Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190E 3,0 Turbo | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (39080 totalt) |
Måste säga att jag är så SJUKT nöjd med färgvalet, helt sjukt va bra det lirar mot det vita! Och när skärmbreddare och allt annat trams är på plats kommer det ju bli typ för bra, goooooooooosch vad jag är nöjd!
/ Alexander _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tack så mycket! Det kommer krävas mycket innan jag säljer denna, så det är inget du behöver räkna med Målet med bilen, bygger den för att kunna köra både "vanlig" banaåka / timeattack sen kommer det väl bli en hel del ofrivillig drifting om man säger så, hehe
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Vevstakslager och hårdare ventilfjädrar påväg! Kommer hem från Österrike på onsdag, sen åker motorn ihop!
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Nu har det hänt lite mer! Toppen är monterad och klar, all plast är klar för grund, intercooler påväg hem, alla fälgar sitter ihop. Tack bror som tog tag i skitgörat att slipa allt :thumbup: Nu väntar jag bara på vevstakslager sen så kan motorn dunkas ihop, men som vanligt skall saker och ting ta sådan tid, svenska tullen <3
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tack!!
Ibland kan man inte hålla sig, skulle stoppa i blocket för att se om jag fick plats med ic'n. Det slutade med att mer eller mindre hela motorn åkte i.. Men det är mycket som inte är som det skall vara, ventilkåpan skall inte se ut som den gör, fattas saker överallt, går huven att stänga? nej.... Får jag plats med ic'n fram? ja om jag kapar sönder hela fronten vilket jag inte vill. Efter lite prat med far så kom iden fram , varför inte montera kylaren i skuffen? Skall helt klart forska mer i det! Nåja, summa summarum det är trångt som fan! / Alexander _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Hej Alexander
Kunne man ikke have IC i midten og så 2 mindre kolere under hver forlygte, prov at finde et billede af koler opsætning på en Porsche 996. God dag. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Tack för tipset, men har kommit på en rätt smidig lösning, hoppas jag?!
Lägesrapport: Har inte fått nå överdriver mycket saker gjort, väntar på div saker för att kunna bygga vidare. Allt är ialf slipat och klart för grund, bakskärmarna är valsade, lite el blev dragen och har börjat skissa mer på infästningen till kylaren. Inte så mycket intressant. _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Biltema har faktiskt lyckats denna gång. :shh: :shifty: Lite luftslang till kylaren. Läppen börjar ta sig :thumbup: Som luckan till dragöglan fattades så tog jag och använde detta hål för att göra en extra kanal för luft till filtret. "Tratten" är inte riktigt klar än, men bra ser den ut att bli _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Lite riktiga bilder vore väl inte helt fel kanske? Gjorde mig av med allt "guld" trams, det såg bara förjävligt ut... Sen åkte jag och fixade lite nya skruvar, så nu är väl mer eller mindre alla på motorn nya.
Och min fula hydrauliska diff som skall byggas om. Förresten, är det någon som vet hur man bygger om VAG spolar så man får tändkabel? _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Nisse977 gör väll detta på sin BMW? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Där ser man, tänk för länken!
Helt sjukt va svårt det är att fånga bilens ärliga utseende på bild, det går verkligen inte.. Nåja, bättre än mobilbilder. Mätte in takhöjden på 131cm, så den blev rätt låg ändå och sen är alla delar lämnade på lack. Sakta men säkert framåt! _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tyckte väl att jag kände igen bilen, härligt att se bilar härifrån på Speedhunters.
http://www.speedhunters.com/2013/07/ _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190E 3,0 Turbo | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (39080 totalt) |