Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ti-02 Ringwerkzeug-LastyearofLindenhof! Ev till salu.
<<   1, 2, 3
22739 besök totalt
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
I fredags halv fyra fick jag ett väldigt efterlängtat samtal ifrån DSV! Buren hade anlänt och utkörning skulle bokas, ivrig som man brukar vara flög jag ner till Landskrona för att hinna hämta den själv innan 17.30! Sagt och gjort så skruvades buren in igår på en dryg timme! Bra passform på grejjerna, buren är en clubsport variant där fästpunkterna sker i befintliga infästningar i bilen. Således inget borrande . Tillvalen jag gjort är bältessträva för att lägga bältena runt samt ett h-stag i huvudbågen!

Söker nu efter en stol och ett bältet till till passagerarsätet, även där blir det en underrede från fartfabriken då jag är supernöjd med det jag har

Några halvtaskiga bilder!




_________________
Martin Nymberg
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109



Snyggt Martin

Tack for e trevlig vecka i Eifel

_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Nymberg
Helsingborg
Här sen Okt 2005
Inlägg: 27



Ja, monteringen gick förvånansvärt enkelt! Krävdes lite övertygande vid ett tillfälle, och det illustreras bra på nedanstående bild! ;-).




_________________
Mikael Nymberg
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Här har det varit tyst som i graven.. Lite smått har uppdaterats/bytts ut i sommar/höst och bilen har klarat av en ringentur till . Bild på det som uppdaterats kommer här nedan, kunde inte hålla mig ifrån att köpa en samsonas-spak.. Ringenturen började lite halvskakigt med ett hjullager som tackade för sig efter bara två varv, tack vare trevligt rejsafolk på plats så visades vägen till en verkstad ute i Barweiler(Tack Glenn). Inte fy skam att lämna bilen en söndag eftermiddag och hämta strax innan lunch måndag . Bytade båda lagren fram på en gång då det fanns en antydan till malande på andra sidan också! MYCKET folk var där men det strålande vädret vägde upp för de stundtals långa köerna som synes . God dryck blev det även en del utav och ett tack och adjö utav lindenhof som blivit ett litet home away from home de senaste fyra åren! Ska bli spännande att se hur det kommer se ut 2016 med annat styre!

Har dock fått nys på en annan bil som jag är lite sugen på så tänkte se ifall någon annan kan tänka sig att fortsätta utveckla men framförallt köra bilen då den är riktigt trevlig som den är idag(om bilen jag är intresserad av inte blir såld)! Vinterpris 67.000kr som bilen står idag med tillbehören som nämns i tråden inkl en uppsättning slitna vinterdäck på 17"LM!











_________________
Martin Nymberg
Citera
Jesper Persson
Åstorp
Här sen Sep 2011
Inlägg: 143



Är det denna bil som bara gör 120km/h på Autobahn??

_________________
BMW M2 -18
Audi A3 Cab -18
VW Up! -12
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256


Trådstartare
Precis Jesper Man tenderar till att vilja ha en så komfortinriktad hemresa som möjligt när det skall avverkas 96 mil . Har funderat såhär i efterhand på varför det det smög sig in en liten öl på det underlägget, någon idé Jesper?

_________________
Martin Nymberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325ti-02 Ringwerkzeug-LastyearofLindenhof! Ev till salu.
<<   1, 2, 3
22739 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande