Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX-7 -90 Varvtidsjägaren - Dyster racerapport Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (46490 totalt)
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare


Lika bra att lätta drivlinan också!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Medan andra monterar kolfiberdelar och CNCfrästa aluminiumbitar på sina bilar så har kvällen för mig bestått av att bygga ihop en vevhusventilation av: en begagnad insats ur en japsdämpare, filterullen från lufttorken på en caterpillar Väghyvel, en bit siliconslang, ett galler från en gammal dator och lite diverse plåtbitar.


Kommer mest troligt vinna fleeeera pokaler på lämplig bilutställning också med det fantastiska utseendet

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1106



Chefen skrev:
Medan andra monterar kolfiberdelar och CNCfrästa aluminiumbitar på sina bilar så har kvällen för mig bestått av att bygga ihop en vevhusventilation av: en begagnad insats ur en japsdämpare, filterullen från lufttorken på en caterpillar Väghyvel, en bit siliconslang, ett galler från en gammal dator och lite diverse plåtbitar.


Kommer mest troligt vinna fleeeera pokaler på lämplig bilutställning också med det fantastiska utseendet


Ha ha den måste man ju se i helgen

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Efter 188mil i en gammal renaultbuss så man då tillbaka från Kinnekulle och premiären av årets timeattack.
Hann lämpligt fram till fredagens shakedown och började ta några varv med fjolårets slitna däck. tog några varv innan man började hitta runt öht men 1.01,4 trots duggregn och under 10grader kändes lovande.
Målet i mitt huvud var någonstans i regionen 58-59 med nya däcken, varmare och torrare i backen och bättre spårval från chaufförn.
Körde en minst sagt stökig shakedown först och försökte ta rygg på en Porsche som stack iväg direkt för att få lite hjälp med att hitta bra spår, gick inte alls nåt vidare då han drog rejäl lucka direkt över rakan och sen fastnade jag i trafik.

Första kvalet kändes inte nåt vidare, fick för mig att däcken överhettade och försökte slå av lite för att återhämta men då de ju svänger hela tiden så gick ju det sådär... Väl i depån så de jag iaf lyckats slå Peters vinnartid från ifjol och komma precis under minuten men tyvärr inte bättre än på 10plats! WTF!

Till andra kvalet försökte jag vinkla på vingen lite till (mot bättre vetande då jag testat detta förut) för att få lite mer grepp och hoppades att däcken skulle svalna så dom höll fast lite bättre.
tyvärr så hade det ju varit en del oljespill på banan så det var rätt halkigt både här och där...
Kände ändå att jag började hitta bättre spår och tyckte tiderna borde blivit bättre men icket, lyckades bara kapa någon hundradel

Nu då? Ja, det är val bara bryta ihop och komma igen. Gör om - gör rätt!
Verkar blivit rätt rejäl uppryckning framförallt i ProStreet så man kan nog glömma elhissar, stereo och Ac i fortsättningen om man vill hänga på superbilarna i klassen! 450HK måste nog också förbättras framförallt om man ska kosta på sig en tripp till Mantorp
Lite kuriosa att mina tider hade räckt till en 6:e plats i Pro men bara räckte till en 11:e i ProStreet

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



När man läser runt på nätet verkar det läggas större möda på chassie nu.
Och så klart effekt , men de görs det ju alltid.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2555



du har snäppet längre till kullen än mig !
hojta till nästa gång ni åker om ni behöver kaffekokare,verktygslangare, datasupport i depån eller kanske BE chafför för dom långa härliga milen hem...

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Benny Steen skrev:
du har snäppet längre till kullen än mig !
hojta till nästa gång ni åker om ni behöver kaffekokare,verktygslangare, datasupport i depån eller kanske BE chafför för dom långa härliga milen hem...


Fett me nice! BE kort skulle ju alla ha, sådär lagom skönt att köra allt själv.

Jo chassie är viktigt men vikten känns som viktigast
sen effekt har jag tyckt varit tillräckligt men för just Mantorp så blir ju allt slött och tråkigt...
Sitter iaf och skissar på hur Ferrarisarna ska få spö, känns ju lite surt att dom får åka med paddellåda men jag måste vara kvar i H-mönstrat. Iof så är jag ju så snål så jag åker ju Mazdalåda fortfarande så de kanske är lika tur de!

Torrsump, lägre vikt och dogboxlåda är dom högsta prioriteringarna just nu, sen skulle ju bredare däck också sitta fint...

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13375



Behöver du körtid för att trimma köttklumpen så vet jag vart du kan vända dig...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2555



Chefen skrev:
Benny Steen skrev:
du har snäppet längre till kullen än mig !
hojta till nästa gång ni åker om ni behöver kaffekokare,verktygslangare, datasupport i depån eller kanske BE chafför för dom långa härliga milen hem...


Fett me nice! BE kort skulle ju alla ha, sådär lagom skönt att köra allt själv.


jag hänger gärna med och kör dragbilen långa stint, och är allmän support, så länge inte det krockar med mina egna tävlingar.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Tord skrev:
Behöver du körtid för att trimma köttklumpen så vet jag vart du kan vända dig...

Jo jag skulle absolut fått lite körtid så jag är på hugget!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13375



Chefen skrev:
Tord skrev:
Behöver du körtid för att trimma köttklumpen så vet jag vart du kan vända dig...

Jo jag skulle absolut fått lite körtid så jag är på hugget!


kommer du ner och skruvar ihop bilen så kan vi säkert ordna körtid den 13:e... den är klart snabbare än förra...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1106



Och jag som tyckte vi hade långt till alla banor
Det finns alltid tydligen de som har de värre.
Måste försöka ta mig tid att komma och kolla på din härliga wankel nästa tävling och inte vara som en yr höna som sist

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Jag lastar bussen full å drar! Nä men vi får väl fundera ihop om nåt!
Fricke: tänkte inte köra nåt mer i de skick den har varit fram tills nu, det verkar krävas andra bullar nuförtiden...

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1106



Chefen skrev:
Jag lastar bussen full å drar! Nä men vi får väl fundera ihop om nåt!
Fricke: tänkte inte köra nåt mer i de skick den har varit fram tills nu, det verkar krävas andra bullar nuförtiden...


Hmm tråkigt, laddar du om tills nästa år?
Eller senare i sommar thumbs up
Förstår dig fullt ut, de är tufft motstånd minst sagt.
Kannske ladda om med nytt chassi och bromsar + 20B $$$$
Eller du kannske vill byta helt och ta över min

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Skulle gärna ta över din men tror inte min plånbok kommer överens med prislappen...

Nä jag tänker försöka komma igen redan till Mantorp men de blir många långa nätter innan dess isf! Nu är ju inte Mantorp direkt favoriten heller så vi får väl se om det blir nåt där...

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Har varit på ACR i helgen och försökt gasa på sommertreff och kom hem med massa fina bilder och nytt personbästa med 0,5sek
Tyvärr så va de maaaaaassssssoooor med driftingåkare som förstörde dels fästet men också (betydligt värre) min framfart. Även dom sk Pro-passen där det inte skulle vara tillåtet med drifting kantades av gulflaggor, avåkningar, grus på banan och driftare som helt struntade i att hålla koll bakåt trots att det uttryckligen va ett krav från arrangören.
Hursom så va vädret bra och vyerna spektakulära som alltid och stämningen bland människorna där trevlig!

Kom snöpligt nära under 1:40 men fick inte riktigt till det. Vet bara en bil som kört under 1:40 på R-däck så det hade annars varit riktigt trevligt!
Sista varvet gick dessutom downpipen eller nåt abrupt sönder - det började plötsligt bröla uta tusan men eftersom soppan ändå va slut och hemfärden planerad så lastade jag bara bilen utan att undersöka vidare...

Film kommer bara jag får racerender att göra som jag vill!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
sätter personbästa på varv 6 utan att ens ha haft en tanke på att det skulle kunna gå då jag tyckte det kändes halkigt på banan.

https://www.youtube.com/watch?v=Ggd8LDUgSNo&feature=youtu.be

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Jonas-81
Borås
Här sen Jan 2008
Inlägg: 233



Asså,hur kan du ha en mjukiskolv hängande och slängande i framrutan???
Jag hadde fått nippran och slitit ner den om jag så bara åkt med.

(så tur att jag inte har åkt med...)

_________________
Jonas Andersson.

Kör Volvo 244 Turbo på bana.

Volvo 850 som brukis.

Ford Sierra på vintern.
Citera
pirrepenna
Västervik
Här sen Jun 2015
Inlägg: 11



Riktigt rolig läsning för en gröngöling som mig
Vilken kämparglöd du har.

_________________
Pierre Hägglund
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
jonne skrev:
Asså,hur kan du ha en mjukiskolv hängande och slängande i framrutan???
Jag hadde fått nippran och slitit ner den om jag så bara åkt med.

(så tur att jag inte har åkt med...)


Hehe, fick den av en annan wankelentuseast och jag ser den inte när jag kör själv. Bra som g-mätare på film

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Jonas-81
Borås
Här sen Jan 2008
Inlägg: 233



Chefen skrev:
jonne skrev:
Asså,hur kan du ha en mjukiskolv hängande och slängande i framrutan???
Jag hadde fått nippran och slitit ner den om jag så bara åkt med.

(så tur att jag inte har åkt med...)


Hehe, fick den av en annan wankelentuseast och jag ser den inte när jag kör själv. Bra som g-mätare på film


thumbs up

_________________
Jonas Andersson.

Kör Volvo 244 Turbo på bana.

Volvo 850 som brukis.

Ford Sierra på vintern.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda RX-7 -90 Varvtidsjägaren - Dyster racerapport Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (46490 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande