Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -93 Såld... | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26 >> 8 besök senaste veckan (81590 totalt) |
Du minns rätt han blev hemskickad från bilprovningen för att den var för låg. Tack det samma trevligt att snackas vid på kullen syns på anderstorp fast då lär man väl inte hänga med då det bara är en massa rakor _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Jag såg dina bilder på millways bärarmsbussningar bak ett par sidor tillbaks i tråden - hur fick du dit dem? Jag har inte millways, men ett par andra eftermarknadsvarianter..
Att få bort gamla bussningen går ju alltid med våld och eld, men hur fick du in de nya? |
||||||||
Jim, du har fått lite info i din tråd.
I övrigt har inget hänt. Har och kommer att jobba en del i de kromade 22-tummarnas land, Norge. Passar bra med glappet till nästa banträff, Anderstorp 4 / 7 med Bmwsc. Bilen snurrar på bra och det krävs inga större insatser. Dock tänkte jag byta hardyskiva då den börjar se lite muggig ut. Fick förresten en trevlig överraskning på posten för ett tag sen. Ett medlemskap i Attitude motorklubb. Det är Nordquist som bjussar för han fick låna garaget vid hans diffmontage på Minin. Man tackar. Hoppas kunna vara med på en eller annan konbaneträff. Lär väl bli grön i ansiktet av slalomen men det ska bli kul att prova. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
va... besiktiar ni era bilar...
skämt åsido.. gissa om det var många turer > innan z3orna var klara med bur osv.. men nu e de reggade.. helbilsgodkända med bur... bmw var super koola vi satte i en wichers bur som är ok som ett tillbehör enligt bmw..och betraktas precis som en av bmw godkänd dragkrok eller liknande.. bilprovningen på vissa orter var inte med på detta...så vi lrtade upp en ort där man hade kompents.. _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||||||
ordningen i hytten är återställd efter bilprovning. Sabelt stolen är monterad likaså 6p bältet.
Hivade faktiskt ut baksätet när jag ändå jobbade interiört. Har tidigare gjort, eller kompis plåtslagarn rättare sagt, en plåt i alu som skiljevägg mellan skuff och kupé. Rygg, säte och dämpmatta vägde 27 kg. Sen tillkommer aluplåten, men låt oss runda av viktminskningen med 25kg. Totalt skulle bilen nu vara bantad 125 kg. Eller väga drygt 1400 kg om uppgifterna på regbeviset ( 1540 )är i riktiga. Det är lockande att rensa vidare, det finns mycket onödigt på en E36... Men jag håller mig på mattan. Vill inte sabotera bilen alltför mycket innan jag vet vad vi har för framtid tillsammans. 2009 får bli till att känna på bilen och så får vi se vad som händer sedan. Kanske nytt projekt, bygga vidare, förfina eller mer radikal ombyggnad. Det återstår att se. Nåt måste jag ha att pilla med kommande vintersäsong hur som helst. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Hej kompis! Med tanke på hur lyckats med det du pillat på hitills så vill vi säga följande: Min compact anmäler sig som frivilligt vinterprojekt
Bara några veckor tills vi ses igen Marcus! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Javisst, ställ hit dambilen till hösten så gör vi den lite mer manlig under vintern Ja, vi ses på Anderstorp. Börjar bli dags för körning igen, däcken blir väl platta snart om bilen står orörd länge till. MS// Edit. Lägger till denna trevliga bild. Lite missvisande då jag tror du var snabbast på Kullen. Men fin bild iaf. På Anderstorp kanske det bättre går att kompensera körskicklighet med effekt. Ser fram emot denna banträff, gillar faktiskt Anderstorp skarpt och Bmwsc arrangemangen med Cupen och allt runt omkring är ju alltid en höjdare. Hoppas nu bara på skapligt väder. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Hej o tack. 1. Uppskattningsvis drygt 1400kg. Då har jag bara rensat det allra mest onödiga. AC, stereo, städat bagaget, bytt förarstol och lite annat smått. 2. 225/40-18 Kumho V70A 3. Tar inte tid. Dels är det inte ok på Bmwsc arrangemang och dels inte intressant så länge jag är på denna nybörjarnivå (dvs inga tider man skulle vara stolt över ) 4. Håller fantastiskt bra ihop. Känns inte ansträngd ens efter långa stinter. Har hitills bara varit att tuta och köra. En bil jag kan rekommendera, möjligtvis lite sura kostnader på försäkring om man inte är till åren och bor på landet som undertecknad. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Nej, har inte provat andra däck. Gångbara dimensioner brukar annars vara 235/40-17 225/45-17 eller 245/35-18. Fälgar runt 8-9" bredd är önskvärt. 17" är minimum med tanke på bromsar. Vikten är utan mig. Men se det som på ett ungefär, på pappret väger bilen 1540 och jag har som sagt lättat 125 kg. Ska försöka väga vid tillfälle. Ytterligare 100 kg ska inte vara så svårt. Beror på vad det får kosta och hur spartansk bil man vill ha. Viktfördelningen är ju inte oviktig heller, kanske är det inte fel att ha 30kg elstol på högersidan kvar när man själv är fullvuxen ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Bilen redo för Anderstorp. Byte av Hardyskiva visade sig bli ett hat och stressmek sent ikväll...
Nåväl, bilen sitter ihop igen. Allt väl så långt. Nu ska vi se vad Smhi har att säga om morgondagen. Har precis haft jordens åskoväder och skyfall in på knutarna. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Anderstorp med Bmw sport club. Bra väder blev det, bortsett från en skur mitt på dagen.
Det torkade snabbt upp, lagom att hinna ta en kaffe och fralla ungefär. Riktigt rolig körning och mycket körning blev det. Bra att ha Sjöström som stressar lite, annars pratar jag lätt bort körpassen i maskindepån. En full tank precis gick åt, borde alltså röra sig om 20 mil på bana sisådär. Slutet av dagen var nog bäst, trafiken hade glesnat och man vågade trycka på lite mer. Blev några kamratliga "fajter" också med bilar som hade ungefär samma fart som undertecknad. Det är alltid kul. Hoppas att det dyker upp lite bilder man kan knycka, kameran låg hemma som vanligt... MS// edit, hittade en bild hos gruffmanracing. Får väl fungera som bildbevis tillsvidare _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Har "lånat" några bilder från Johan Wagreus. Hoppas det går bra. Kul med alla duktiga fotografer
utmed banan på träffarna. Någon racerapport från Anderstorp i Sjöström-stil blir det inte, jag är alldeles för fåordig och långsam vid tangentbordet. Men lite kortfattat var det en riktigt lyckad träff på en som jag tycker rolig bana. Ganska enkel att ta sig runt även om man märker skillnad när man får till ett bra spårval. Försöker numera alltid utnyttja instruktörerna på Bmwsc träffarna. En tillgång som vi ska vara tacksamma för och som man annars kan få betala dyrt för på en sk kurs eller förarutbildning. Den här gången fick jag lite hjälp av Fredrik Sjöbloms pappa. Både far och son har bra fart på Anderstorp med sin röda E30M3. Jag fick lite tips iaf som resulterade i lite bättre fart ur kurvorna. Man märkte det tydligt med var på rakorna växlingarna hamnade. Passade också på att ta häng på Gunnar Ö, fick några varv bakom i hans spårval. Han undrade kanske vad jag höll på med... Nyttigt att nöta lite ihop med nån mer erfaren. Dock passade inte riktigt de snävare spårvalen min bil. Jag måste ta lite vidare spår för att det inte ska understyra allt för mycket. Det går ju råda bot på understyrningen med större spårvidd och/eller mer neg camber fram. Men samtidigt känns bilen i nuvarande utförande väldigt snäll och bjuder aldrig på överraskningar. Dock fick jag till lite drifting vid utgången till start o mål rakan, där ligger man på tvåans växel och får vara lite sparsam med gasen för att inte ställa upp i den skarpa vänstern. Helt odramatiskt och mest kul Särskilt när man mest åkt fwd tidigare. Bilen funkade som vanligt bra. Inga hyss eller tokigheter. Trots värmen knorrade inte bilen. Bortskämd med ny Hardyskiva och bakre växellådsfäste tyckte jag växellägena blev lite tightare. Men svettigt i hjälmen var det denna dag. Köp aldrig en begagnad hjälm var en tanke som for förbi. Tack alla inblandade som gör dessa träffar möjliga. Kul att bara vara på plats och träffa alla. Några nya ansikten man stiftar bekanskap med blir det var gång. Nästa träff är på Knutstorp och två dagars sommarträff ihop med moderklubben Bmwcs. om det blir Knutan för min del är inte bestämt ännu...denna berg o dalbana som man bara blir åksjuk av... Tacka vet jag Anderstorp MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Det var väl ändå en underdrift, tycker det var en alldeles utmärkt och underhållande rapport. Sen att Sjöström skriver alster likt en skånsk motor-poet är ju bara kul.. Förstår hur du menar med valet att köra på Knutan, har själv samma funderingar.. själva evenemanget är ju riktigt trevligt, men det är roligare med lite längre och snabbare banor än "berg o dalbane-typen", blev själv åksjuk av min egen körning för första gången för ett tag sedan på Sviestad, dock var det varmt och luften var helt stillastående så efter ett tag smakade det avgassystem i munnen.. I stället för Knutan så funderar jag på att fortsätta söderut m bilen, sisådär en bunt mil till när man ändå fått upp farten.. har hört talas om att det finns en lite längre bana där.. Ha en bra fortsatt sommar!! // Johan |
||||||||
Tack Johan. Precis. Körde knutan för första gången i fjol på sommarträffen. En riktigt rolig träff och jag förstår att många håller banan som favorit. Men själv mådde jag pyton efter att kört ett antal varv efter en oljerykande gammal Bmw. Kombinationen berg o dalbana och avgassmak i munnen är ingen höjdare precis. Fast med nuvarande bil borde man ju kunna hålla 2002-or och andra gamla hinkar bakom sig MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Varför ? Varför är man notorisk bilbytare ? Varför har ett 50-tal ägarbyteslappar fått min
spretiga underskrift under mina 17,5 år med körkort ? Varför sneglar jag hela tiden på nya objekt ? Varför har jag säljesannonsen klar i huvudet på den röde ? Går det söka för och är det behandlingsbart ? MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Lugn det finns bot! Jag var också sån när jag var yngre, sen fann jag lösningen - M3E30! Nä, skämt å sido - det är ingen bot men väl ett lugnande medel. Själv formulerar jag inte säljesannonser men scannar av om det kan dyka upp något nytt roligt som folk vill avyttra. "Turligt" nog finns det en klok i familjen som tycker att tre bilar är helt tillräckligt och en M3E30 räcker (två var för mycket). Men dyker det upp en Elise S2 till rätt pengar kan jag nog övertalas att lätta på lädret... Den verkar ju passa så himla bra att tävla med i Roadsport C... Föresten, då kanske du kan hjälpa mig att bygga nytt garage? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||
Tror det har att göra med att man inte riktigt vet vad man vill, jag har ältat det här med E30 vs E36 hur länge som helst, och nu när jag blev tvungen att sälja av E30:in så tog den en månad från det att jag börjat tänka över priser tilsl annonsen kom ut, tack vare att jag inte visste vad jag ville, tror det är samma princip.
_________________ Viktor Starkman |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -93 Såld... | << 1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26 >> 8 besök senaste veckan (81590 totalt) |