Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lexus RC-F Track Edition -2020
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (28407 totalt)
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
alindquist skrev:
Sitter bara och gapar när jag bläddrar igenom din tråd.


Det är inte mycket att gapa åt Jag bygger ju inget eget, och konstruerar inget på egen hand... Jag har bara varit extremt noggrann med vad jag har beställt, och försökt göra något som ingen annan har. Men i min värld är det värsta fusket att köpa färdiga prylar och bara smacka dit, så jag är inget att eftersträva. Däremot ni som bygger allt själva och håller galet hög nivå på allting... DET är imponerande!!!

Men tack för fin stöttning

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Det är mer det att det är imponerande att se någon för det första lägga den enorma pengen på något av ren vilja, , inte vad som är logiskt eller smart, de flesta hade antagligen valt en praktisk, förnuftigare, eller på annat sätt mer logisk bil till att börja med.
Eller typ en porsche om det var banracing som lockar,

För det andra , att bara köra bilen raka vägen hem, och börja skruva isär den och börja byta ut helt nya delar, bara för att man vill,

Blir ju en riktig njutarbil när den väl kommer ut första varma vårdagarna när asfalten blivit sopad osv. Bara hoppas du kan njuta av att köra med den sedan, så det inte blir en ångest över att "slita" på den , personligen hade jag antagligen börjat gråta varje gång man får ett nytt stenskott osv

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
knotan skrev:
Det är mer det att det är imponerande att se någon för det första lägga den enorma pengen på något av ren vilja, , inte vad som är logiskt eller smart, de flesta hade antagligen valt en praktisk, förnuftigare, eller på annat sätt mer logisk bil till att börja med.
Eller typ en porsche om det var banracing som lockar,

För det andra , att bara köra bilen raka vägen hem, och börja skruva isär den och börja byta ut helt nya delar, bara för att man vill,

Blir ju en riktig njutarbil när den väl kommer ut första varma vårdagarna när asfalten blivit sopad osv. Bara hoppas du kan njuta av att köra med den sedan, så det inte blir en ångest över att "slita" på den , personligen hade jag antagligen börjat gråta varje gång man får ett nytt stenskott osv


Jo visst hade jag kunnat valt en enklare (läs bättre) bil, och valt att köra den helt original... but where's the fun in that? Den kommer enbart köras på bana, så ingen glassätarbil men den kommer ju självklart vara reggad och allt sånt, så den kan ju köras till och från alla banträffar thumbs up Den ska bara fylla en enda funktion i mitt liv... - att vara en stor glädjespridare

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
24kg lättare efter dagens bantningskur Baksätet åkte ur tillsammans med all inredning i bagaget. Notera det svarta "krysstaget" på bilden, som är helt i kolfiber... en detalj som enbart finns på track edition.

Så nu väger bilen 16kg mindre efter att avgassystemet blev 8kg tyngre. Snart kommer den nya förarstolen som ska väga 5,6kg, vilket blir ytterligare viktminskning. När det gäller stol så har det blivit ändrade planer sedan det visade sig att Recaro slutat tillverka Profi SPA Carbon Vilket stört mig en hel del eftersom jag har jagat stol sedan november, och när jag äntligen skulle få hem Recaro-stolen efter alldeles för lång väntetid, så fick jag beskedet att den inte längre gick att beställa... Har kollat med varenda firma i hela Europa som skulle kunna ha en stol i lager, men utan resultat. Så jag har givit upp den tanken helt och hållet. Har beställt en OMP WRC-R Carbon istället. Nu är det ju så att de flesta Gazoo-Racing bilarna, både Toyota och Lexus, kör med OMP-stolar, så det känns inte helt främmande



_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2099



Kan bara instämma med tidigare inlägg.

Så sjukt häftigt att ta en ny bil och skruva såhär. Väldigt kul att se!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Hittade drygt 5kg till i bagageutrymmet att plocka ur idag många bäckar små thumbs up Då är vi totalt uppe i 29,3kg viktminskning minus 8,1kg på avgassystemet, vilket ger en sammanlagd skillnad på minus 21,2kg hittills.

Passade på att väga in de nya hjulen också... Då har vi denna viktskillnad: framhjulen plus 3,5kg/st mot original, och 2,1kg/st plus i bak, vilket ger ett totalt plus på 11,2kg tyngre hjul. Det betyder att bilens vikt hittills gått ner 10kg... Hmmm

Bilder...










Lite kul kan man ju få behålla...

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Lexus har ändå varit rätt bra på att montera lätta saker ,eftersom dom sakerna du bytt varit tyngre.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
volymmannen skrev:
Lexus har ändå varit rätt bra på att montera lätta saker ,eftersom dom sakerna du bytt varit tyngre.


Jo visst, men det jag har ersatt mot original har ju ändå gynnat prestanda och köregenskaperna på ett positivt sätt. Att hjulen blev drygt 11kg tyngre beror ju på att jag gått upp 2" i bredd fram och 1" i bak, vilket blir ganska mycket mer fälgmassa. Och däcken är ju 40mm bredare fram mot original, och 20mm bredare bak, som självklart också påverkar vikten. Men det ger mer greppyta när det svänger Att avgassystemet blev tyngre längst bak, gynnar ju bara viktförhållandet och ligger längst ner i bilen, så det känns helt okej

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 861



Häftigt bil och fina delar. Ett nöje att läsa uppdateringarna i denna tråden.

Med vänlig hälsning, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 701



Riktigt kul bygge att följa på en helt klar ovanlig bil!
När räknar du med att premiärturen ska bli av?

_________________
Emil W
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1259



Blir superfint! Kul att få se det färdiga resultatet och få sen den smiska asfalt sen!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7773



Asså jag tyckte det här kändes som en riktigt korkad idé från början måste jag erkänna, men nu börjar jag ändra åsikt 😁

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Kul att intresset för bilen börjar växa thumbs up Jag har nog tvivlat ett par gånger själv också under resans gång... men jag tror ändå på det jag gör. Finns ju liksom inget rätt eller fel, inget att jämföra med. Det som ska bli roligast att få testa är utan tvekan Öhlins-coilsen thumbs up Så Nicklas, upp till bevis nu Kommer premiärtesta bilen i början av april.

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Har en utmaning i att få plats med de nya framhjulen






_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1259



Kul att se hur det funkar! Öhlins i Sverige har dock inte varit inblandade alls i framtagningen av kitet till Lexus RC-F

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Kul att se hur det funkar! Öhlins i Sverige har dock inte varit inblandade alls i framtagningen av kitet till Lexus RC-F


Det stämmer Nicklas, det här R&T-kittet är helt utvecklat av Mike Figaro (FIGS Engineering) . Det är alltså ett IS-F kit i grunden, som Mike helt och hållet har byggt om till en äkta coilover-setup för bakvagnen, och jag har beställt det med de hårdaste fjädrarna för "track use"... Ska som sagt bli spännande att testa

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 897



Apropå att få dit stora ostar...

Har du sett detta?

https://www.tuningblog.eu/en/kategorien/autos-von-a-z/carbon-widebody- . . . .

_________________
Magnus Falk
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
stilldouble skrev:
Apropå att få dit stora ostar...

Har du sett detta?

https://www.tuningblog.eu/en/kategorien/autos-von-a-z/carbon-widebody- . . . .


Jo det där ligger högt på drömönskelistan Men som allt som Novel gör så kostar det flis deluxe! Det är sinnessjukt dyrt! Så det får nog bara vara en dröm... Men otroligt coolt att ha ett sådant breddningskit!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 626



Samma här... 😲

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622


Trådstartare
Senaste viktuppdateringen:

Öhlinsbenen var lättare än originaldoningarna, med 800g/st fram, och 900g/st bak. Detta ger ju faktiskt en sammanlagd viktminskning på hela 3,4kg

Vi har alltså totalt jagat av 13,4kg hittills thumbs up

Lite stillestånd annars den här veckan då jag sitter hemma i jobbkarantän med sjuka barn, så det händer inte mycket med bilen just nu. Den nya OMP-stolen plus 4p-bälten kom från Demon Tweeks idag, så det ska bli spännande att se nästa vecka.

I övrigt är det extremt tajt med de nya hjuldimensionerna både fram och bak Kommer bli någon form av special-spacers för att det ska gå vägen, och innerskärmar är ett minne blott... En annan rolig detalj vi har hittat som är unikt för just Track Edition, är att den har ställbar krängare bak Alltid kul med oväntade upptäckter thumbs up

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21såld
Lexus RC-F Track Edition - 20 såld
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Kan bara ge en stor tumme upp för bilvalet! Otroligt läcker bil och det finns nog som sagt mycket glädje att plocka ur dessa! Den är ju skithäftig

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lexus RC-F Track Edition -2020
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (28407 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande