Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325im E30 1987 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33986 besök totalt |
Framstolar ca 20 kg / st Baksäte ca 15 kg Hatthylla + högtalare ca 5 kg Reservhjul ca 16 kg Mattor bagage ca 8 kg Kupématta + div bälten etc. ca 15 kg Alltså, inte börjat med någon avancerad reducering, sen så ska det ju i en stol och en bur etc.... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Vad kul att se att jag inte är ensam om att lacka bildelar i äppelträd!
Fin och rolig bil, hårig sugmotor är ju bara så rätt. E30-abstinensen blev ju inte heller mindre av att läsa om denna. |
||||
Idag har man fått lite gjort igen, stod still i gargaget något dygn pga denna lilla krabat:
Albin nu ganska exakt 3 dygn Började dock igår kväll igen, med att montera ihop de nylackade bromsoken med nya packningssatser, monterade nya bakskivorna och okbyglarna, har tyvärr inte fått beläggen ännu, så själva oken fick vänta: Ställde också in så mycket negativ camber som möjligt fram, innan det tog emot i hjuhuset, ska bli spännande att se hur mycket det blev...!? Passade även på att sänka bilen ca 25 mm fram, fanns ju ca 50 mm kvar att sänka, detta + hjulinställning fram och bak, får nog duga säsongen ut, tror jag..... Sist men inte minst måste jag också visa en bild på min makalöst bilintresserade son Alx, som nu är 21 mån, det ser mycket lovande ut , idag ägnade han ca 1 timme åt högra bakbromsarna, vet inte vad han gjorde, men det gick åt många verktyg.... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Lysande.... Idag fick jag äntligen fjäderbenen, och kunde då jag fick en stund över slakta dom och förbereda inför ombyggnaden. Ska försöka hitta en snäll blästrare imorgon. Säljaren förklarade att han var extra hygglig, så han lät skivor och hjullager etc sitta kvar, då han inte hann få bort grejerna. Jag tyckte de var lite rostiga....!? Fick en massa godis från Millway idag också, så nu har man att göra..... Bearbetade ben: Rostigt ? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Idag har det varit full fart i garaget igen...puuuust !
Började dagen med att avlägsna all underedsmassa från fjäderbenen, kommer aldrig göra om det jobbet, tog halva dagen, köper nya ben om jag behöver göra om proceduren. När det väl var färdigt kom Kristian, och vi åkte och svetsade dit ringarna på benen, limmade sedan de gängade rören på benen. Sedan blev det målning, och nu är benen redo !! Fixade också ordning det mesta med bromskylningen idag, samt metallbussningar i bromsoken. Här är lite bilder: _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Är det semester så är det Tyvärr är e30n lite trång i nosen för rejäla slangar så det fick bli en provisorisk lösning för att hinna till Knutan. _________________ /Kristian Elisson |
||||
_________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||||
Du har för lite / för snälla kemikalier _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Hmm, vad för kemikalie ska man använda då ? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Fjäderbenen klara !!
Att det inte får plats några dammskydd på framdämparna är ju ganska givet, men hur ska man resonera bak, jag har nämligen inga dammskydd till bakdämparna, kan man hoppa det, eller är det viktigt !? Vill ju montera det sista idag, men är ju ingen ide, om man MÅSTE eller bör ha dammskydd på bakdämparna !! _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Finns ju "coilover-kondomer" om du vill ha nått skydd fram (slipper man ju skit i gängorna). http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=KIR00041 Jag hade tänkt ha sånna på min bil både fram och bak. _________________ / Erik Tryggvesson |
||||
Jag har tejpat med eltape över de gängor som finns under den understa fjädertallriken. Då hålls gängorna rena och fina så man utan bekymmer kan justera lite om behov finnes. Funkar bra!
Bak kör jag helt utan dammskydd men å andra sidan tvättar jag rent i hjulhusen, på dämparna och bromsarna i samband med funktionskollen och bromsvätskeluftningen efter varje tävling. Tror inte du behöver något bak, i så fall borde det väl följt med dämparna, eller hur? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
hej hej, ser fint ut!.. vad för lim använde du? mvh Peter |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325im E30 1987 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33986 besök totalt |