Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Calibra 1991 skrotad | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (31620 totalt) |
Har du ritningar på adaptern sparade nånstans? nu när LBR la ner så blev dom väldigt svåra att hitta. _________________ Mattias Broberg |
||||||
Från början hade jag tänkt hänga upp bakaxeln som den var för att göra bilen flyttbar, men eftersom något inte funkade började jag gräva i det. Det visade sig (som väntat) vara handbromsen som sagt upp sig.
För att komma dit behövde man ta bort skiva och ok. En del bussningar verkar vara en smula slitna så man ska väl köpa ett kit och montera kanske. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Mina tankar att hålla det här på extremt låg budget verkar gå åt fanders. Bara bussningar till bakvagnen hamnar på lika mycket som motorn kostade. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det är ju billigt att åka Volvo sägs det _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Jag vet inte om det är billigare här http://www.superflex.co.uk/products.
Har köpt lite bussningar till Commodoren därifrån, smidiga att göra affärer med. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Inte ens std-bussningar verkar billigare. Kan ju vänja mig vid tanken när jag gnider bort rosten på delarna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Inte mätt o smurfat runt och kollat ifall ngt våfflo eller snaabel (billigt) kan passa med mindre modifikation? _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det är det , bussningar kostar till alla bilar _________________ --VVTS-- |
||||||
Det sticker iväg med kostnaderna. Sticker in en bild på mitt läge just nu: _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Av praktiska skäl har jag sett till att bilen går att flytta.
Vet inte varför jag köpte hjul med broms. Den får ju inte för sig att rulla iväg rätt vad det är... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Studerade den ditloppade monteringen av 240-golvet igår och har ramlat tillbaka i tankar på en 960-bakvagn. Det är mindre jobb att få dit en sån än att göra klart den nuvarande lösningen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Var och hämtade en bakvagn igår. Det känns som om den bör gå att få in under bilen relativt smidigt, men jag får väl börja med att bryta bort 240-golvet som var det som fick mig att notera bilen från början.
Det bör få bort känslan av att bygga helt galet från början som jag får av en stel axel. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Idag har jag för första gången gjort något riktigt arbete på bilen och jag fick använda flera av mina favoritverktyg: tigersåg, slägghammare, kofot och huggmejsel. Det jag gjorde var att jag tog bort det som var "påbörjad RWD-konvertering" och kastade 240-golvet utanför garaget tillsammans med axeln jag köpte förut.
Just nu ser det ut så här. Axeln ska upp en bit, men den ligger på ungefär rätt ställe i längsled och sidled. Det ser ut att vara läge för fälgar med offset som på Oldsmobile Toronado om hjulen ska hamna innanför kanterna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Calibra 1991 skrotad | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (31620 totalt) |