Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -96 1.8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (40118 totalt)
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Grattis till ännu en ! Men det känns ändå skönt att det var en 1.6:a som plockade hem den största pokalen. Det är fruktansvärt tajt i toppen av C nu vilket är kanonkul. Och med så här underhållande race så får ni nog snart börja ta inträde.

Snyggt kört!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Josen skrev:

Startade med Dennis vid sidan och Fredrik (Pontiac) strax bakom. Stående start med lampor. Ingen höjdare för motorsvaga miator m.a.o. Mycket riktigt Fredrik kom som en kanon i starten och passerade Dennis och mig lätt.


*Harkel* Såvitt jag vet så har Fredriks jänkejärn fler kilogram per hästkraft att släpa runt på.... God startteknik och bättre viktfördelning har nog en viss inverkan gissar jag

Verkar ha varit ett kul race!

_________________
Pär Hylander
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Cyberoid skrev:
Grattis till ännu en ! Men det känns ändå skönt att det var en 1.6:a som plockade hem den största pokalen. Det är fruktansvärt tajt i toppen av C nu vilket är kanonkul. Och med så här underhållande race så får ni nog snart börja ta inträde.

Snyggt kört!


Tack - japp nu vill vi se 1.6:or slå Thropy bilar också Men jag skall ner i vikt - då j**

Citat:
Startade med Dennis vid sidan och Fredrik (Pontiac) strax bakom. Stående start med lampor. Ingen höjdare för motorsvaga miator m.a.o. Mycket riktigt Fredrik kom som en kanon i starten och passerade Dennis och mig lätt.


*Harkel* Såvitt jag vet så har Fredriks jänkejärn fler kilogram per hästkraft att släpa runt på.... God startteknik och bättre viktfördelning har nog en viss inverkan gissar jag

Verkar ha varit ett kul race!


Ja Fredrik får till starter bättre -kunde nog varit lite mera på hugget
Racet var helt i paritet med KM 5 2007 - du hade garaneterat gillat det. Kommer med någon gång 2008 ? Eller är det bara Go-kart som gäller nu ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Roxan.
ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1068



Josen skrev:
Roxan. skrev:
Din körning i racet var verkligen underhållande, släppte nog inte dig med blicken en enda gång.
Dagens höjdpunkt!


Tackar Stod du som funktionär (var) ?


Nej, jag satt på läktaren så jag följde dig hela tiden.
thumbs up För en kanon körning!, dagens absolut bästa, spännande från början till slut.

_________________
Johan Roxlin
Caterham Super 7
Phantom P91

MSCC
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633



Josen skrev:

Grym känsla att kunna vinna detta rejset och även sätta snabbaste C-tiden för dagen
Sanslöst roligt rejs Tror att C-rejset bjöd på riktig underhållning


Jättekul rejs från funktionärsplats (Stod i Post 3, "Airport Bend"). thumbs up Ingen risk att man skulle somna..

_________________
--
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Då var skärm och dörr back-in bussines igen Men nästa gång får vi byta skärm

Iimponeras alltid av farbrors flinka händer med plåten. Lika bankande, klämande och funderande så faller plåten tillbaka på plats thumbs up thumbs up Måste vara valonska smed-släktdragen som spelar in
Jämför hur skärmen ser ut något inlägg upp

Nästa steg - operation lättning !

En härlig bild från Thomas Pihl i efter molin-krönet - man ser verkligen hur välbalanserad bilen är, ser grymt skönt ut tycker jag

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



Du får använda nåt annat hörn nästa gång så Rolf får jobba med jungfrueliga bucklor varje gång

Vi ses väl på bana samtidigt först på SSM antar jag?
Jag har din bogserlina sen Falkenberg förresten.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Du får använda nåt annat hörn nästa gång så Rolf får jobba med jungfrueliga bucklor varje gång

Vi ses väl på bana samtidigt först på SSM antar jag?
Jag har din bogserlina sen Falkenberg förresten.


Ja det är förhoppning att klara SSM - men jag kanske inte vågar nu när hela Miata-eliten börjar rada upp sig men super-chassin och monster-tioppar

Laddad för Kullen ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



Josen skrev:
Laddad för Kullen ?
Jodå, det pockar på. Bosse stämplade bok idag och det lilla klistermärket hinner nog komma fram det med.
Det är nog allt runtomkring (klassrepresentatskapet, ny klassbesiktare, ny website) som stressar med än själva körningen. Jag vet att jag kan köra 1.05or stabilt numera även om jag inte har temp i bakdäcken osv. Att kunna köra med taskig setup är ju en fördel när vi har kval+race+race utan träning eller varmup innan (men får man till det så kanske det kan bli några 1.04or).
Vi får se hur många av Roadsportfältet som dyker upp, det är rätt många serieanmälda men först när SSK lägger upp deltagarlista och tidsprogram kan man börja bena ut vilken tävling det blir.
Jag hoppas på mulna nätter över 10grader iaf
Min kamera har lagt av förresten, den tyckte att två säsonger räckte. Då blir det väl världens filmtillfälle bara för det (hoppas att det inte är jag som råkar illa ut iaf)...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Det där var inte illa gjort. Skönt att se att en liten närkontakt inte behöver vända upp och ner på budgeten.

(ps. Pihl stavas inte med ph. Att du aldrig lär dig. )

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Citat:
Det är nog allt runtomkring (klassrepresentatskapet, ny klassbesiktare, ny website) som stressar med än själva körningen. Jag vet att jag kan köra 1.05or stabilt numera även om jag inte har temp i bakdäcken osv. Att kunna köra med taskig setup är ju en fördel när vi har kval+race+race utan träning eller varmup innan (men får man till det så kanske det kan bli några 1.04or).


Lätt för mig att säga men försök att fokusera på körningen och skit i allt det där andra (om du kan). Du är ju där för att tävla och har betalat dyra pengar för bil/start-avgifter inte för att 'underhålla' massa Roadsports gubbar/gummor

Citat:
Det där var inte illa gjort. Skönt att se att en liten närkontakt inte behöver vända upp och ner på budgeten.

Är ju ingen superfinisch men duger perfekt för räser-bil

Citat:
(ps. Pihl stavas inte med ph. Att du aldrig lär dig. )


Rättar - sorry

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



Josen skrev:
Lätt för mig att säga men försök att fokusera på körningen och skit i allt det där andra (om du kan). Du är ju där för att tävla och har betalat dyra pengar för bil/start-avgifter inte för att 'underhålla' massa Roadsports gubbar/gummor
Ibland behövs det nån som dukar gottebordet också...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Snyggt fixat med plåten; det var alltså rätt miata som fick bucklor - om man ska ta hänsyn till resurserna.
För mig hade det tagit mycket längre tid och inte blivit hälften så bra.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Pihl skrev:

(ps. Pihl stavas inte med ph. Att du aldrig lär dig. )


Josen skrev:

Rättar - sorry


Josen skrev:


Pil



Du är hopplös.... Tur att du är bättre på bilar än på namn!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Så då hade även jag den fantastika vagns-boken. Öppnar lite fler dörrar för tävlingar
Men något tramsig och gammalmodig tycker jag thumbs down thumbs down - men man får gilla läget och falla in leden under SBF kommandot

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



Josen skrev:
Så då hade även jag den fantastika vagns-boken. Öppnar lite fler dörrar för tävlingar
Men något tramsig och gammalmodig tycker jag thumbs down thumbs down
Don efter organisation

Den fungerar men är väldans lätt att glömma (både hemma och kvar på banan). En lapp att lägga på ratten i dragbilen (Vagnbok, Transponder, Laptimer).

En handdator (det finns ju snart internettäckning även i rallyskogen) till besiktningsmännen och ett RFID i bilen...
Vagnbok online kan ju vara arbetsnamnet... Men det lär inte hända förrän man betalat för nästa bok (och elektroniskt behöver inte bli billigare)...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Josen skrev:
SBF kommandot gammalmodig


Nähä?


_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Josen skrev:
Så då hade även jag den fantastika vagns-boken. Öppnar lite fler dörrar för tävlingar
Men något tramsig och gammalmodig tycker jag thumbs down thumbs down - men man får gilla läget och falla in leden under SBF kommandot


Grattis Joachim ! Det känns nästan som jag är en av de sista i MGCC KM som inte har Vagnbok..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Citat:
Den fungerar men är väldans lätt att glömma (både hemma och kvar på banan). En lapp att lägga på ratten i dragbilen (Vagnbok, Transponder, Laptimer).


Specillet om det kostar 2600:- om man tappar bort den för att få ut en ny
Är det en skämt eller frågar man sig ? Finns väl ingen annan handling förutom pant-brev på hus då som hanteras på detta sätt ?

Citat:
Grattis Joachim ! Det känns nästan som jag är en av de sista i MGCC KM som inte har Vagnbok..


Tack men känner inte direkt någon stolthet här Kan du undvika den så gör det thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



Vi får ju ta och göra upp vem som ska bogsera runt på tidsträningarna, vi brukar ju hamna i närheten av varandra av diverse anledningar.

Det ska bli lite skoj att se hur jämnt det blir på Mantorp, mycket jämnare än på Kinnekulle iaf där vi har betydligt fler varv än resten av Cupen (och på Kullen krävs det ett anta hundra varv innan man får flytet någorlunda iaf).

Vi får väl se om vi följs åt ner i Mjölbys leca när ögonmåttet och bromsarna inte stämmer överens

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Vi får ju ta och göra upp vem som ska bogsera runt på tidsträningarna, vi brukar ju hamna i närheten av varandra av diverse anledningar.

Det ska bli lite skoj att se hur jämnt det blir på Mantorp, mycket jämnare än på Kinnekulle iaf där vi har betydligt fler varv än resten av Cupen (och på Kullen krävs det ett anta hundra varv innan man får flytet någorlunda iaf).

Vi får väl se om vi följs åt ner i Mjölbys leca när ögonmåttet och bromsarna inte stämmer överens


Ja skall bli kul att jaga/hänga med på Mantorp. Du har väl lite fler varv på den än vad jag har så du kanske kan visa/dra lite . Man får väl inte gnälla på vädret men 30 grader, HT och stänga rutor lär ju ta ut sin rätt. Gäller att dricka mycket hela dagen för att orka hålla fokus

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -96 1.8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (40118 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande