Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield XTR2 - 03
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
31226 besök totalt
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



CJ skrev:
anton7 skrev:
Hur går det med bygget ?


Hej Anton,

Det går både frammåt och bakåt

Det som går frammåt är att det börjar bli färdigt för uppstart och körning men det är några saker som kvarstår före det...

Det som går bakåt kan väl sammanfattas med ett ord.. Westfield Fick precis reda på att dom ska komma och dokumentera min bil..


Vad är det som går snett med Westfield? Leveransproblem?

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
24-Seven skrev:


Vad är det som går snett med Westfield? Leveransproblem?


Dels det men mest kvalitetsproblem.. kommer en rapport efter dokumenteringen och westfields svar..

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
Har nu fått svar/sett deras rapport från Roadster Bil/Westfield.. Härligt att se en rapport där dom anger att jag har sagt en massa saker som jag inte sagt och att det är jag som har gjort fel på saker...

En ganska kul detalj är att han som besiktigade bilen sa tvärtom på en hel del saker i garaget än vad som stod i rapporten...

Kan ju säg att jag kommer då aldrig att rekomendera någon att handla en Westfield, speciellt XTR2an, eller handla från Roadster bil.. Jag har alltid kommit överens med Bosse på Roadster bil men det här är bara droppen...

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5614



Vad är det som hänt?

Passar inte grejorna ihop eller lossnade allt och låg i en lång sträng när du körde ut den ur garaget?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
2fast4u skrev:
Vad är det som hänt?

Passar inte grejorna ihop eller lossnade allt och låg i en lång sträng när du körde ut den ur garaget?


Kan ju ta ett exempel, vingen.



Alla skruvar i orginalhålen, det är tydligen mitt fel att det ser ut så...

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Vore det inte lättare att på tex vingen att borra några nya hål !

_________________
Michael Öhrström
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5614



Den kanske är optimerad för ovalbaneräjsing?

Vore det bara vingen som vore sned så skulle man väl kunna räta upp den som Micke säger, men jag är rädd att det är mer som är skevt?

Kitet är ju inte direkt gratis och då vill man ju att det ska motsvara den förväntade kvaliten åxå.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
Micke R1 skrev:
Vore det inte lättare att på tex vingen att borra några nya hål !


Vingen sitter inte snett bara upp och ner utan frammåt och bakåt med..

Felet är inte i vingen i sig utan ramen

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253



Ursäkta trådkapningen?, men någon skrev tidigare i tråden om MK GT och tvivelaktig kvalitet. Vet inget om det med kvalitet på MK men visst verkar denna MK trevlig, troligtvis fortfarande till salu. Jag hade lätt köpt den om jag inte haft en BUSASJUA på gång.
http://cgi.ebay.de/MK-GT1-SPORTWAGEN-RENNWAGEN-TOURENWAGEN_W0QQitemZ13 . . . .
Lycka till med Westfielden, om det blir en bil efter sjuan vill jag nog ha något liknande, ev med BMW alu-8an!

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
2fast4u skrev:
Vore det bara vingen som vore sned så skulle man väl kunna räta upp den som Micke säger, men jag är rädd att det är mer som är skevt?


Ja, tyvärr..

Det roliga i den här historian är att killen som besiktiga den mätte vid vingen och höll på och kollade ställningen.. efter en stund så sa han "jag kan inte mäta fram något fel men fel är det ju" pratar vidare, "nått är fel med ramen" i rapporten står det att det är inget fel från fabrik utan det är jag som har gjort fel.. skruva fast den i orginalhålen och jag gör fel?

2fast4u skrev:

Kitet är ju inte direkt gratis och då vill man ju att det ska motsvara den förväntade kvaliten åxå.


Helt rätt och tyvärr så är kvaliten riktigt dålig thumbs down

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1493



Tråkigt att det skulle bli sådär. Det hade varit kul att se XTR2:a på gatan snart.

Vilken tur för Rejsa.nu att vi inte befinner oss i england. För där skulle dom kunna bli hotade med stämning för att det påpekas att westfield ibland gör fel

http://boardroom.wscc.co.uk/cgi-bin/ikonboard.cgi?act=ST;f=1;t=67743

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Min egen sida www.westeras.com
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



okej att det sitter snett - vad vill du åstadkomma? Nya grejor lär säkert inte hjälpa. Den ende som jag skulle tillåta arbeta på min bil är mig (okej då, några andra kan jag tänka mig, men de är få räknade), dvs om det är fel, måste man iafl göra jobbet själv = utred var felet sitter, mät och dokumentera, påpeka, och kräv ersättning och sedan rätta till det själv.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
Westfield skrev:
okej att det sitter snett - vad vill du åstadkomma? Nya grejor lär säkert inte hjälpa. Den ende som jag skulle tillåta arbeta på min bil är mig (okej då, några andra kan jag tänka mig, men de är få räknade), dvs om det är fel, måste man iafl göra jobbet själv = utred var felet sitter, mät och dokumentera, påpeka, och kräv ersättning och sedan rätta till det själv.


Det är exakt det jag försökt att göra.

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Westfield skrev:
okej att det sitter snett - vad vill du åstadkomma? Nya grejor lär säkert inte hjälpa. Den ende som jag skulle tillåta arbeta på min bil är mig (okej då, några andra kan jag tänka mig, men de är få räknade), dvs om det är fel, måste man iafl göra jobbet själv = utred var felet sitter, mät och dokumentera, påpeka, och kräv ersättning och sedan rätta till det själv.


Han kan ju rätta till det själv..
Men resten av alla xtr som lämnar fabriken som är felkonstruerade?!

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Nikel skrev:
Westfield skrev:
okej att det sitter snett - vad vill du åstadkomma? Nya grejor lär säkert inte hjälpa. Den ende som jag skulle tillåta arbeta på min bil är mig (okej då, några andra kan jag tänka mig, men de är få räknade), dvs om det är fel, måste man iafl göra jobbet själv = utred var felet sitter, mät och dokumentera, påpeka, och kräv ersättning och sedan rätta till det själv.


Han kan ju rätta till det själv..
Men resten av alla xtr som lämnar fabriken som är felkonstruerade?!


Det rä ju inte säkert att det är felkonstruerat. vi vet ju inte varför den sitter snett. bilarna är handbyggda med på vissa ställen rätt stora toleranser.

Det som är konstigt är att Westfield väljer att skylla på kunden och irritera denne så han känner behov av att ventilera sig publikt, istället för att ta sig en rejäl funderare på sin marknadsföringsstrategi och hantera saker annorlunda thumbs down

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



[quote="Westfield"][quote="Nikel"]
Westfield skrev:

Det som är konstigt är att Westfield väljer att skylla på kunden och irritera denne så han känner behov av att ventilera sig publikt, istället för att ta sig en rejäl funderare på sin marknadsföringsstrategi och hantera saker annorlunda thumbs down


Det är väll helt normalt nuförtiden tycker jag.. varför ta lite skit när man kan ge den till någon annan.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
dizzer
stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 6



CJ skrev:
2fast4u skrev:
Vad är det som hänt?

Passar inte grejorna ihop eller lossnade allt och låg i en lång sträng när du körde ut den ur garaget?


Kan ju ta ett exempel, vingen.



Alla skruvar i orginalhålen, det är tydligen mitt fel att det ser ut så...


@CJ...då jag känner personen som utfört besiktningen av din bil och dessutom tagit del av rapporten med bilder å allt så känner jag mej tvungen att försvara honom och roadster...VARFÖR visar du inte alla bilder och det han skriver om problemet med din vinge...
jag tycker det väldigt synd att du inte referar till det han skrev i rapporten med bilder! eller varför inte visa hela rapporten i sin helhet...nu förstår jag varför personen som besiktigade din bil ville att fler än bara du å han skulle se rapporten...tyvärr så får ditt felaktiga beteende den effekt du förmodligen vill ha.. att fler i den här tråden nu redan har antagit att det är roadster och Westfield som har gjort fel >

_________________
Kit Anderson
Citera
Triggerhappy
Åkersberga
Här sen Jul 2008
Inlägg: 70



Intressant vändning. Efetersom CJ drog fram klagomålet i offentlighetens ljus kanske även fabrikens svar också borde publiceras.

Varför är inte vingen rak? Har westfield levererat sneda grejer eller har det monterats galet?

oavsett....SYND att ett så kul projekt skall behöva stå still.
Hoppas allt löser sig till det bästa.

Bilen är värd att byggas och rejsas.

Kundnöjdhet, renomé och uppfyllda förväntningar är varumärkesbyggande.
Antar att westfield har hyggigt rent mjöl i påsen, annars är varumärket hotat.
Pris på varumärke kan inte mätas.

Kundnöjdheten verkar dock utsatt i just detta case.

oavsett....SYND att ett så kul projekt skall behöva stå still.
Hoppas allt löser sig till det bästa.

Bilen är värd att byggas och rejsas.

_________________
Michael Larsson
Citera
dizzer
stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 6



[quote="Triggerhappy"]Intressant vändning. Efetersom CJ drog fram klagomålet i offentlighetens ljus kanske även fabrikens svar också borde publiceras.

Klagomålet ja, men inte rapporten. men de e väl upp till CJ

_________________
Kit Anderson
Citera
dizzer
stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 6



:[/quote]Det rä ju inte säkert att det är felkonstruerat. vi vet ju inte varför den sitter snett. bilarna är handbyggda med på vissa ställen rätt stora toleranser.:[/quote

Precis helt riktigt @Westfield!

:[/quote]Det som är konstigt är att Westfield väljer att skylla på kunden och irritera denne så han känner behov av att ventilera sig publikt, istället för att ta sig en rejäl funderare på sin marknadsföringsstrategi och hantera saker annorlunda thumbs down[/quote]

Hur vet du att Westfield väljer att skylla på kunden??? ..har du läst rapporten???

_________________
Kit Anderson
Citera
CJ
Täby
Här sen Maj 2003
Inlägg: 141


Trådstartare
dizzer skrev:
@CJ...då jag känner personen som utfört besiktningen av din bil och dessutom tagit del av rapporten med bilder å allt så känner jag mej tvungen att försvara honom och roadster...VARFÖR visar du inte alla bilder och det han skriver om problemet med din vinge...
jag tycker det väldigt synd att du inte referar till det han skrev i rapporten med bilder! eller varför inte visa hela rapporten i sin helhet...nu förstår jag varför personen som besiktigade din bil ville att fler än bara du å han skulle se rapporten...tyvärr så får ditt felaktiga beteende den effekt du förmodligen vill ha.. att fler i den här tråden nu redan har antagit att det är roadster och Westfield som har gjort fel >


Varför ska jag visa upp en rapport som är inte stämmer? Du var inte med på besiktningen eller har sett bilen i verkligheten.

Felaktigt beteende? det får du tycka om du vill..

Problemet kvarstår att det är fel på bilen.

_________________
Mvh
Carl-Johan Björneheim
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield XTR2 - 03
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
31226 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande