Nu är du på väg att bli titulerad is-sjuk eller is-kung. Välj själv.
Den ser mycket fin ut i alla fall! Riktigt bra bruksbilsval skulle jag tippa på! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Bruksig så det förslår med ACC och annat onödigt. Rövgrill tex. Den är tyst också. Motorstoppen duggar tätt eftersom jag inte hör motorn. Titeln får bli is-sjuk. Med tanke på min hälsa denna helg så är det inget annat än det som passar. Men morgondagen kanske kan leda till en annan titel? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Nej dom är nog inte helt vanliga. Notera att denna inte heller har taklucka...
Tunga och tunga.. Jo dom åker inom kort ut och ser troligen aldrig mer en E30 igen. _________________ /Anton Lillsund |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
I och med SS-körningen i helgen så är det nog färdigkört för denna säsong.
En hel del har kommit upp på att göra listan under vintern. Först och främst ska vänster framskärm bytas så vissa fotografer inte behöver gotta sig åt min delikata patina som bilen börjar få smak på.. Sen står camberplattorna på tur. Dessa borde verkligen monterats dagen jag fick dom. Ganska mycket har kommit imellan och gjort sitt bäst för att förhindra detta. Vad som händer sen återstår att se. En polering av den matta färgen eller så blir det omlack. Förhoppningsvis ska jag få tid till att "röra" till det i kupén också, men jag lämnar detta lite öppet. Det står definitivt på listan iaf. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Efter lite sanering i pappas garage så är det numera fyllt en en BMW 318is E30.
Då bilen stått en längre tid ute på garageuppfarten med race-mundering (r-däck och ingenting mer ungefär) så fick den luftas en längre stund. Däcken var lite orunda.. Men det gick att åtgjärda med en aktiv körslinga som växte fram vartefter tiden gick. Det är ruskigt halt ute på vägarna nu, speciellt med väldigt slitna r-däck. På vägen hem ärades bensinmacken med ett besök och full tank slantades av. Nu är min kör-säsong officiellt slut. Förhoppningsvis kommer säsongen snart igång. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Det vet du säkert om men jag skriver det iallafall Jag brukar trycka i ca 4-4,5 kg luft i däcken vid vinteravställningen i mina bilar för att undvika "plattor/flator" på däcken. Ytterst lite plattor blir det iallafall när man ställer på och börjar köra, men detta brukar alltid försvinna efter ca 1-2 mils körning. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||
Inte dumt att påmnna om sådana saker. Men så fort som möjligt ska bilen upp på pallbockar så jag skippade fyllningen av extra luft i däcken. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Då var vinterdäcken sålda, ska den ut i vinter blir det på riktiga isdäck.
Dessutom är en diffbroms är inhandlad (formellt iaf), lite seg leverans drar ut på tiden.. Planerna om bur har vidgas och en del kontakter har skapats. Men fortfarande står bilen orörd i garaget. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Du har inte provat "brux-is" i bana? Bli inte förvånad om den är snabbare, trots
vikthandikap. (Vild spekulation av mig) Jag höll på att "trilla dit" på en 320 -01 som bruxis, men ödet ville annat _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Nej, den köptes med friktionsdäck så den rullar vintern ut på dessa.. Tror den får smaka på isbana bara för att testa men inte något överaktivt kommer det att bli. Att testa den på bana ska jag göra! Med rätt däck är jag övertygad om att den kommer gå rätt bra jämfört med den röde. Även om det gungar så sidospeglarna tar i backen så är det fin fin hållning i bitarna! Kanske borde avstå från att ta ut den på bana.. Det kan ju bli dystra erfarenheter om den visar sig vara snabbare i en konbanan tex.. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Ungefär som Alfa 147:an. Man kör ifrån en Bertonekupè utan r-däck...Med r-däck på
gamlingen (om fjädrar & stossdampfer är in ordnung) är förhållandet det motsatta. En kul grej. Jag har en bro över järnvägen hemmavid. Håller man fullt över den, inklusive en rejäl skarv, hoppar alla bilar med stel bakaxel en meter i sidled (även brorsans VW pickis). I 147:an hör man skarven, men den märks inte. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
När den bil som är av sorten, "åka lugnt och stilla nedför gatanbilen" är snabbare än den bil som är stötig högljudd obekväm och väldigt tokig så får man gå på känsla..
Men nej snabbare än E30:n är den nog inte. Inte när den röde har r-däck iaf. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Notera att jag bytt bilbid, från 147 till "gamlingen", som på sikt ska få överta banarbetet
(inte barnarnbetet ). Appropå E30-ras: En god vän hade en 320 -88 för några år sedan. Den verkar vara helt "okrossbar". Maskinen tål hur mycket pisk som helst. Den lever fortfarande, en kille som bor i närheten av mig köpte den. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Jodå det har jag noterat! Hoppas få se din klenod nästa sommar! Nu ska vi se.. Appropå E30-ras.. Vem har rasat sin E30? AL har skrivit några saker som m20b20 motorn (den sitter i 320 E30) är bra till
Dom låter fint även om jag hellre hade haft en m20b25 (325 motor) _________________ /Anton Lillsund |
||||
hehe... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -91 - Såld | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (29112 totalt) |