Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 -96 1.8 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 5 besök senaste veckan (40118 totalt) |
Grattis till ännu en ! Men det känns ändå skönt att det var en 1.6:a som plockade hem den största pokalen. Det är fruktansvärt tajt i toppen av C nu vilket är kanonkul. Och med så här underhållande race så får ni nog snart börja ta inträde.
Snyggt kört! _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
*Harkel* Såvitt jag vet så har Fredriks jänkejärn fler kilogram per hästkraft att släpa runt på.... God startteknik och bättre viktfördelning har nog en viss inverkan gissar jag Verkar ha varit ett kul race! _________________ Pär Hylander |
||||||
Tack - japp nu vill vi se 1.6:or slå Thropy bilar också Men jag skall ner i vikt - då j**
Ja Fredrik får till starter bättre -kunde nog varit lite mera på hugget Racet var helt i paritet med KM 5 2007 - du hade garaneterat gillat det. Kommer med någon gång 2008 ? Eller är det bara Go-kart som gäller nu ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Nej, jag satt på läktaren så jag följde dig hela tiden. För en kanon körning!, dagens absolut bästa, spännande från början till slut. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Jättekul rejs från funktionärsplats (Stod i Post 3, "Airport Bend"). Ingen risk att man skulle somna.. _________________ -- |
||||||
Då var skärm och dörr back-in bussines igen Men nästa gång får vi byta skärm
Iimponeras alltid av farbrors flinka händer med plåten. Lika bankande, klämande och funderande så faller plåten tillbaka på plats Måste vara valonska smed-släktdragen som spelar in Jämför hur skärmen ser ut något inlägg upp Nästa steg - operation lättning ! En härlig bild från Thomas Pihl i efter molin-krönet - man ser verkligen hur välbalanserad bilen är, ser grymt skönt ut tycker jag _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Du får använda nåt annat hörn nästa gång så Rolf får jobba med jungfrueliga bucklor varje gång
Vi ses väl på bana samtidigt först på SSM antar jag? Jag har din bogserlina sen Falkenberg förresten. |
||||||
Ja det är förhoppning att klara SSM - men jag kanske inte vågar nu när hela Miata-eliten börjar rada upp sig men super-chassin och monster-tioppar Laddad för Kullen ? _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Det är nog allt runtomkring (klassrepresentatskapet, ny klassbesiktare, ny website) som stressar med än själva körningen. Jag vet att jag kan köra 1.05or stabilt numera även om jag inte har temp i bakdäcken osv. Att kunna köra med taskig setup är ju en fördel när vi har kval+race+race utan träning eller varmup innan (men får man till det så kanske det kan bli några 1.04or). Vi får se hur många av Roadsportfältet som dyker upp, det är rätt många serieanmälda men först när SSK lägger upp deltagarlista och tidsprogram kan man börja bena ut vilken tävling det blir. Jag hoppas på mulna nätter över 10grader iaf Min kamera har lagt av förresten, den tyckte att två säsonger räckte. Då blir det väl världens filmtillfälle bara för det (hoppas att det inte är jag som råkar illa ut iaf)... |
||||||
Lätt för mig att säga men försök att fokusera på körningen och skit i allt det där andra (om du kan). Du är ju där för att tävla och har betalat dyra pengar för bil/start-avgifter inte för att 'underhålla' massa Roadsports gubbar/gummor
Är ju ingen superfinisch men duger perfekt för räser-bil
Rättar - sorry _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
|
||||||
Snyggt fixat med plåten; det var alltså rätt miata som fick bucklor - om man ska ta hänsyn till resurserna.
För mig hade det tagit mycket längre tid och inte blivit hälften så bra. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Så då hade även jag den fantastika vagns-boken. Öppnar lite fler dörrar för tävlingar
Men något tramsig och gammalmodig tycker jag - men man får gilla läget och falla in leden under SBF kommandot _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Den fungerar men är väldans lätt att glömma (både hemma och kvar på banan). En lapp att lägga på ratten i dragbilen (Vagnbok, Transponder, Laptimer). En handdator (det finns ju snart internettäckning även i rallyskogen) till besiktningsmännen och ett RFID i bilen... Vagnbok online kan ju vara arbetsnamnet... Men det lär inte hända förrän man betalat för nästa bok (och elektroniskt behöver inte bli billigare)... |
||||||
|
||||||
Grattis Joachim ! Det känns nästan som jag är en av de sista i MGCC KM som inte har Vagnbok.. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Specillet om det kostar 2600:- om man tappar bort den för att få ut en ny Är det en skämt eller frågar man sig ? Finns väl ingen annan handling förutom pant-brev på hus då som hanteras på detta sätt ?
Tack men känner inte direkt någon stolthet här Kan du undvika den så gör det _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Vi får ju ta och göra upp vem som ska bogsera runt på tidsträningarna, vi brukar ju hamna i närheten av varandra av diverse anledningar.
Det ska bli lite skoj att se hur jämnt det blir på Mantorp, mycket jämnare än på Kinnekulle iaf där vi har betydligt fler varv än resten av Cupen (och på Kullen krävs det ett anta hundra varv innan man får flytet någorlunda iaf). Vi får väl se om vi följs åt ner i Mjölbys leca när ögonmåttet och bromsarna inte stämmer överens |
||||||
Ja skall bli kul att jaga/hänga med på Mantorp. Du har väl lite fler varv på den än vad jag har så du kanske kan visa/dra lite . Man får väl inte gnälla på vädret men 30 grader, HT och stänga rutor lär ju ta ut sin rätt. Gäller att dricka mycket hela dagen för att orka hålla fokus _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda MX-5 -96 1.8 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 5 besök senaste veckan (40118 totalt) |