Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (44656 totalt)
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



andreas.e skrev:


Värre är det att klura ut en lämplig design av förstärkning för vingen. Blåser man på den så flexar hela bakluckan, som är lövtunn. Måste göra en konstruktion som är fäst inne i bilen, med genomgående fästen genom bakluckan för vingen.


Kolla med blixten. Vet inte om han la bilder i sin tråd, men han fick till en ganska bra och enkel design som skruvas genom luckan.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2628



Det är knappt man känner igen sin gamla bil, men det är bara positivt menat! thumbs up

_________________
Rikard Ahlin
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121



Vi kämpar vidare och det händer lite smått nästan varje dag!
Folieringen börjar bli klar och det ser riktigt bra ut! :-D
Andreas får lägga ut bilderna!

_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



K_1_M skrev:
Vi kämpar vidare och det händer lite smått nästan varje dag!
Folieringen börjar bli klar och det ser riktigt bra ut! :-D
Andreas får lägga ut bilderna!


Hade du inte startat upp den också Kim? Efter att ha slängt ut kablaget..

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
K_1_M
Tyresö
Här sen Dec 2007
Inlägg: 121



Oldman skrev:
K_1_M skrev:
Vi kämpar vidare och det händer lite smått nästan varje dag!
Folieringen börjar bli klar och det ser riktigt bra ut! :-D
Andreas får lägga ut bilderna!


Hade du inte startat upp den också Kim? Efter att ha slängt ut kablaget..


Stämmer!
Startade utan problem!
Dock hade jag inte mätarclustret i, så varenda varningslampa kan lysa!

_________________
Kim Karjalainen Team 57 Motorsport
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Nu börjar "the final look" visa sig lite smått!

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 217



andreas.e skrev:
Nu börjar "the final look" visa sig lite smått!


Den grå familjen...
2 st grå Mustang
1 st grå BMW X4
1 st grå 130
1 st 130 som kanske blir grå
1 st grå VW biltransport
Hade det funnits en grå Wildtrack hade det inte blivir en vit.Foliering?
Den röda biltransporten kanske ska folieras grå också

Så blir vi en helt grå massa

_________________
Anders Eriksson

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
S54an åkte i till slut!

Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.

Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.


_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1311



Härligt thumbs up Den där bilen har då sannerligen levt ett intressant och ombytligt liv Grymt fin ni gör den måste jag säga.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



andreas.e skrev:
S54an åkte i till slut!
Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.
Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.


Vad fint det blir!
Skall ni åka 5 eller 6 växlad låda?

En stilla undran, varför skall ni försöka er på original Siemens MSS54 ECU? -har ni alla prylarna runt om kring så visst men jag hoppas att ni lyckas få igång den!
Ett eftermarknadssprut är väl investerade pengar för att slippa lägga ner tid & svordommar på original

Här är lite text om vad man kan trixa med org ECU: http://www.mss54.info/scripts/DME%20Tuning%20Howto%20v0.0.3.pdf

_________________
Patrik Skoog
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
andreas.e skrev:
S54an åkte i till slut!
Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.
Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.


Vad fint det blir!
Skall ni åka 5 eller 6 växlad låda?

En stilla undran, varför skall ni försöka er på original Siemens MSS54 ECU? -har ni alla prylarna runt om kring så visst men jag hoppas att ni lyckas få igång den!
Ett eftermarknadssprut är väl investerade pengar för att slippa lägga ner tid & svordommar på original

Här är lite text om vad man kan trixa med org ECU: http://www.mss54.info/scripts/DME%20Tuning%20Howto%20v0.0.3.pdf


Tackar! Gör inte konverteringen på den nivån jag egentligen vill, är för dåligt med tid i år. Hade velat lacka om motorutrymmet och snygga till en hel del prylar. Sen upptäckte jag att plenumet hade en spricka också

Vi kör med gamla lådan som satt i, 5vxl. Har en 6vxl också. E36 koppling och svänghjul var dock helt slut, urtrampningslagret kärvade i lådan så det har lett till onödigt mycket slir.

Har en kille i Tyskland som modifierar ECU åt mig. Tar bort startspärr och lägger in en mappning osv. Han har skickat kabeldiagram för att göra en adapter till X20 kontakten osv. Vad jag har förstått så är det enbart en gaspedal jag behöver köpa.

Det lär dyka upp en del konkreta frågor från mig och då kastar jag ut dem här så får vi servad det ger

Idag ska jag plocka ner låda och diff på min 130. Diffen tillsammans med diffen från m3an ska på renovering och 130ins låda ska iväg för att få lite godsaker i sig

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1965



andreas.e skrev:


Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.

Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.



Coolt! Detta skall följas thumbs up Har en S54 som står med kabelhärva, boxar och nyckel som jag tänkte få ner i z3an nån dag. Vad tar tysken för arbetet med ECUn? Vad är det man behöver göra med ECUn? DSC, EWS, CAN bus ...

Hittade även denna kille
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=275468

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
AL skrev:
andreas.e skrev:


Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.

Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.


Coolt! Detta skall följas thumbs up Har en S54 som står med kabelhärva, boxar och nyckel som jag tänkte få ner i z3an nån dag. Vad tar tysken för arbetet med ECUn? Vad är det man behöver göra med ECUn? DSC, EWS, CAN bus ...

Hittade även denna kille
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=275468

/AL


Har faktiskt jättedålig koll på exakt vad han gör. Han lovade bara att allt skulle vara plug n play och jag tar hans ord på det då han har gjort många konverteringar mellan olika bmw bilar och motorer
Återkommer med pris!

Gällande kabelhärvor osv, så verkar han du länkar till grym. Men jag vågar inte chansa på att han hinner tillverka och skicka i tid, så jag gör min egen. Verkar inte speciellt krångligt faktiskt.

Sen gör jag ju detta på en helt annan nivå än om det vore en gatbil. Jag struntar helt i originalmätare osv. Kör det jag behöver på externa mätare. Så det blir lite enklare tror jag. Och ingen a/c osv.

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
frapp skrev:
Härligt thumbs up Den där bilen har då sannerligen levt ett intressant och ombytligt liv Grymt fin ni gör den måste jag säga.


Frågan är om jag vill veta vad den har varit med om innan?
Den verkar ha varit lite krockad någon gång, inget farligt men något verkar ha hänt.
Det enda jag vet är det Rickard gjort med den och att Simon L ägde den innan Rickard!

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Diffarna redo för att skickas till Mobimech och lådan till 130in ska iväg för att få en tätstegad samsonas dog box drevsats monterad!

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672



thumbs up

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



andreas.e skrev:
Tätstegad samsonas dog box drevsats monterad!


Det där lät trevligt

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
andreas.e skrev:
Tätstegad samsonas dog box drevsats monterad!


Det där lät trevligt


Ja det ska bli grymt kul! Synkringarna började bli dåliga på några växlar så den behövde ändå få sig en översyn.
Lite stressad över att få hinna få till gear cut m.m med orignalsprutet. Men det ska nog lösa sig! Det lär inte göra mig till en bättre förare, men det är ju satans ballt liksom

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



andreas.e skrev:
Michael Bäck skrev:
andreas.e skrev:
Tätstegad samsonas dog box drevsats monterad!


Det där lät trevligt


Ja det ska bli grymt kul! Synkringarna började bli dåliga på några växlar så den behövde ändå få sig en översyn.
Lite stressad över att få hinna få till gear cut m.m med orignalsprutet. Men det ska nog lösa sig! Det lär inte göra mig till en bättre förare, men det är ju satans ballt liksom


Skruva bygga om & sen testa på bana är ju hur kul som helt

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
mauritz
växjö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 328



andreas.e skrev:
Patrik Skoog skrev:
andreas.e skrev:
S54an åkte i till slut!
Ska bara komma på exakt hur vi löser med med ECU osv.
Som det ser ut nu så kör vi på e46 m3 ECU och drive by wire.


Vad fint det blir!
Skall ni åka 5 eller 6 växlad låda?

En stilla undran, varför skall ni försöka er på original Siemens MSS54 ECU? -har ni alla prylarna runt om kring så visst men jag hoppas att ni lyckas få igång den!
Ett eftermarknadssprut är väl investerade pengar för att slippa lägga ner tid & svordommar på original

Här är lite text om vad man kan trixa med org ECU: http://www.mss54.info/scripts/DME%20Tuning%20Howto%20v0.0.3.pdf


Tackar! Gör inte konverteringen på den nivån jag egentligen vill, är för dåligt med tid i år. Hade velat lacka om motorutrymmet och snygga till en hel del prylar. Sen upptäckte jag att plenumet hade en spricka också

Vi kör med gamla lådan som satt i, 5vxl. Har en 6vxl också. E36 koppling och svänghjul var dock helt slut, urtrampningslagret kärvade i lådan så det har lett till onödigt mycket slir.

Har en kille i Tyskland som modifierar ECU åt mig. Tar bort startspärr och lägger in en mappning osv. Han har skickat kabeldiagram för att göra en adapter till X20 kontakten osv. Vad jag har förstått så är det enbart en gaspedal jag behöver köpa.

Det lär dyka upp en del konkreta frågor från mig och då kastar jag ut dem här så får vi servad det ger

Idag ska jag plocka ner låda och diff på min 130. Diffen tillsammans med diffen från m3an ska på renovering och 130ins låda ska iväg för att få lite godsaker i sig



Har donat en del med s54 han måste väl programmera bort abs/dsc ,instrumenthus m.m. För är jku buss system där emellan.
Funderar själv på bästa lösningen i min e36a.. Följer med intresse!

Hade varit kul att se kabeldiagrammet om du vill dela med dig med det.

karlmhult@gmail.com

_________________
kalle hult


BMW 328ia -97
BMW M3 -94
BMW M3 -95
BMW M3 -96
Super Seven projekt
SAAB 99 TURBO -80
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
andreas.e skrev:
Michael Bäck skrev:
andreas.e skrev:
Tätstegad samsonas dog box drevsats monterad!


Det där lät trevligt


Ja det ska bli grymt kul! Synkringarna började bli dåliga på några växlar så den behövde ändå få sig en översyn.
Lite stressad över att få hinna få till gear cut m.m med orignalsprutet. Men det ska nog lösa sig! Det lär inte göra mig till en bättre förare, men det är ju satans ballt liksom


Skruva bygga om & sen testa på bana är ju hur kul som helt


Inte om man som jag bara har tid att testa bana när det är tävling
Hjärtat i halsgropen inför varje gång jag ska ut på kvalen. Tror jag ändrade något till varje race 2014, inte så optimalt. Även om bilen kändes bättre och bättre! Men det var nog mer tur än skicklighet

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - BMW Cup #58 Team 57 Motorsport|Nya tag för 2016
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (44656 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande