Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo 1989 SÅLD! | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (18676 totalt) |
En fråga om ditt "torsionsrör": Eftersom du inte har svärden (stålsvärden som sitter fastsvetsade på torsionsröret) kvar, förlorar du du då stabilitet infästningen av i torsionsröret ? Är det anledningen till att du bultar upp torsionsröret i hålen under baksätet ? Eller är det av någon anledning ? _________________ Ragnar Joensen |
||
Hej.
Svärden behövs inte efter som jag har coilover istället för torisionsfjädrar. Anledingen till att jag fäster under sätet är för att röret är väldigt tunnväggigt och jag vill minimera risken att jag kröker röret om man skulle få för sig att ladda lite extra över kurbsen. Samt att fästpunkterna finns ju så varför inte använda dom. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Anledningen till att ag frågar, är att jag också konverterar från stavar till coilovers, och har funderat på att kapa bort svärden. Jag byter samtidigt bussningarna i montringspunkterna till torsionsröret till Powerflex.
Men jag är tveksam om det räcker med de monteringspunkter, som blir kvar. Stora bussningen fram och lilla bulten längst bak på alu-armen, uppe i hjulhuset. De eftermarknadsvarianter, som jag sett, har montering upp i sätet, och då tänkte jag om det var för att kompensera för bortkapade svärdet. Så min fråga är: Tappar jag styrka, funktion eller justeringsmöjlighet, om jag kapar botr svärden ? Tack för alla input i frågan ! _________________ Ragnar Joensen |
||
Hej hej.
Nä det är inga problem att tabort svärden om du använder orginal röret. Jag gjorde det på min gamla 944, Daniel E gjorde det på sin. Se bara till att de bakre gummibussingarna är frächa, de brukar sepparera efter ett par år. Alternativt byta till solida bussingar. Finns rätt så många som gör billiga såna. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Hej.
Försöker sälja bilen, så jag blev tvungen att skruva ihop den. Måste ju prova så att den funkar. OK jag har inte ställt några hjulvinklar så den var lite orolig, men OJ, motorn blev riktigt bra. Stum och fin i chassiet också. Den som köper bilen får ett riktigt bra utgångsobjekt. Bilder! _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo 1989 SÅLD! | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (18676 totalt) |