Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (26981 totalt)
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Har haft en fyndarvecka och köpt ytterligare 8 Bridgestone RE540 så nu har jag väldigt mycket däck helt plötsligt men det kan man ju aldrig få för mycket av och tänkte testa att köra 255:or runt om.

Sen idag blev det 12 liter Mobil1 5w-50 olja på HCJ som har 40-års jubileum :-)..

Inte långt till säsongen börjar nu

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Så här på årets sista dag så har jag visst lyckats köpa en Heigo fullbur så nu kommer bilen bli raceig värre. Problemet är att buren är finns i tyskland men det går väl post därifrån också

En sån här blev det

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Magnus Svensson skrev:
Så här på årets sista dag så har jag visst lyckats köpa en Heigo fullbur

Grattis! Det såg ut som ett ebayinköp? Hur mycket fick du lägga ut för härligheten?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
säsongen närmar sig säger kalendern men tittar man ut så ser det inte riktigt ut så men det är väl dags att börja meka lite för att få ordning på bilen.

I år blir det inga större uppdateringar utan det blir byte av alla vätskor och bromsbelägg runt om samt stålomspunna bromsslangar och ev nya bussningar till bärarmarna fram samt lite kortare och hårdare fjädrar fram.

Diffen verkar det svårt att få tag i någon som vill montera men nästa vecka skall jag snacka med GT motorsport.




_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Var tvungen att åka ut och titta till bilen idag för jag har sålt mina vita blinkers så nu är det snygga oranga istället,, oldschool rocks..

Bilen har inte varit igång sen det nionde oktober så jag kopplade in batteriet och vred på nyckeln och den startade direkt utan något ventiltickande så den fick stå igång i 20 minuter så nu börjar verkligen banabstinensen ta vid.


Pray for VÅR!!!!!

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Känns som att det är dags för en uppdatering här för det har hänt lite sen jag skrev något sist

I år hoppade jag över avrostningen på Gelleråsen pga den sena våren så premiären blev på Mantorp
29-30 April och på lördagen fick man 20 minuter i torrt sen regnade det resten av den dagen och försökte köra lite i regnet men det var såphalt och man fick ingen temp i däcken så jag lät bli att köra mer den dagen..

På söndagen hade det torkat upp och var torrt hela dagen och 12 grader varmt och det gick hyfsat
men med mina 240HK hade jag inte mycket att sätta emot alla GT3:or och 993 RS så stundtals var jag rundningsmärke så jag trodde det var jag som körde som en kärring och det var det säkert haha.
Efter halva dan så fick mina skivor fram spelet och fick en ruskig obalans så det var mina Pagid
belägg som kletat av massa skit på skivorna som orsakade vibrationerna...


Så med stukat självförtroende så var det dags för Knutan med PCSR i lördags och med nya skivor och nya Performance friction belägg var det dags igen och det var torrt och soligt
Redan efter första passet kändes det riktigt bra och kändes som man var "tillbaka", efter ett par varv bakom Mats som vägvisare gick det ännubättre med ett par spårändringar så det blev en riktigt bra dag med 21 mil runt knutan
Fick även min diff så nu skall den i och då kan nog ytterligare 1 sek kapas på Knutan..

Nu ser jag fram mot nästa tillfälle på Gelleråsen

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Nu har jag varit ute i hettan och plockat ihop buren och jag är riktigt nöjd med vad Wiecher har svetsat ihop.

En sak som jag dock inte är hundra procent säker på att den är optimal är bältes strävan,, funderar om den kommer för lågt så att det blir för kraftig vinkel på bältena,, men jag har ju brutit nyckelbenen ett par gånger förr så det skall väl funka.





Sen fick mina föräldrars hund provsitta lite och han verkar nöjd




Till vintern tänkte jag börja lätta bilen lite med nya rensade dörrar med plastrutor, bakrutan skall bytas mot plast och sen får vi se om man inte kan fixa till huv och skärmar i plast också

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag känns det som att det är höst på riktigt och att säsongen kanske är slut hur motvilligt det än kan verka men det kan ju givetvis ändras.

Denna säsong har jag inte varit på så många körningar som jag brukar men har nog fått köra lika mycket som andra säsonger i alla fall men till nästa säsong skall det bli en nysatsning.

Säsongen började på ett regnigt Mantorp och avslutades på Knutan i helgen som var med vällande väder men på det hela taget riktigt bra

April Mantorp PCSR och PCS
Maj Knutan PCSR kanonbra!
Juli Gelleråsen PCSR och PCS soligt och fint
Augusti Kinnekulle PCSR
September Anderstorp PCSR
September Mantorp PCSR avgasröret av så det blev bara körning på lördagen
September Knutstorp PCS


To do lista i vinter

Rensa dörrar
Huvudströmbrytare
Montera bur
Stålomspunna bromsslangar
Få i den satans diffen
Plast till fronten
Nya fjädrar
Ny baklucka med någon vinge och plastruta --> inköpt
Cup sulor 255 runt om
Race utstyrsel
Service


Målet till nästa säsong är att tävla i Klass 2 i PCSR och jag hoppas verkligen att jag får ihop det hela samt att jag lyckas lätta bilen runt 100 KG utan att gå till överdrift


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Lite nyfiken på om du har kvar bågen till bilen nu när du skall montera bur?

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Tobias H skrev:
Lite nyfiken på om du har kvar bågen till bilen nu när du skall montera bur?


Hej den bågen som sitter i är tyvärr såld

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Magnus Svensson skrev:

Målet till nästa säsong är att tävla i Klass 2 i PCSR och jag hoppas verkligen att jag får ihop det hela samt att jag lyckas lätta bilen runt 100 KG utan att gå till överdrift



och den svarta 944caben som jagar dig kommer, enligt anonyma källor, att jaga dig där också.

Hälsningar
Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
964RS skrev:
Magnus Svensson skrev:

Målet till nästa säsong är att tävla i Klass 2 i PCSR och jag hoppas verkligen att jag får ihop det hela samt att jag lyckas lätta bilen runt 100 KG utan att gå till överdrift



och den svarta 944caben som jagar dig kommer, enligt anonyma källor, att jaga dig där också.

Hälsningar
Anders


Precis men som tur va så skall redflag Fredrik köra klass 1

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633



Magnus Svensson skrev:

Precis men som tur va så skall redflag Fredrik köra klass 1


Det är ju så sjukt tuff konkurrens i klass 1...

Kanske får lätta ur AC:n och ta bort elmotorerna till cabben och lite annat skräp,
så ses vi i klass 2 i stället.

Hur låter "Blue flag Magnus"?

_________________
--
Citera
Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003
Inlägg: 179



Intressant "att göra" lista du har framför dig. Hoppas vi får se bilder på kommande modifieringar för det ser jag fram emot!

_________________
Jimmy Pedersen
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Kul Magnus!

Följer med spänning thumbs up thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Magnus Svensson skrev:

Precis men som tur va så skall redflag Fredrik köra klass 1


Det är ju så sjukt tuff konkurrens i klass 1...

Kanske får lätta ur AC:n och ta bort elmotorerna till cabben och lite annat skräp,
så ses vi i klass 2 i stället.

Hur låter "Blue flag Magnus"?


Ja klass 2 verkar avfolkas om man ser till bilarna som sålts så satsa du på klass 2 istället.

Min bil blir knappast perfekt för klassen för jag tror att jag kommer att hamna runt 5,3 KG per HK men det blir kul i alla fall

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Passade på att väga bakluckan och en standarddörr

Backluckan 23 KG
Dörr 28 KG styck

så målet blir att få ner backluckan under 10Kg och dörrarna har jag hört att man kan få ner till runt 10KG st

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Magnus Svensson skrev:
Passade på att väga bakluckan och en standarddörr

Backluckan 23 KG
Dörr 28 KG styck

så målet blir att få ner backluckan under 10Kg och dörrarna har jag hört att man kan få ner till runt 10KG st


Plastis dörrar väger färdiga för montering c:a 5 kg st, men kostar ju en slant!
23 kg bak - skall bli kul vad din moddade baklucka kommer att väga!!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag är säsongen slut för jag har putsat upp bilen och ställt in den i garaget med 3,5 kg i däcken,, skulle vara intressant att se hur den skulle bete sig på banan med de trycket .

Säsongen avslutades kanonbra igår på Mantorp med Expressens motorklubb och det var en så kallad advanced trackday och det som var riktigt bra var att dom hade runt 10 instruktörer med Alx Danielsson i spetsen och det var kul att åka med honom ett par varv i en Audi S3..

Bäst var dock när 17-åriga Carrera Cup föraren Carl-olov Carlsson åkte med mig och lärde ut ett helt gäng bra knep som jag kommer att ha nytta av i framtiden, även Fredrik Lestrup åkte med ett helt gäng varv och vi specialtränade Parisen och Mjölby kurvan.
Det är grymt bra att åka med instruktörer för jag märker att jag snöar in på mina spår och det går inte speciellt mycket fortare nu så detta var en ögonöppnare och resulterade direkt med snabbare varvtider och bättre flyt.

Har ni möjlighet så kan jag varmt rekommendera Expressens Motorklubb.
Dagen avslutade med att klippte en curb lite hårt och då gick armen som spänner generator remmen av så hemfärde tog lååång tid med två stopp för att "laga" det hela med eltejp och snöre haha.

Har denna vecka beställt skärmar, huv och ny front som jag förmodligen får nästa vecka så det blir spännande.

Köpte även två begagnade 9 tums Cup 1 fälgar så nu blir det 255 runt om så nu funderar jag på vad jag skall köra för färg på fälgarna,, alla förlslag välkommna.


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

När du äntligen börjar få bilen klar för lite seriös åkning med Porsche Sports Cup så säljer du den!
Eftersom jag har tävlat några säsonger nu med f.d. min blåa 968 kan jag säga att du hittar inte en bättre kombination pris-kvalite-prestanda. Din bil ser ju riktigt fin ut med alla rätta grejorna.

Det är bara att anmäla sig till serien 2007.
/Thomas

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (26981 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande