Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -95 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (35558 totalt)
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Nybesiktad med blankt papper

Har bokat in hjulinställning till fredag, allt utom bromskylning verkar bli klart tills mantorp.
När jag mätte toe nu har jag ca 8mm toe in bak och 10-11mm toe out fram
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
tjo!..

hjulen vinklade som följer;

fram
totalt toe 1mm (in)
camber 3.5grader


bak
total toe 2.2mm (in)
camber 3.5grader

minska lite camber bak? trodde inte jag hade 3.5, kör med originalstagen..

/P
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Peter Eklöf skrev:
tjo!..

hjulen vinklade som följer;

fram
totalt toe 1mm (in)
camber 3.5grader


bak
total toe 2.2mm (in)
camber 3.5grader

minska lite camber bak? trodde inte jag hade 3.5, kör med originalstagen..

/P


Den kommer att hålla i bra bak med 3.5 grader. Jag har kört mycket med det på NBR men man får lite sämre fäste rakt fram från låga hastigheter. :-) och det kan slita mycket på innern om toen står fel.
Men helt dumt är det inte

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Har inte hänt så mt nytt med bilen, ska försöka snickra ihop bromskylning,.. blir något lite mer enketl med en bit 3tums rör och moddad original bromssköld..


Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
John Kjellsson skrev:


Den kommer att hålla i bra bak med 3.5 grader. Jag har kört mycket med det på NBR men man får lite sämre fäste rakt fram från låga hastigheter. :-) och det kan slita mycket på innern om toen står fel.
Men helt dumt är det inte


ok!.. ska testa setupen lite till innan jag kan ge ett riktigt utlåtande, Mantorp var ju riktigt blött, men jag upplevde inte den halare än förr. Eller kanske lite, precis som du skriver när man kliver på och ska accelerera från låg fart.. iofs hände det inte så ofta senast...åkte mest i låg fart nu på Mantorp
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Vad är det för storlek på BBS hjulen som är på på bilderna? däcksdimension? Dom gör sig på alla bilar!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
John Kjellsson skrev:
Vad är det för storlek på BBS hjulen som är på på bilderna? däcksdimension? Dom gör sig på alla bilar!


ja de ser ju ut som BBS , de heter "Inter Action B9", köpte dem från Molway, de är 18x9 ET38, däcken är lite stretchade 225/40R18, sen har jag flyttat ut hjulen något med 13mm spacers per bakhjul och 15mm per framhjul... är fånigt svag för stuket med 'hjul ända ut till plåten/skärmkanten'

EDIT: tror 225/35R18 hade kunnat funka kalas oxå.... eller 255/nånting.. då utan spacers..
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Peter Eklöf skrev:
Har inte hänt så mt nytt med bilen, ska försöka snickra ihop bromskylning,.. blir något lite mer enketl med en bit 3tums rör och moddad original bromssköld..





Sjukt vacker bil

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 235



Kan inte annat än att hålla med föregående talare Fälgarna sitter perfekt!

_________________
M4rcus Kaellstr4nd
Porsche 997 turbo
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1197



Jotjenare vilka snygga fälgar och vilken snygg bil !

Du har inte funderat över att söka läkarhjälp för att bota ditt fälgbytarproblem?

När du tröttnat på dessa så kan vi byta en stund , mattsvarta Alpina fälgar hade också varit snyggt på en röd bil!

/calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
kul ni gillar hjulen ..la ut dem på annons idag

om någon om är intresserad så är det bara att PM'a bud.
Citera
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004
Inlägg: 227



NEEEEEEEE !!! Byt inte fälgar !!!! mötte dig häromdagen och fälgarna passar ju klockrent.

_________________
Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Jani skrev:
NEEEEEEEE !!! Byt inte fälgar !!!! mötte dig häromdagen och fälgarna passar ju klockrent.


var ute o mekade ikväll o insåg att de är för snygga för att få lämna garaget mitt.. hehe.. så nu har jag ändrat mig, de får vara kvar som "finåkarhjul"

kvällen mek för övrigt bestod av montering av nållager mellan hjälpfjäder och huvudfjäder på benen fram.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
har monterat bromssköldar från Bimmerworld, nu återstår "bara" att oordna med slangdragning till fronten på nått bra sätt.

Ska kika runt lite hur andra löst det, tips/länkar till snygga lösningar på slangdragning o montering i front mottages gladeligen.

Mekad dit en e46-vinge, m3 gt-splitters, när jag väl var i farten blev det byte till originalblinkers oxå..

Citera
Daniel Nilsson
Finspång
Här sen Okt 2008
Inlägg: 133



Peter Eklöf skrev:
Ska kika runt lite hur andra löst det, tips/länkar till snygga lösningar på slangdragning o montering i front mottages gladeligen.


Grym kärra! thumbs up

Vet inte om det ser exakt lika ut på en 323ti och en M3E36, men jag har dragit slangen från bromsskölden och fäst den utmed bärarmen. Sen går den rakt in i skyddskåpan av plast som skyddar motorn. I den borrade jag med ett hålborr för att få snygga runda hål och det är så tight att slangen sitter fast där utan annan anordning/fastsättning. Inne i skyddskåpan går slangen framåt och i en 180 graders böj, genom ytterliggare ett hålborrat hål ut ur skyddskåpan för att fortsätta in framför hjulhuset innanför plastinnerskärmen och sedan till fronten. Med denna lösning kan jag ha fullt rattutslag åt båda hållen utan att slangen går emot någonstans. Tyvärr jag har inte bilder på detta.

_________________
Daniel Nilsson
BMW 323ti Compact -98 - banbilen
Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet
Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
Daniel Nilsson skrev:
Peter Eklöf skrev:
Ska kika runt lite hur andra löst det, tips/länkar till snygga lösningar på slangdragning o montering i front mottages gladeligen.


Grym kärra! thumbs up

Vet inte om det ser exakt lika ut på en 323ti och en M3E36, men jag har dragit slangen från bromsskölden och fäst den utmed bärarmen. Sen går den rakt in i skyddskåpan av plast som skyddar motorn. I den borrade jag med ett hålborr för att få snygga runda hål och det är så tight att slangen sitter fast där utan annan anordning/fastsättning. Inne i skyddskåpan går slangen framåt och i en 180 graders böj, genom ytterliggare ett hålborrat hål ut ur skyddskåpan för att fortsätta in framför hjulhuset innanför plastinnerskärmen och sedan till fronten. Med denna lösning kan jag ha fullt rattutslag åt båda hållen utan att slangen går emot någonstans. Tyvärr jag har inte bilder på detta.


thumbs up ..tror det bli något i den stilen du beskriver för min del med, ska jobba med luftkylningen imorgon, tack för tipset!

mvh P
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647


Trådstartare
2-3 färska bilder på bilen så som den ser ut idag





Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



Peter Eklöf skrev:
2-3 färska bilder på bilen så som den ser ut idag



Riktigt snyggt thumbs up thumbs up

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432



Snyggaste E36:an på Rejsa!

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



En M3 E36 är aldrig fel, men med dessa olika och smakfulla fälgval som visats upp och med orange blinkers sjukt snygg! thumbs up thumbs up thumbs up

Tack för listan med artikelnummer som postades tidigare, en del är antecknade. thumbs up

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -95 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (35558 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande