Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60   >>
35 besök senaste veckan (187291 totalt)
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Det är så otroligt inkonsekventa uttalanden att det blir lite svårt att greppa. Ska bli intressant att följa, än tror jag inte man är i hamn helt och hållet.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Vem skrev pressreleasen egentligen? Känns klantigt att vara så hård i pressreleasen och prata om varumärkesintrång, bara för att någon timme senare låta sådär len i truten åt Teknikens Värld thumbs down . VD:n talar i pressreleasen och PR-chefen talar med TTA's mediapartner Teknikens Värld, vem ska man lyssna på ?

Citat:
Citroën Sverige AB, eller Citroën Sport, tänker dock inte vidtaga några åtgärder eftersom det står var och en fritt att göra vad de vill med en Citroën de köpt. De vill med pressreleasen bara klargöra att det inte är någon officiell satsning från det franska företaget. Vad enskilda återförsäljare gör är deras ensak då de är fristående företagare.


Men det är OK att själv tillverka en kaross (ej produktionsbaserad och ej köpt av Citroen)? Eller pratar man olika "språk"? Och sen är det intressant att inte alla biltillverkare verkar vara väldigt strikta vad gäller märket man saluför.

Jag tycker det är oerhört klantigt skött av Citroen, verkar ju trots allt inte vara någon fara på taket thumbs up . Tog lång tid för Citroen att reagera sedan SM-premiären i rally thumbs down .


Patrik, hur länge sedan var det du såg skissen på TTA-BMW:n? Det kanske har ändrats sen dess? BMW har ju förvisso aldrig sagt i klarspråk att man stödjer West Coast i TTA, utan deras pressreleaser säger ju bara att de stödjer West Coast och satsningarna med GT3- och GT4-bilarna i TTA/SRL. Har jag missat något får ni gärna visa mig texten där det står att BMW är med på TTA

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Fredrik i Trollhättan
Trollhättan
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11



Man kan undra när alla inblandade ska sluta låtsas att TTA-bilarna baseras på riktiga bilar? Vad är det som indikerar att Brovallen Design köpt en Citroen C5 och vad skulle detta köp haft för betydelse för framtagandet av karossen till deras TTA-bil? Volvo är lika skumma då man påstår att Polestars bil "baseras" på S60.
Jag blir irriterad när min intelligens underskattas...

_________________
Fredrik Jönsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Fredrik i Trollhättan skrev:
Man kan undra när alla inblandade ska sluta låtsas att TTA-bilarna baseras på riktiga bilar? Vad är det som indikerar att Brovallen Design köpt en Citroen C5 och vad skulle detta köp haft för betydelse för framtagandet av karossen till deras TTA-bil? Volvo är lika skumma då man påstår att Polestars bil "baseras" på S60.
Jag blir irriterad när min intelligens underskattas...


"Baseras på" är ju lite överdrivet att använda.

"På utsidan formmässigt inspirerad av" är ju närmare sanningen

Fast jag har själv inga problem med siluettstuket. Och att det står olika bilmärken på bilarna. Men jag håller med om att man inte borde "råka" använda uttryck som påskiner att bilen är baserad på en riktig Volvo/Citroen/Whatever-modell.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Obizzz skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2012/04/11/30226/citroen-sverige-dementerar-medverkan-i-tta/



Skönt klargörande. Från båda sidor i frågan som bonus thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
DrJ
Billingstad (Norge)
Här sen Okt 2005
Inlägg: 10



Med risk att upprepa vad andra sagt, "Dealer Team" är inte fabriksteam. Det är bara en hög med återförsäljare som langar upp pengar tillsammans. Så det borde inte vara något nytt att Citroen inte stöttar officiellt, precis som BMWs inblandning. Man slussar medel via åf istället och slipper gnäll på huvudkontoren.

_________________
Dan Jönsson
Peugeot Sport Club
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Jag vill tro att det är grönt för Brovallen. Det vore förödande om alla turer på sistone till slut skulle bli ett riktigt bakslag för TTA, och det skulle skada hela racing-Sverige då man hunnit så långt i förberedelserna inom TTA.

Det jag inte förstår är att Citroen Skandinaviens VD säger en sak i pressmeddelandet, sen säger Citroen Sveriges PR-chef att allt är grönt (förutom det där med fabrikssatsningen). Är allt synkat inom Citroen, för det är detta som verkar lite klantigt uttryckt av Citroen? Jag hoppas det!

Det borde väl varit mer OK om Brovallen köpt Citroen-bilar och byggt om dom till TTA-bil, men nu tillverkar man ju hela karossen själv och de enda pinalerna som är Citroen är väl emblem och lysen? Det är den logiken jag inte riktigt köper av PR-chefen. Sen hoppas jag för trovärdighetens skull att samma snack från PR-chefen nämns i andra medier än hos TTA's mediepartner, vilket det inte gjort än iaf.

Noterar också att Thomas Johansson har ny post i TTA igen. Först VD för TTA, sen Carrera Cup-general samt Challenge-general och nu sportchef och GT Cup-general. Kanske har missat någon titel? Händer mycket mellan säsongerna .

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Klurax skrev:
Det jag inte förstår är att Citroen Skandinaviens VD säger en sak i pressmeddelandet, sen säger Citroen Sveriges PR-chef att allt är grönt (förutom det där med fabrikssatsningen). Är allt synkat inom Citroen, för det är detta som verkar lite klantigt uttryckt av Citroen? Jag hoppas det!

Konspirationsteori: Extern part försöker påverka i syfte att skada "den andra serien"? thumbs down

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Ganska precis 1 månad kvar till race nu!
Inte alla bilar pressenterade.
Iaf jag är nyfiken!

Hur blir det med TV eller media?
Nån som hört eller sett något med detta NYA de skulle komma med?

Man börjar ju bli racenyfiken nu thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



BoFH skrev:
Klurax skrev:
Det jag inte förstår är att Citroen Skandinaviens VD säger en sak i pressmeddelandet, sen säger Citroen Sveriges PR-chef att allt är grönt (förutom det där med fabrikssatsningen). Är allt synkat inom Citroen, för det är detta som verkar lite klantigt uttryckt av Citroen? Jag hoppas det!

Konspirationsteori: Extern part försöker påverka i syfte att skada "den andra serien"? thumbs down


http://www.cisionwire.se/citroen/r/direktorsskifte-inom-citroen-skandi . . . .

Leclerc är Big boss. PR-chefen låter ärligt talat som hon inte blivit riktigt briefad ännu och improviserat lite. Annars förstår jag inte varför man ska börja virra om att det är upp till var och en att göra med en Citroën man köpt när det man var surast över i pressreleasen var att det var en kopia.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



BoFH skrev:
Klurax skrev:
Det jag inte förstår är att Citroen Skandinaviens VD säger en sak i pressmeddelandet, sen säger Citroen Sveriges PR-chef att allt är grönt (förutom det där med fabrikssatsningen). Är allt synkat inom Citroen, för det är detta som verkar lite klantigt uttryckt av Citroen? Jag hoppas det!

Konspirationsteori: Extern part försöker påverka i syfte att skada "den andra serien"? thumbs down


Ta av foliehatten, det finns för många märkliga foliehettar i TTA/STCC såpan redan....
Citroen har ingen som helst koppling till någon av serierna, det satsar på andra bilsportdiscipliner som rallycross och rally, så att de har något intresse av att sätta käppar i hjulet för endera parten är ju bara befängt.
Formellt har ju VD rätt, men PR chefen har ju en mer pragmatisk inställning, vilket ju är tur för Brovallen.
Att Dealer Team innebär stöd från ett antal fristående ÅF är ju knappast något nytt. Så har bl,a, Opel och BMW profilerats i bl.a. STCC tidigare.

Jag tycker både TTA och STCC anhängare börjar bete sig mer än lovligt fjantigt nu. Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Kan det bli så i år att försäsongen blir mer spännande än sommaren?

Hoppas inte.

Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
magnusrx7 skrev:
Kan det bli så i år att försäsongen blir mer spännande än sommaren?

Hoppas inte.

Magnus


Gällande TTA med dessa förare i startlistan TROR iaf jag att det kommer bli kul.
Inte alls trist , men det är ju bara en gissning

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Bosse L skrev:
...
Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

Woohoo, så snart får vi frikort på att springa ut o slå människor i det andra lägret blodiga, slänga flaskor på polisen, slå sönder butiksfönster och högljutt och från hjärtat skrika att vi HAAAAAATARRRRR det andra lägret?




(märks det att jag har lite svårt för den sämsta änden av black army och allt vad de andra lagens "supportrar" heter?)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
...
Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

Woohoo, så snart får vi frikort på att springa ut o slå människor i det andra lägret blodiga, slänga flaskor på polisen, slå sönder butiksfönster och högljutt och från hjärtat skrika att vi HAAAAAATARRRRR det andra lägret?




(märks det att jag har lite svårt för den sämsta änden av black army och allt vad de andra lagens "supportrar" heter?)


Black army.......vad är det.
En utdöd arme från urtiden väl?


_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Kan inte de där "föreningarna" så bra. Men delar av dem syns på TV regelbundet

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Lillen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
...
Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

Woohoo, så snart får vi frikort på att springa ut o slå människor i det andra lägret blodiga, slänga flaskor på polisen, slå sönder butiksfönster och högljutt och från hjärtat skrika att vi HAAAAAATARRRRR det andra lägret?




(märks det att jag har lite svårt för den sämsta änden av black army och allt vad de andra lagens "supportrar" heter?)


Black army.......vad är det.
En utdöd arme från urtiden väl






Inte utdöd men hjärndöd

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Björnes skrev:
Lillen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
...
Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

Woohoo, så snart får vi frikort på att springa ut o slå människor i det andra lägret blodiga, slänga flaskor på polisen, slå sönder butiksfönster och högljutt och från hjärtat skrika att vi HAAAAAATARRRRR det andra lägret?




(märks det att jag har lite svårt för den sämsta änden av black army och allt vad de andra lagens "supportrar" heter?)


Black army.......vad är det.
En utdöd arme från urtiden väl








Inte utdöd men hjärndöd
thumbs up thumbs up

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Bosse L skrev:
Björnes skrev:
Lillen skrev:
Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
...
Snart är väl racingen på samma låga nivå som hockey och fotboll

Woohoo, så snart får vi frikort på att springa ut o slå människor i det andra lägret blodiga, slänga flaskor på polisen, slå sönder butiksfönster och högljutt och från hjärtat skrika att vi HAAAAAATARRRRR det andra lägret?




(märks det att jag har lite svårt för den sämsta änden av black army och allt vad de andra lagens "supportrar" heter?)


Black army.......vad är det.
En utdöd arme från urtiden väl








Inte utdöd men hjärndöd
thumbs up thumbs up


Haha , ja jag ville bara inte vara så tydlig.
Men de var väl värre på förr i tiden , när de RIKTIGA AIK var i Elitserien under 80-talet.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Hur kom ämnet Black Army upp i en tråd som handlar om TTA

Just det ämnet hade passat mer in en tråd om SM För att styrka det påståendet se: http://www.blackarmy.se/kollanyhet.php?nyhet=2756

Skrattretande likt tankesätt

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 58, 59, 60   >>
35 besök senaste veckan (187291 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande