Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Nova SS 1965 - SLC kl 5 - ButterflyRacing | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (30852 totalt) |
Tack. Allt utom huv, framskärmar och baklucka är i plåt. Enligt reglementet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Tråkigt och höra att den var så tung... Men det gör mig lite gladare (Har ju också 'ganska' bastant bil... ) |
||
Men det är ett under att bromsarna orkar med.....det sitter ju bara 16" fälgar på den. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag minns inte storleken. Men det är riktiga skivor med lösa nav.......och alu-race-ok.....dock av äldre modell. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag får väl visa vad jag pysslar med...
Tyvärr värdens sämsta bilder.... Massor med plåt bortkapat i framänden.. och stort hål i golvet.........för att få bättre blats med ljuddämparna.. Kylscoop till bakbromsarna... Större lutfintag i fronten.. Jag har äntligen fått ordning på den gamla svarven.....och detta har gjort att jag kunat svarva nya bussningar till framvagnen.. och har är det som betalar.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Dom hör till mitt "hemliga" oljedrenerings system. Topparna är tätade....och oljan evakueras via strutarna.....till en oljetank.....och via en pump tillbaka till tråget. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Nej....det är Corvette -94 _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Novan har letat sig ut i friska luften.....
Nu ÄNTLIGEN med ny, godkänd tank. Hårdplastplåsa från ATL.......med egentillverkad aluminium låda. Jag har försök att måla lite....men det blir så jävla dåligt så jag funderar på att måla över det med grundfärg. Det var inte lätt att rolla billack.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Så jäkla fet bil . Måste vara svårt att inte hålla åt sidan om man får den där med öppna spjäll i backspegeln på rakan .
Vad är det för motor till vattenpumpen? Något elpumpskit eller någon annan pump? Rätt sugen på elvattenpump. Om inte annat för att kunna efterkyla på framförallt konbaneträffar (öppna spjäll i 2 min och sen stänga av är ju inte så optimalt...). En "riktig" elvattenpump plattsar inte alls i budget... _________________ Markus Ålind |
||
Det är ett pumpkit som finns att köpa i raggarbilsaffären......som driver orginalpumpen. Efterkylning är precis vad den är bra till......... och jag gillar inte de slutna elpumparna....man ser ju inte att dom snurrar och osäkerheten om dom verkligen funkar, finns alltid där.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Det är ett Moroso....har jag för mej....och det har aldrig stannat. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Vi var på Racecampen och körde.
Det funkade inte felfritt......men jag fick ju åka några varv i allafall. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jag har inte uppdaterat på länge.......det känns lite tjatigt att bara skriva om de påroblem jag har.
Lådproblemet är temporärt löst.....på fegast möjliga sätt...(manuell)......ur med skiten, till vi har tid att utveckla lådan i teorin....och inte bara köra "try and error". Jag har hela tiden dragits med ett gravt andningsfel i motorn........som vi har ringat in de senaste veckorna. Vi har testat fyra tändsysten, fyra olika insug, massor med olika förgasarkombinasioner, tre kamaxlar, ombyggt avgassystem, ombyggda collektorer, provat med raka headers......mmmm. I morse åkte jag och köpte en ny kam och en ny kamdrivning.....som jag plockat i idag. Och för första gången på länge kändes det som vi sorterat ut alla problem. Jag hittade dessutom en del fel i kam/lyftar/vipparms geometrin. Så nu jävlar....skulle vi åka till Mantorp och tävla. Men det visade sig att ett vevlager hade snurrat.......med ganska stora skador på veven......... Konstigt nog märktes det varken på ljud i motorn, eller på oljetrycket.. Nu är frågan......om jag ska ta ner veven och slipa den......men det är en hysterisk massa jobb. Kommer att ta hela dagen i morron...........eller om jag ska putsa av den och sätta i ett nytt lager och köra första heatet. sedan riva ner och sätta i yttligare ett nytt till andra heatet. Just nu ligger det närmast till att ge upp...........och dra något gammalt över mej. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Sesåja... inte deppa ihop nu!
om du ska dra något gammalt över dig, så kan du tex fråga Kraniel - han är gammal Annars är det väl bättre att sticka ut i garaget och fortsätta skruva! Slipar du vevaxlar själv? |
||
Vad jag vet så är Kraniel yngre än mej....så det funkar nog inte.
Nej, jag slipar inte själv........men vi kan nog muta en bekant att göra det i morrgon. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
WTF?! Titta mamma jag är på Internet! Varför vill man ha automatlåda på en banåkarbil? Finns det någon fördel jämfört med en vanlig manuell låda med vanlig koppling? |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Nova SS 1965 - SLC kl 5 - ButterflyRacing | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (30852 totalt) |