Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Baywindow 1973. 12A wankel turbo AWD Bruksräser
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (9696 totalt)
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2194



PeterFlum skrev:
Michael Th skrev:
Angående den finska bilen... byggare lägger inte ut bilder fören den är färdig.. han visade mig på elmia ...
Har ju själv en lågbyggd bay där mina stolar är modifierade så man sitter med röven bakom hjul huset. . Och ett höjt golv.
Det finns ju red 9 design Alänkframvagnar.. Bolt on kompisen har i sin splitbussen. . Skruvar själv en 928 framvagn i min... massor av ombyggnad...man vill ju inte ha för korta bärarmar.. och stötdämpare skall få plats liksom fjädring element.. och drivaxlar i ditt fall..
Turbon så långt bak... skall du ha en pump för olje returen?


Häftigt! Har du någon tråd på din bil?

Får se hur jag gör med fram och bakvagn, Kanske BMW saker, kanske hembyggt, kanske ombyggt original? Turbon får vi som sagt se vart den hamnar, men om den hamnar så långt bak, så blir det pump på returen såklart.


byggtråd på min buss... nja och nej.. jag har en jättetråd 105 sidor på boxerville... men tyvärr är över 90% av sidornas bilder borta.....la upp på forumbilder.se..
och datorn med bilderna har krachat...
bussen var ett jätteprojekt som tyvärr fått pausa pga garagebygge bla..
men den står i garaget.. och kommer slutföras.

_________________
Michael Thulesius
Citera
PeterFlum
Gnesta, Södermanland
Här sen Feb 2005
Inlägg: 123


Trådstartare
therealpinto skrev:
Balkram kan i sig vara ganska effektivt på liknande byggen men se då till att försöka kryssa alla öppna rektanglar, speciellt den i mitten. Det gör massor för vridstyvheten.

Kan man få till en bra balkram är det ofta bättre än en dålig fackverksram :-)

Gustaf


Absolut! Detta är ett litet sidoprojekt i projektet, att lära mig cad. Bilden är ej på något sätt den färdiga produkten. Återkommer med bättre detaljerade ritningar när kunskaperna i cad blir bättre och bättre.

Balkram är enkelt och trevligt att bygga också

_________________
Peter Öberg
Volkswagen Baywindow wankel awd projekt
Volkswagen Passat coupe -73
Audi A3 2.0t quattro
Diverse choppers
Citera
PeterFlum
Gnesta, Södermanland
Här sen Feb 2005
Inlägg: 123


Trådstartare
Michael Th skrev:
PeterFlum skrev:
Michael Th skrev:
Angående den finska bilen... byggare lägger inte ut bilder fören den är färdig.. han visade mig på elmia ...
Har ju själv en lågbyggd bay där mina stolar är modifierade så man sitter med röven bakom hjul huset. . Och ett höjt golv.
Det finns ju red 9 design Alänkframvagnar.. Bolt on kompisen har i sin splitbussen. . Skruvar själv en 928 framvagn i min... massor av ombyggnad...man vill ju inte ha för korta bärarmar.. och stötdämpare skall få plats liksom fjädring element.. och drivaxlar i ditt fall..
Turbon så långt bak... skall du ha en pump för olje returen?


Häftigt! Har du någon tråd på din bil?

Får se hur jag gör med fram och bakvagn, Kanske BMW saker, kanske hembyggt, kanske ombyggt original? Turbon får vi som sagt se vart den hamnar, men om den hamnar så långt bak, så blir det pump på returen såklart.


byggtråd på min buss... nja och nej.. jag har en jättetråd 105 sidor på boxerville... men tyvärr är över 90% av sidornas bilder borta.....la upp på forumbilder.se..
och datorn med bilderna har krachat...
bussen var ett jätteprojekt som tyvärr fått pausa pga garagebygge bla..
men den står i garaget.. och kommer slutföras.


Har varit inne och kikat lite där. Men såg inget om den bussen. Tråkigt det där med bilderna

_________________
Peter Öberg
Volkswagen Baywindow wankel awd projekt
Volkswagen Passat coupe -73
Audi A3 2.0t quattro
Diverse choppers
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2194



Försöker länka... men sitter med surfplatta på jobbet och får inte till det...
Min delvis döda tråd som sträcker sig över ett antal år..
Tyvärr har dödsfall i familjen garage bygge och andra fordon hackat upp det hela.. försökte hitta bilder på porsche framvagnen i bussen men verkar borta.. har ju även jobbar med 2 olika vw framvagn ar då tankar ibland varit en vanlig besiktning med dylikt sedan köra och utveckla framvagnen under 2 år sedan göra Sfro besiktning... så infästning för originalet och sub frames för porsche framvagnen är möjliga.. bak sitter 944 bakvagnen med torrisions . Men förberett för luftbälgar och möjlighet att lägga chassiet på mark.. campingbuss... ride hight 80mm max höjd 160 mm
Tråden heter ...under projekt
Bay-be blue -73 RHD campingbuss (Barndoorwannabee)+ andra proj.

_________________
Michael Thulesius
Citera
PeterFlum
Gnesta, Södermanland
Här sen Feb 2005
Inlägg: 123


Trådstartare
Har sett den tråden. Beklagar dödsfallet.

Låter som en rolig ide med framvagnen!

Skissat lite mer på chassit. Ej färdigt men ändå en bit på förståelsen på hur man ska få ihop allt.
Mycket av poängen än så länge, är att bli duktigare på CAD, så jag till slut kan göra en helt korrekt ritning och plan för bygget. Väldigt mycket smidigare att få bakslagen i en dator, än på riktigt.







Finns det någon poäng med att ha justerbara A-armar på detta sätt? Som sagt, hittills är det mycket lek och experimenterande.

_________________
Peter Öberg
Volkswagen Baywindow wankel awd projekt
Volkswagen Passat coupe -73
Audi A3 2.0t quattro
Diverse choppers
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2194



Bestäm däckstorlek och ride hight sen bygg från det. styrsnäckan /kuggstången måste ju sitta på rätt höjd i förhållande till framvagnen så den måste ju annars ha lika mycket justeringsmån. .. brukar bara behövas mm ar för att få det fel..

_________________
Michael Thulesius
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Baywindow 1973. 12A wankel turbo AWD Bruksräser
<<   1, 2, 3, 4
6 besök senaste veckan (9696 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande