Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (26122 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Vilken tid sticker ni ? Jag åker vid 06.00 så man hinner byta däck och så .

_________________

--VVTS--
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Jag vet inte riktigt än. Är gött att åka i god tid och slippa stress.

Vore ju roligt om man kunde åkt ett gäng från Göteborg tillsammans

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



pelko skrev:
Jag vet inte riktigt än. Är gött att åka i god tid och slippa stress.

Vore ju roligt om man kunde åkt ett gäng från Göteborg tillsammans


bara att haka på då Pelko

_________________

--VVTS--
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Hade varit trevligt.

Pratat lite med AL och han åker också upp på morgonen med Jonas som har en vit M3 E30. Nisse ska upp också, ska prata med honom i veckan.

Blir ju en del i så fall:

* Pelko
* Mattias (Polare, Focus ST)
* Behnam (Polare, E30)
* AL
* Maciek
* Jonas
* Nisse

Vad säger du AL?

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Min och AL's bil står i samma garage så det är möjligt att vi åker samtidigt om han nu inte åker tidigare

_________________

--VVTS--
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
AL ville åka runt 07.00 eller lite senare.

Vi åker nog fyra bilar (en laståsna) vid 06.00 från Partille, så man hinner byta däck och så som du sa.

Kanske kan ses vid Shell Partille eller något? Ska prata med Nisse också om jag får tag på honom, ser du detta Nisse så skriv vad du tycker

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Låter kanon det thumbs up Då spikar vi kl 06.00 på Schell i Partille

_________________

--VVTS--
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Kanon

Skicka ditt nummer i ett PM eller här så har jag det.

Mitt: 0735-367057

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



0705 655069

_________________

--VVTS--
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jag vet inget än Jobbar natt i Norge, men ska komma hem i morgon. Börjar det vid 8 så lär man väl behöva åka vid 6 som ni säger. Jag är dock alltid ute i sista minuten, så bara åk ni!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Nisse977 skrev:
Jag vet inget än Jobbar natt i Norge, men ska komma hem i morgon. Börjar det vid 8 så lär man väl behöva åka vid 6 som ni säger. Jag är dock alltid ute i sista minuten, så bara åk ni!



_________________

--VVTS--
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410




_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Det ska vara strååålande sol så detta kan inte bli annat än en toppendag.

Hör av mig imorgon Maciek

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Bilder från gårdagens körning:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=73450

thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack för åkturen i DTM bilen Pelko Gick sjukt bra för att vara original ,och spårvalet satt bättre och bättre för varje varv thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack för åkturen i DTM bilen Pelko Gick sjukt bra för att vara original ,och spårvalet satt bättre och bättre för varje varv thumbs up


Inga problem, tusen tack för fina tips vilket gjorde att jag helt plötsligt inte behövde GPS mer

I slutet fick jag bra kläm på det, till och med TV-krönet gick skapligt.

Din bil gick otroligt fint!

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728


Trådstartare
Då var träffen på Kinnekulle med SVKG körd. Vi hade KANONväder och den som inte blev solbränd var inte på plats

05.15 ringde klockan och man kunde inte annat än att bli skitglad när man tittade ut och såg vilket väder vi hade fått. Åkte till garaget för att hämta min V70 laståsna och M3an, efter det rullade vi mot Shell för att möta upp Nisse, Maciek, och två kompisar till mig. I samlad trupp åkte vi mot Kinnekulle.

På plats hade solen börjat trycka på ordentligt. Vi förberedde oss och inväntade körningen. Efter första passet var det en bil som tyvärr läckte rejält med olja. En timmes sanering blev det men med facit i hand fick alla kört så mycket de orkar tror jag.

Jag var själv väldigt spänd inför att se hur bilen beter sig och hur det är att köra med r-däck. Jag körde i lugna passet och när vi väl kom ut på banan så blev det ett par lugna varv för att hitta runt och för att få upp lite temperatur i däcken, efter att det var klart så gav jag järnet och körde på. Hade en kompis framför mig med en E30 Alpina som jag körde mycket med, vi låg flera varv hack i häl och körde vilket var riktigt roligt. Alltid roligt med lite kamp

Timmarna gick, temperaturen steg och vatten dracks i massor. Efter många pass körda kände jag mig ganska säker och allt flöt på skitfint. Bilen fungerade klockrent på alla plan. Kände att bilen skuttade i vissa kurvor och åkte in i depå och justerade ned däcktrycket från 3kg varmt till 2.2kg varmt, blev lite skillnad

Ut på banan igen. Kände mig hemma med bilen, ökade tempot lite för att hitta lite gränser men det är svårt med en så förlåtande bil. I TV-krönet släppte bakvagnen och jag hade en go sladd över hela krönet men det var helt odramatiskt, bara styra emot och sikta mot nästa kurva.

Ett par kompisar klockade mig lite i mellan åt och de bästa som kom upp var 1.05.5 följt av 1.05.6 varvet efter. Annars var det höga 1.05 tider och 1.06 tider i övrigt med hyffsat fri väg. Detta är inga tider man kan rista i sten då de är tagna med vanligt tidtagarur och ingen riktig utrustning. Vet inte hur de står sig men mot andra bilar som jag klockade så är jag nöjd. Värt att nämna att jag vid varje pass hade passagerare med mig, vet inte hur mycket det gör för tiderna men den var 80-90kg tyngre än vanligt.

I slutet på dagen var jag solbränd och trött, en lång och skitrolig dag var över. Vi packade ihop och åkte hem i samlad trupp, alltid trevligt. Är så SJUKT imponerad över bilen, den fungerade klockrent på alla plan som jag skrev tidigare, inga problem med temperaturer eller annat. Sedan att bilen är så sjukt välbalanserad gör det inte sämre, den känns verkligen som en riktig räcerbil trots de milda uppdateringarna som är gjorda.

Längtar till nästa körning, vilken det nu blir...

Fotograferna är olika, vissa har Nisse tagit, andra min kompis och någon enstaka jag själv.


























_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Kul att bilen funkar bra Vad tyckte du om Kullen?? Jag tycker det är en fantastiskt rolig bana samtidigt som den är lite läskig

Bra tider får jag säga eftersom det var första passet på banan med bilen och ditt andra banpass överhuvudtaget eller?

Jag längtar tills nästa besök på kullen för då ska jag logga på riktigt! Nu har jag bara en klockad tid från sidan av banan och den var precis under 1,05 så kan lika gärna ha varit en 1,06...

Jag har ju satt ett personligt mål att åka under minuten på kullen, tror jag har tagit mig vatten över huvudet för då går det fanimej undan


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Lite bättre grepp bak och du kommer köra fortare thumbs up
Fram verkade du ha hur mycket grepp som hellst

_________________

--VVTS--
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2243



Vad har du för däck och dimensioner?
Det skiljer naturligtvis en hel del mellan olika fabrikat och tyngden på bilen osv, men 2 bar är absolut maxgräns på de däck jag har provat på min E30. Över det upplever jag det som halkigt.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Johan Samson skrev:
2 bar är absolut maxgräns på de däck jag har provat på min E30. Över det upplever jag det som halkigt.


Säger du det? (fattar inte vad han menar)

om jag läste rätt kör han Kumho V70A 215/45/17 på 17x8" fälg!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
2 besök senaste veckan (26122 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande