|
96special
Här sen Okt 2004
Inlägg: 339
16 Apr 2012 21:48
Vilken modell AP Racing ok är det du fick tag på? Har dom dammtätningar?
Var väldigt nätt och litet!
_________________ Truls Herland
|
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004
Inlägg: 90
17 Apr 2012 08:38
Sitter nya motorn tryggt på plats i pannrummet nu, eller hur har det gått med den delen utav projektet?
Vilken lösning på kopplingen blir det att köra på? 707 tryckplatta med omstiftat svänghjul är visst populärt på vitmotorer med lite mera krut. Men du behöver ju en lamell med porsches splines och det är ju lite mera utmanande, jag har inte i alla fall hittat någon lämplig fjädrad organisk lamell med 240mm diameter som skulle passa, andra bilar delar ju förstås porsche splines men jag iaf. vet inte riktigt vilka.
Hur hade du tänkt lösa det?
Lycka till med köpandet utav delar
/Kenneth
_________________ -Kenneth Hellman-
-Jakobstad, Finland-
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
17 Apr 2012 15:06
De går fint, motor sitter i bocken. Ska få h-profilare ev dyr kolvar.
En fin tilton koppling är väl en lösning.
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
17 Apr 2012 15:18
96special skrev: | Vilken modell AP Racing ok är det du fick tag på? Har dom dammtätningar?
Var väldigt nätt och litet! |
Tyvärr så har dom ingen tätning. Men lätta är dom. CP5751-14 heter dom tror jag.
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
23 Apr 2012 11:57
Leker lite med olika fästen för den lilla Acidsheep vingen.
Träfiber funkar ju fint & jobba i med.
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
23 Apr 2012 14:56
Ointressanta fakta, men ett elsystem från en porsche 944 från 1983 väger hela 5,8kg.
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
29 Apr 2012 20:15
Rensat motorrum, Lite ljuddämpande-klet försvann med = -3,5kg.
Ska lägga igen lite hål, samt byta lite plåt.
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
29 Apr 2012 20:17
Snart så sitter de en motor i hålet med !
_________________ Magnus Helin
|
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800
29 Apr 2012 21:31
Hur mycket effekt har du tänkt åka med ?
Tänkte på kolvarna , du skrev att du ska ha dyra kolvar men ska du inte ha 1000hk så går det bra med Nya T5 kolvar , kör själv med såna och det fungerar hur bra som hellst
_________________
--VVTS--
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
30 Apr 2012 07:59
Maciek Matwiejczuk skrev: | Hur mycket effekt har du tänkt åka med ?
Tänkte på kolvarna , du skrev att du ska ha dyra kolvar men ska du inte ha 1000hk så går det bra med Nya T5 kolvar , kör själv med såna och det fungerar hur bra som hellst |
Jorå de har jag koll på !
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
30 Apr 2012 16:58
Hur tar man bort orginal pedalställt på en 944 med bur??
Jag gav upp med finliret & borra bort punktsvetsarna, så de blev tiger'n & folkrace varianten.
_________________ Magnus Helin
|
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4695
30 Apr 2012 21:28
Så ja, tigersågen är en bra kompis...
|
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
18 Maj 2012 15:40
Jobbat lite med fronten idag. Gjort lite mer plats för ic & ev oljekylare.
Sprängkåpan är på gång nu med då, borde dyka upp nästa vecka!
Med lite tur kanske jag hinner med att prova stoppa i motorn under veckan som kommer.
Lite knas är de med tråget, motorn skulle behöva flyttas bakåt ca 10cm, de innebär kortning av transaxelrör & axel. Då skulle hela motorn hamna bakom framvagnsbalken. Går de inte att få till tråget på nått vettigt sätt så blir de den lösningen. Synd att man inte valde en 4g63 motor istället.
_________________ Magnus Helin
|
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004
Inlägg: 90
18 Maj 2012 19:46
Hejsan, jag skulle säga att ett kortat 960-tråg kanske vore något att satsa på för dig. Har sumpen bakom framvagnsbalken precis som man vill ha det i en 944.
/Kenneth
_________________ -Kenneth Hellman-
-Jakobstad, Finland-
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
18 Maj 2012 19:49
Nä de är inte nåt för mig.
_________________ Magnus Helin
|
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11348
19 Maj 2012 10:05
mhelin skrev: | Ointressanta fakta, men ett elsystem från en porsche 944 från 1983 väger hela 5,8kg. |
jag har ju en -82'a med elsystem från en -86'a, jag hade nog gissat på minst det dubbla.
Bygger du helt nytt och eget elsystem nu?
_________________ Mvh
/Marcus
I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
19 Maj 2012 11:24
Härvan till bilen är köpt färdig "kit car / race kit " Motorns härva är från vems.
_________________ Magnus Helin
|
P_e_r_r_a
Kil
Här sen Aug 2007
Inlägg: 125
19 Maj 2012 13:24
Kan du inte flytta hela drivlinan 10cm bakåt och köra med lite vinkel på drivaxlarna?
Perra
_________________ Per Erik Rundqvist
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
19 Maj 2012 15:38
Korta transaxel är de som gäller.
Ska bara hitta nån som kan köra "splincen", då kan man byta till volvo's direkt
så slipper man byta centrum i tryckplattan med. ;-)
_________________ Magnus Helin
|
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693
Trådstartare
19 Maj 2012 15:47
Filat lite på glasfibern med då.
Ska nog plasta ihop huv, front & pottor till en enhet.
Känns som de är minst jobb. Blir mer lätt mekat med.
_________________ Magnus Helin
|
|