Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 SMG -02, carbonschwarz. På g.. | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 24 besök senaste veckan (81487 totalt) |
Dom sitter väl alltid på det jävligaste stället? Helt ärligt så har jag noll koll men jag brukar alltid börja med att kolla i ETK, ibland finns det bra bilder. Annars är det väl bara att börja vid komponenten och leta sig till karossen, man skall inte underskatta hur mycket en missad jordfläta mellan t ex ett insug och motorblocket kan ställa till med, i detta fallet jordar det ju i toppen men motorkablaget har garanterat några jordpunkter på motorn som kan vara värt att kolla upp, sen sitter det ju en fläta nånstans mellan motor och kaross, troligen runt startmotorn eller motorfäste nära startmotorn. Se upp med jordpunkter med flera ringterminaler per skruv, det är verboten när man ritar orginalsystem för det ärgar, ser du såna så ta isär och rengör ordentligt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Om man misstänker jordfel, är det inte enklast att dra ett par nya provisoriska jord-kablar mellan motor/låda/kaross o se om det blir bättre?
Tar inte så många minuter. Kolla även jordpunkten som sitter på torpedväggen, nära bromsservo/ precis under rutan. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||
ett par startkablar kan räcka för en snabbkoll. Inte alls ovanligt med sönderärgade jordkablar på BMW _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 SMG -02, carbonschwarz. På g.. | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 24 besök senaste veckan (81487 totalt) |