Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
8 besök senaste veckan (82421 totalt)
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 272



Dignell skrev:
Peter Larsen skrev:
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås


Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg.


Hade du kört ett körpass i OR och de hade sett att du hade kört fortare än de andra bilarna så hade du fått byta klass direkt.. Sen hade du fått väldigt mycket körtid under dagen!

_________________
Jakob Josefsson
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Jakob.Josefsson skrev:
Dignell skrev:
Peter Larsen skrev:
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås


Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg.


Hade du kört ett körpass i OR och de hade sett att du hade kört fortare än de andra bilarna så hade du fått byta klass direkt.. Sen hade du fått väldigt mycket körtid under dagen!


Jo, delvis rätt........efter att ha gått upp kvart i sex på morgonen, för att möta upp 14 mil bort klockan nio, så var jag j-igt sugen på att åka första passet kl. fem i tolv i 17 minuter för att sedan få två R1 pass till på 17 minuter vardera fram till kl fyra. Mycket körning vet jag inte om det är, men det avgörande var att R2 åkte ut på sitt första pass halv tio, och hade jag fått vara med, hade jag varit klar kl 10 och styrt kosan hem, jag är ju inte direkt arbetslös . Undrar vad man hade gjort om Prinsen dök upp under samma förutsättningar, eller någon annan van tävlingsförare?

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
åsså navin
mopack skrev:
Hej Peter,

Riktigt schysst Cayman Har du fler bilder eller video du kan tänka dig lägga upp? Hur ser inredningen ut? Har du lättat något (dvs bytt ut huv osv)? Riktigt koolt bygge, borde finnas fler Caymaner här tycker jag

Mvh
Alex



Tja, jag bytte ruta här om dagen, så det fick bli ett nytt solskydd...........


Nya bromsarna......



Bakre skivorna 325 mm från Costa Mesa Californien.....


interiört.....


Kameran kopplad till ECU'n med all info i bild....


åsså navi'n så man hittar till banorna......




inget fusk.....äkta kolfiberstolar...



_________________
Peter Larsen
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Peter Larsen skrev:

Undrar vad man hade gjort om Prinsen dök upp under samma förutsättningar, eller någon annan van tävlingsförare?


Kan det inte vara ett alternativ att åka med PCSR istället? Funkis körningen där erbjuder väldigt mycket körtid och ett högt tempo.
Att det är ett väldigt glatt och trevligt gäng skadar verkligen inte heller!


_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja tycker du gjorde helt fel., dom har sin rutin och den följer dom stenhårt.. Fick själv åka OR första gången sen direkt upp i r2..

Men sen finns ju pcsr körning som nån skrev, skulle nig passa dig bättre..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Tobias H skrev:
Peter Larsen skrev:

Undrar vad man hade gjort om Prinsen dök upp under samma förutsättningar, eller någon annan van tävlingsförare?


Kan det inte vara ett alternativ att åka med PCSR istället? Funkis körningen där erbjuder väldigt mycket körtid och ett högt tempo.
Att det är ett väldigt glatt och trevligt gäng skadar verkligen inte heller!



Absolut Tobias,
Finns många bra ställen att göra en shakedown på. Nu var det så att jag hängde på ett förslag från min vän Peter Arkblad, och visste inte hur det funkade. Enkelt hade varit att ringa Lennart på Gelleråsen, han hade släppt ut mig en halvtimme. Men det är 3 timmar dit.........

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja tycker du gjorde helt fel., dom har sin rutin och den följer dom stenhårt.. Fick själv åka OR första gången sen direkt upp i r2..

Men sen finns ju pcsr körning som nån skrev, skulle nig passa dig bättre..


....gjorde helt fel? Som åkte dit menar du? Åfan

_________________
Peter Larsen
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Peter Larsen skrev:
Supramannen skrev:
Ja tycker du gjorde helt fel., dom har sin rutin och den följer dom stenhårt.. Fick själv åka OR första gången sen direkt upp i r2..

Men sen finns ju pcsr körning som nån skrev, skulle nig passa dig bättre..


....gjorde helt fel? Som åkte dit menar du? Åfan


Kom till MAntopr på PCSR och visa upp den och sätt en bra tid

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Skall du dit, så kommer jag När?

_________________
Peter Larsen
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Peter Larsen skrev:
Skall du dit, så kommer jag När?


Jag kommer nog det eller gotland för mig..finns körning på fredagen och lördagen som jag fattat det..kolla upp med PCSR

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Hade varit kul att se dig köra 1.15 tider som lovade i pm:et från juni i år............ ............o få en lektion i bilkörning thumbs up

_________________
Peter Larsen
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Peter Larsen skrev:
Hade varit kul att se dig köra 1.15 tider som lovade i pm:et från juni i år............ ............o få en lektion i bilkörning thumbs up


Nu snackar du skit, läs Pmet igen

Ja har aldrig sagt jag ska köra 1,15 men min bil borde klara det med ett proffs bakom ratten, har redan kört 1,19 med torr spricor i däcken i förra specen så lite borde man väl kunna putsa med dagens värre spec...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Peter Larsen skrev:
Jakob.Josefsson skrev:
Dignell skrev:
Peter Larsen skrev:
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås


Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg.


Hade du kört ett körpass i OR och de hade sett att du hade kört fortare än de andra bilarna så hade du fått byta klass direkt.. Sen hade du fått väldigt mycket körtid under dagen!


Jo, delvis rätt........efter att ha gått upp kvart i sex på morgonen, för att möta upp 14 mil bort klockan nio, så var jag j-igt sugen på att åka första passet kl. fem i tolv i 17 minuter för att sedan få två R1 pass till på 17 minuter vardera fram till kl fyra. Mycket körning vet jag inte om det är, men det avgörande var att R2 åkte ut på sitt första pass halv tio, och hade jag fått vara med, hade jag varit klar kl 10 och styrt kosan hem, jag är ju inte direkt arbetslös . Undrar vad man hade gjort om Prinsen dök upp under samma förutsättningar, eller någon annan van tävlingsförare?


Eftersom det säkert finns en hel del som läser detta och tar in det rakt av så måste jag rätta till lite.
Till att börja med hade alla grupper 21-22min x3 körpass i fredags och inget annat.
Tiderna som gäller är att man ska vara på plats senast 09.30, då det när jag kör från Anderstorp till Göteborg tar 1.40 om jag kör lagligt så kan man lugnt säga att du gick upp i tid.......
Tyvärr Peter så är det omöjligt att ha regler som är anpassade efter varje individ, vi har 100-150 deltagare varje banmöte och har man inte kört med PCS innan så får man "bita lite i det sura" innan man hamnar i rätt tempo.
Dessutom så är det precis som Jakob sa tidigare, hade du rullat runt lite lugnt med OR första passet så hade troligen inte varit några problem att bli uppflyttad.
Nu gick du istället upp 05.45 (!!) helt i onödan och körde 28 mil utan att åka något.
Något som i alla fall jag inte riktigt kan förstå, det är dessutom aldrig mer än 1.20 från det att OR passet är slut till nästa R1 pass börjar så att du skulle behövt vänta 3h är lite att ta.
Nåväl, tråkigt att det är din inställning men jag kan trösta dig med att Prinsen hade haft samma villkor.....
Det hade också varit intressant att höra ett fungerande upplägg från din sida? Något som går att få positiv inställning också från vissa försäkrings bolag?
Vidare är det ju så att all denna information, ang. regler och klassindelning, finns att läsa när du anmäler dig och från de ombud du anmäler dig till.
Som information så är det också PCS regler även på banmötet Ringen, dock OP regler största delen av dagen.
Med en inställning att gasa fullt ut med race inställning (ombromsning i kurvor, tajta omkörningar mm.) och om man kört 1000-tals varv racing tidigare så ÄR inte PCS upplägg rätt forum. Precis som sagts tidigare så är ju PCSR funktionär körning mer passande då man pga. avsaknaden av möjlighet till gällande försäkring kan ha en betydligt mer race inriktad inställning.

Mvh.
Thomas

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Supramannen skrev:
Peter Larsen skrev:
Hade varit kul att se dig köra 1.15 tider som lovade i pm:et från juni i år............ ............o få en lektion i bilkörning thumbs up


Nu snackar du skit, läs Pmet igen

Ja har aldrig sagt jag ska köra 1,15 men min bil borde klara det med ett proffs bakom ratten, har redan kört 1,19 med torr spricor i däcken i förra specen så lite borde man väl kunna putsa med dagens värre spec...


.....jag skrev att det skulle vara kul att köra mot dig........du svarade så här:

"HHa ha du verkar inte hängt med... körde ju 1,19 första gången ut på slicks i test mode med bilen nu har den 3 vägs öhlinare, nytt gummi och 280 fram och 330 bak..50kg lättare och mycket bredare och mer aero.. så runt 1,15 kommer jag troligen ner på sen.."

Rickard, sorry, var inte meningen att snacka skit, eller......?



_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 Turbo RSR

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
bakmotor skrev:
Peter Larsen skrev:
Jakob.Josefsson skrev:
Dignell skrev:
Peter Larsen skrev:
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås


Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg.


Hade du kört ett körpass i OR och de hade sett att du hade kört fortare än de andra bilarna så hade du fått byta klass direkt.. Sen hade du fått väldigt mycket körtid under dagen!


Jo, delvis rätt........efter att ha gått upp kvart i sex på morgonen, för att möta upp 14 mil bort klockan nio, så var jag j-igt sugen på att åka första passet kl. fem i tolv i 17 minuter för att sedan få två R1 pass till på 17 minuter vardera fram till kl fyra. Mycket körning vet jag inte om det är, men det avgörande var att R2 åkte ut på sitt första pass halv tio, och hade jag fått vara med, hade jag varit klar kl 10 och styrt kosan hem, jag är ju inte direkt arbetslös . Undrar vad man hade gjort om Prinsen dök upp under samma förutsättningar, eller någon annan van tävlingsförare?


Eftersom det säkert finns en hel del som läser detta och tar in det rakt av så måste jag rätta till lite.
Till att börja med hade alla grupper 21-22min x3 körpass i fredags och inget annat.
Tiderna som gäller är att man ska vara på plats senast 09.30, då det när jag kör från Anderstorp till Göteborg tar 1.40 om jag kör lagligt så kan man lugnt säga att du gick upp i tid.......
Tyvärr Peter så är det omöjligt att ha regler som är anpassade efter varje individ, vi har 100-150 deltagare varje banmöte och har man inte kört med PCS innan så får man "bita lite i det sura" innan man hamnar i rätt tempo.
Dessutom så är det precis som Jakob sa tidigare, hade du rullat runt lite lugnt med OR första passet så hade troligen inte varit några problem att bli uppflyttad.
Nu gick du istället upp 05.45 (!!) helt i onödan och körde 28 mil utan att åka något.
Något som i alla fall jag inte riktigt kan förstå, det är dessutom aldrig mer än 1.20 från det att OR passet är slut till nästa R1 pass börjar så att du skulle behövt vänta 3h är lite att ta.
Nåväl, tråkigt att det är din inställning men jag kan trösta dig med att Prinsen hade haft samma villkor.....
Det hade också varit intressant att höra ett fungerande upplägg från din sida? Något som går att få positiv inställning också från vissa försäkrings bolag?
Vidare är det ju så att all denna information, ang. regler och klassindelning, finns att läsa när du anmäler dig och från de ombud du anmäler dig till.
Som information så är det också PCS regler även på banmötet Ringen, inte hela dagen men dock.
Med en inställning att gasa fullt ut med race inställning (ombromsning i kurvor, tajta omkörningar mm.) och om man kört 1000-tals varv racing tidigare så ÄR inte PCS upplägg rätt forum. Precis som sagts tidigare så är ju PCSR funktionär körning mer passande då man pga. avsaknaden av möjlighet till gällande försäkring kan ha en betydligt mer race inriktad inställning.

Mvh.
Thomas



Thomas, jag förstår upplägget, regler är till för att följas. Sedan kan man ibland prata om att undantaget bekräftar regeln. Jag förstår om du hakar upp dig på 05.45, eller om du tar det personligt, lovar att aldrig klanka ner på PCS igen. Kommer att gå upp senare i fortsättningen .
Med läsförståelse framgår det att jag kom vid nio och fick reda på av han som bestämde att jag skulle få åka 11.50. I min värld är det nästan 3 timmar , men jag kan ha fel.
Sammantagen kan man säga att det var ett stort misstag att åka dit. Men jag önskar alla PCS:are all lycka med banmötena thumbs up

_________________
Peter Larsen
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



[/quote]


Thomas, jag förstår upplägget, regler är till för att följas. Sedan kan man ibland prata om att undantaget bekräftar regeln. Jag förstår om du hakar upp dig på 05.45, eller om du tar det personligt, lovar att aldrig klanka ner på PCS igen. Kommer att gå upp senare i fortsättningen .
Med läsförståelse framgår det att jag kom vid nio och fick reda på av han som bestämde att jag skulle få åka 11.50. I min värld är det nästan 3 timmar , men jag kan ha fel.
Sammantagen kan man säga att det var ett stort misstag att åka dit. Men jag önskar alla PCS:are all lycka med banmötena thumbs up[/quote]

Nja, riktigt så var det inte men det är din version.
Tro mig, jag känner "han som bestämde" bättre än du tror.
BTW, R2 börjar köra 10.00 och inte 9.30.
Min läsförståelse är rätt ok Peter men oavsett om du fått åka OR eller R1 så skiljer det bara 24min mellan när körningen börjar och om du trodde när du åkte dit att du kan anmäla dig till OR och köra R2 direkt så är jag inte mest orolig över MIN läsförståelse....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jo du snackar skit, typ likable som med bromsarna.. Du va dryg , jämförde priser på olika saker och va som sagt allmänt dryg.. Du ville köra lite, bl.a. Bl.a. Så jag gav bara svar på tal.,

Förlåt men jag ser inte fin bil som ett motstånd så därför svarade jag som jag gjorde.. Om en ny cup bil går på 1,16,5 med 450 hk och mer vikt så ska nog min komma ner på 1,15 med ett proffs bakom ratten..,

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Bakmotor'tumme upp'

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Supramannen skrev:
Jo du snackar skit, typ likable som med bromsarna.. Du va dryg , jämförde priser på olika saker och va som sagt allmänt dryg.. Du ville köra lite, bl.a. Bl.a. Så jag gav bara svar på tal.,

Förlåt men jag ser inte fin bil som ett motstånd så därför svarade jag som jag gjorde.. Om en ny cup bil går på 1,16,5 med 450 hk och mer vikt så ska nog min komma ner på 1,15 med ett proffs bakom ratten..,


Får väl lära mig lite av DIN ödmjukhet då.. ...hehe. Du är nog lite sur för att du inte fick på mig dina bromsar till överpris. Om det är dryghet, fine with me Dock svårt att skylla på dåligt humör att du skall köra på 1.15. Du skrev vad du skrev, och därför tog jag upp det. Hade ingen aaaaning om att du skulle hyra in en pilot, framgår inte av det du skrev i alla fall.

_________________
Peter Larsen
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



och du är säkert sur för jag hade rätt angående priserna.. Du jämförde pris mot 996 cup grejer mot 997 cup grejer vilket är helt fel,, sen när jag hade rätt i priser blev du ledsen i ögat och kunde inte ta det..

1,15 ska jag nog kunna ratta till lite senare på min bil med med lite mer tid bakom ratten så du behöver inte va orolig

Ps.. Fick allt sålt för mer än 30k då det va super billigt för 2set fram skivor, 3 set bak, ok och 4 satser belägg.. Så snacka om noll koll mr äpplen och päron

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Hehehehe... .....ok supramannen, see you on the track some day Keep the trottle down!

_________________
Peter Larsen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
8 besök senaste veckan (82421 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande