Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 323 1984 BMW Cup #88 SÅLD! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 57803 besök totalt |
Trevlig stötfångare! Vad är det för någon sort, och plockar du bort "båda" delarna av den gamla stötdämparen för att montera den? _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Kan man se skillnad på en lamell diff och en viskodiff utan att öppna den?
I så fall hur? om den är märkt med ett S, är det alltid en lamelldiff då? Sitter det alltid viskodiff på E30 325IX? Är det nån som har koll på detta? _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Den sitter i originalfästet för stötfångaren och i skärmen. Jag tycker också att den sitter fint på bilen, med lite grönfärg på den så blir det kanon. Jag ska även montera dit bromskylningskanaler och blinkers. Tyvärr får jag inte köra med den i BMW Cup standard. Så den kommer inte sitta på vid sista tävlingen på Karlskoga. Så jag får väl använda den till fin åkning vid träning och om man ställer ut bilen nånstans. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Du svarade min snyggt gömda fråga , trode du hade hittat något kryphål eller någon sorts ovanlig "original" som såg ut så. Vanliga original är så tråkiga :P _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Detta var en speciell helg.
Vi var där redan på fredagen och körde träning med Örebro Racing klubb. Det började med att vi hittade ett hål i tanken som vi var tvungna att laga. Några körtimmar försvann. Det var bra med träning. Det var blött hela förmiddagen så man fick lite blöt träning. Det sista som hände på fredagen var att jag körde sönder kylaren. Som tur var hade polaren som äger husbilen vi skulle bo i inte kört hemifrån så han kunde åka förbi hemma hos mig och hämta en gammal kylare. Meka dit en kylare på kvällen. Första kvalet var jag kval 3a, det var blött vilket var en fördel för mig som inte har en så motorstark bil. och dem andra hade väl inte kommit igång. Andra kvalet kval sist. > Torrt och mindre bra bil och chaufför. Första racet så fick jag starta sist, men jag lyckades köra om 2 st i starten. Tyvärr lyckades jag endast hålla en av dem bakom mig. En väldigt rolig kamp längst bak hade vi i alla fall. Erik hade en snabbare bil så jag var tvungen och bromsa väldigt sent. Mitt mål var att inte hamna sist. Detta var det första racet jag genomförde fullt ut. Man får nöja sig med det lilla, det var väldigt kul att få köra fullt ett helt lopp. Så här såg bilen ut efter starten i sista racet. Mats Kinnby var den som hade oturen att köra in i mig i starten. Racing incident, no hard feelings. Det tog stop framför mig och jag bromsade. Mats hade förmodligen plattan i mattan då. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Det skulle även vara intressant och se vad som hände framför som gjorde att det tog stop. Är det någon som har någon film där man ser varför allt bromsades upp i andra racet? Hem och meka. Det finns mycket att göra på min bil, inte bara plåt jobb. Ska man vara konkurrenskraftig så lär jag göra en hel del förbättringar. Jag har helt fel utväxling 3,73, hann aldrig lägga i 5an på Gelleråsen. Antingen så får dem förlänga rakan på Karlskoga eller också får jag byta utväxling. Jag har nu 2st lamelldiffar med fel utväxling. Är det någon som har en bra 4,10 utväxling eller högre ligger (188 hus)? Att göra: Bättre viktbalans i bilen. Bättre kylning så att bilen inte går varm vid varma dagar. Nya kränghämmare fram och bak. Jag såg att överfallet till kränghämmaren fram hade gått sönder. Kylning till bromsarna. mm. MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Tjoho!
Skönt att det mesta väsentliga klarat sig som avgas och karosserisidor, alltid trist när sånt här händer Håller på med lite film, så snart får du se hur jäkla snabbt allt hände, lite surt eftersom min plan var att bevaka sista platsen i fältet tills ett varv gått och allt lugnat ner sig för att då börja klättra igenom fältet. Så min plan var faktiskt att hålla lucka och inte riskera något för de övriga som faktiskt hade lite att köra om i tabellen. Men ibland kan man inte påverka utgången Shit happens, det är bara att hoppa upp i sadeln igen Vi får väl se det som en möjlighet att förbättra våra kärror så det blir mer fart i dem till nästa säsong! Kommer upp film från mig under dagen. _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Vi fick en liknande skada på en av våra bilar, för några år sedan.....och den var vi tvungna att sätta upp i riktbänken. Vi har bänk...och kan hjälpa de om vi får god tid på oss. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tjena!
Nån får gärna fylla i här, men ryktet jag hörde var att nån i högerledet rasade sin motor i starten. Detta fick flera bilar att kasta sig åt vänster. Kolla Michael Bäcks film från starten i eftersnackstråden. Själv startade jag i vänster led och fick både bromsa och styra ut i gräset för att inte köra på Ahlberg eller bli påkörd bakifrån. Hoppas inte det blir allt för jobbigt att fixa till bilen, det skulle ju vara kul med lika stort startfält i Standard nästa år. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||
Här kommer video från den bredhöftade madamen.
Får be om ursäkt för kamerafästet som tydligen vibrerar lite väl mycket, ytterligare en sak att sätta upp på arbetsordern Med facit i hand hade man säkert kunnar göra allting annorlunda, men nu är det som det är, och det är bara att gilla läget http://www.kinnby.com/film/onboard_disaster.wmv _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
_________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Kul att du är på G, tänk bara på reglementet 1.0 Definitioner 1.1 Tillåtna bilar Alla serieproducerade BMW modeller, överladdade varianter skall vara i 100 % originalskick avseende motorstyrning och dess programvara. Endast kombinationer av kaross och kompletta motorer/drivlinor som såldes av BMW är tillåtna inom samma karosskod. Bilens övriga delar ska också överensstämma med vald BMW-modell utom i de fall där annat tillåts enligt detta reglemente Tänk på det rödmarkerade i BMW Cupreglementet, är du osäker kontakta gärna någon i reglementsgruppen innan inköp eller montering. Mvh olof _________________ olof Johansson |
||||
Hej
En lite uppdatering: Nu har jag fått min kylare en Mishimoto till en BMW Z3 från Raidopower. Den kommer att passa som en smäck. Tapparna man hänger upp den i hamnar i plan med undersidan på rambenen. Breddmässigt så kommer den att passa perfekt. Den är nästan dubbelt så tjock som en original 70mm. Jag ska bygga dit styrplåtar så att inte luften kan slinka bredvid. Det bör bli väldigt bra kylning nu hoppas jag. MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Hej Igen
Nu har jag investerat i nya lättare fälgar. 15x6,5 5,7kg /st Japanska fälgar. Mina tidigare fälgar vägde 8,2kg respektive 9kg/st. Vilket blir en viktminskning på 2,5x4=10kg och 3,3x4=13,2kg. Nu kan man lägga vikten på nått bättre ställe. + att reducering av den roterande vikten inte är fel heller. Finns att köpa på www.nipotrading.se Bra priser för lätta och snygga fälgar! Bra hemsida där även vikten på fälgarna står med. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Hej Igen
Nu är bilen besiktad. Fick en leverans från www.koed.dk med lite gott och blandat i. Ett danskt företag som säljer BMW delar till bra pris. Nya bussningar till bakvagnen justerbart i Camber och Toe. H&R Krängningshämmare fram och bak. En ny växelspak med frisk bussning och kula. Snygg låda för övrigt. Vad har ni andra använt för montering av krängningshämmare? Har ni använt original delar? Är det någon som ligger på en diff med utväxling 4,10 eller 4,45 behöver ej vara lamell diff? Jag har en lamelldiff ligger med uppgraderingskit till 40% Nu är det bara och plocka ihop bilen. MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Japp, Anmäld och betald. Nu är det bara och skruva. Lite kvar att rikta, vi har grov riktat, så pass att bakluckan passar. Har du fått fart på din nya motor? MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Härligt! Lite enklare att få tid till bilen nu när du befinner dig lite närmare garaget, va? Jag har inte ens börjat koppla in nya motorstyrningen. Har jobbat med avgassystemet men framförallt bromssystemet den sista tiden. Min bromsvåg fick inte plats bredvid m52ans insug så nu bygger jag in vågen i pedalen istället. Lite pyssligt att få plats med allt. Ses på Mantorp! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 323 1984 BMW Cup #88 SÅLD! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 57803 besök totalt |