Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lancia A112 Abarth RS -84
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (33192 totalt)
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Sen har jag lite dekaler och märken som ska sättas ut på bilen. Tror dock att jag skippar OSRAV dekalen. Jag har flera osrav klistermärken i olika storlekar, denna är den största, så om nån vill ha så är det bara att höra av sig.




_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Provade på lite slalom för att se hur mycket bilen kränger med dom nya dämparna. Kan säga att jag är nöjd.

http://media.putfile.com/abarthslalom

_________________
Marco Cenaki
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



såg dig i onsdags på singelgatan !! thumbs up

_________________
Andreas Persson

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105



Tjenare.
Tack för tipset om detta forum som du skickade till mig via mailen.

I alla fall.
Har kollat igenom denna tråden nu och ser att du endast har en förgasare.
Jag har kommit över en Abarth som har dubblaförgasare. Är det så original?
Eller är det någon slags special modell jag har hittat?

vad gick din topp + kammen på? Är mkt intresserad att bygga något liknande utav Abarthen


Fin bil. du får thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up utav 5 möjliga.

Edit: Var ej dubblaförgasare om jag har förstått rätt.
Har ej sätt bilen ännu. Skall hämtas på Lördag.

_________________
Andreas Lundberg
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Tjena..kul att du hittade hit. Tackar för dom fina orden.

Jag skulle gärna vilja se en bild på dina förgasare och motor. Det låter mycket interessant. Vanligtvis så har Abarth endast en förgasare men det finns special toppar som tillåter att man kan ha två....vilket är hur tufft som helst thumbs up. Det finns även en adaptor som gör det möjligt att ha två förgasare med orginal toppen. Som sagt, lägg upp lite bilder så man får se och njuta. Jag har letat efter sådana toppar och adaptrar men dom är svåra att hitta och mycket dyra. Men det kan också vara så att säljaren menar att Abarthen har en förgasare med dubbla kammare vilket är standard.

Gällandes min topp och kam så fick jag ett bra paketpris av en kille som hade grejerna innan. Tror jag gav runt 2000kr för det och då fick jag även filtret på köpet. Jag visste att sakerna fungerade. Min kamm har "bara" 288 grader vilket är ok men om jag skulle göra om det så hade jag satsat på en 296 eller +300 graders istället. Sen hade en 36 förgasare inte varit så fel heller. Sen hade jag nog gått på överdimensionerade kolvar och försökt att lätta svänhjulet lite mera. Med dessa mods så är man inte långt ifrån 100 hk sträcket.

Såg att du har lite problem i Abarth forumet, hoppas det löser sig snart....brukar inte vara så svårt att hitta problemen på dessa bilar. Jag själv hade ett problem med att soppan inte räckte till av någon andledning. Den ville inte dra på efter att man hade kört hårt med den en stund. Jag letade och letade länge men till slut hittade jag felet. Det var min flottör inne i förgasaren som var på tok för låg. Den släppte inte in tillräckligt med bensin.
Pga det så missade jag bl.a att ta banlicens nu senast på Sturup och andra bankörningar
. Nu är jag tillbaka i Frankfurt och vet inte när jag kommer hem nästa gång igen.

_________________
Marco Cenaki
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105



Tjenare.
okej. Jo skall ta bilder när jag hämtar den skattade och bes bilen i morron.
Abarthen hämtar ja med bilkärra på lördag.

Har i dag byggt en arbetsbänk nere i källaren för framtida renoveringar utav abarth motorn.

Föresten. När du plockade ur din motor.
Tog du den underifrån då?

och vart får man tag i nya kolvringar, packningar osv till motorn?
Kan ej tyska eller italienska, så jag hoppas att det finns svenska sidor/företag.

_________________
Andreas Lundberg
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Jag ville ta den uppifrån men det visade sig lättare att ta den underifrån. Kolvar och packningar brukar det finnas gott om på ebay.de (se tex : http://cgi.ebay.de/Abarth-A112-70-HP-Neue-Schmiede-Kolben-0-60-Ubermas . . . . ) annars kolla i länklistan i abarth tråden/forumet. Hittar du inget så hör av dig igen så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.

Kommer faktiskt till Sverige nu snart igen pga en oförsedd händelse. Får se hur länge jag stannar denna gången.

Lycka till

Marco

_________________
Marco Cenaki
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105



Hallå.
Fick reda på att min Abarth har gått som rally bil ett tag.
Var någon halvkänd stockhomlska som har kört den.
Dock vet ej den föregående ägaren hennes namn.
Lite trist tycker jag,
Kollade även upp förgasare.
var ingen dubbel som jag misstänkte.

Det som är intressant framöver är att få tag i nya lager + kolvringar.

Tänkte ev riva ur motorn i morgon söndag.

_________________
Andreas Lundberg
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Lite fler bilder





_________________
Marco Cenaki
Citera
Andreas Åkebrink
Verkstaden i blekinge skogen
Här sen Feb 2004
Inlägg: 258



Jag gillar din bil Har alltid varit svag för abartar, har en kompis som har en gammal laidy cup abart som han kör med på bana.

_________________
Andreas Åkebrink
Bygger fögasar tubo koja
Gillar att svarva och fräsa egna grejer
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3443



Kul med små bilar, den ser ännu mindre ut när du har en original nummerskylt fram som nästan är bred som halva bilen.
thumbs up

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Svante skrev:
Kul med små bilar, den ser ännu mindre ut när du har en original nummerskylt fram som nästan är bred som halva bilen.
thumbs up


Haha...ja den täcker en hel del...bla luftintag. Nu har jag dock skaffat en liten regskylt som sitter i mitten, där den ska

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Sålde bilen igår kväll

Nu kommer den att snurra uppe i Stockholm.

_________________
Marco Cenaki
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1929



Sugen på en ny ?? Såg den på kullen mycket seriöst byggd ! (kopierat från RHK sida)
Lancia Abarth
Lancia 112 Abarth Banracingbil byggd för SSK klass 2 raceklar med nybyggd Nissan 1300cc 16v (Ultra Motors). 165hkr/8000 Hewland mk5 F3 drevsats (omdrevningsbar) med lamelldiff Golf knutar. Bilen är byggd från en fabriksny och har en löstagbar klassad burbåge lexanrutor skärmbreddare i glasfiber (formar medföljer) 13 tum BBS split med centrumbult 4kolvs ok (F3) Bilstain coil over, uniball, ställbara krängare inifrån, bromsvåg, Stackvarvräknare mm. Tomvikt 590kg matchvikt SSK 2 med förare 704 kg pris 110kkr Maila för mer info och bilder


Annonsör: Peter Franzen
Telefon: 0707778784
E-post: peter,franzen@bredband.net
Annonsen införd: 2006-07-29 20:37

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Jo det hade varit nått men just nu så ska jag vänta innan jag hittar nåt annat kul.

_________________
Marco Cenaki
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



nu har jag köpt denna roliga leksak precis idag och hoppas på en trivsam tid med den. en fin motor och bil du har byggd där marco...bara att den låter som en groda på tomgång
ska nog hita en 40 weber förgasare men annars så kommer den nog går vidare som den är just nu...denna gång runt södertälje (ja snart har den bodd i hela sverige)

_________________
Philipp Klement
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lancia A112 Abarth RS -84
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (33192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande