Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (26122 totalt) |
Hade varit trevligt.
Pratat lite med AL och han åker också upp på morgonen med Jonas som har en vit M3 E30. Nisse ska upp också, ska prata med honom i veckan. Blir ju en del i så fall: * Pelko * Mattias (Polare, Focus ST) * Behnam (Polare, E30) * AL * Maciek * Jonas * Nisse Vad säger du AL? _________________ Mathias Pelkonen |
||
AL ville åka runt 07.00 eller lite senare.
Vi åker nog fyra bilar (en laståsna) vid 06.00 från Partille, så man hinner byta däck och så som du sa. Kanske kan ses vid Shell Partille eller något? Ska prata med Nisse också om jag får tag på honom, ser du detta Nisse så skriv vad du tycker _________________ Mathias Pelkonen |
||
Jag vet inget än Jobbar natt i Norge, men ska komma hem i morgon. Börjar det vid 8 så lär man väl behöva åka vid 6 som ni säger. Jag är dock alltid ute i sista minuten, så bara åk ni!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
_________________ --VVTS-- |
||
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
Inga problem, tusen tack för fina tips vilket gjorde att jag helt plötsligt inte behövde GPS mer I slutet fick jag bra kläm på det, till och med TV-krönet gick skapligt. Din bil gick otroligt fint! _________________ Mathias Pelkonen |
||
Då var träffen på Kinnekulle med SVKG körd. Vi hade KANONväder och den som inte blev solbränd var inte på plats
05.15 ringde klockan och man kunde inte annat än att bli skitglad när man tittade ut och såg vilket väder vi hade fått. Åkte till garaget för att hämta min V70 laståsna och M3an, efter det rullade vi mot Shell för att möta upp Nisse, Maciek, och två kompisar till mig. I samlad trupp åkte vi mot Kinnekulle. På plats hade solen börjat trycka på ordentligt. Vi förberedde oss och inväntade körningen. Efter första passet var det en bil som tyvärr läckte rejält med olja. En timmes sanering blev det men med facit i hand fick alla kört så mycket de orkar tror jag. Jag var själv väldigt spänd inför att se hur bilen beter sig och hur det är att köra med r-däck. Jag körde i lugna passet och när vi väl kom ut på banan så blev det ett par lugna varv för att hitta runt och för att få upp lite temperatur i däcken, efter att det var klart så gav jag järnet och körde på. Hade en kompis framför mig med en E30 Alpina som jag körde mycket med, vi låg flera varv hack i häl och körde vilket var riktigt roligt. Alltid roligt med lite kamp Timmarna gick, temperaturen steg och vatten dracks i massor. Efter många pass körda kände jag mig ganska säker och allt flöt på skitfint. Bilen fungerade klockrent på alla plan. Kände att bilen skuttade i vissa kurvor och åkte in i depå och justerade ned däcktrycket från 3kg varmt till 2.2kg varmt, blev lite skillnad Ut på banan igen. Kände mig hemma med bilen, ökade tempot lite för att hitta lite gränser men det är svårt med en så förlåtande bil. I TV-krönet släppte bakvagnen och jag hade en go sladd över hela krönet men det var helt odramatiskt, bara styra emot och sikta mot nästa kurva. Ett par kompisar klockade mig lite i mellan åt och de bästa som kom upp var 1.05.5 följt av 1.05.6 varvet efter. Annars var det höga 1.05 tider och 1.06 tider i övrigt med hyffsat fri väg. Detta är inga tider man kan rista i sten då de är tagna med vanligt tidtagarur och ingen riktig utrustning. Vet inte hur de står sig men mot andra bilar som jag klockade så är jag nöjd. Värt att nämna att jag vid varje pass hade passagerare med mig, vet inte hur mycket det gör för tiderna men den var 80-90kg tyngre än vanligt. I slutet på dagen var jag solbränd och trött, en lång och skitrolig dag var över. Vi packade ihop och åkte hem i samlad trupp, alltid trevligt. Är så SJUKT imponerad över bilen, den fungerade klockrent på alla plan som jag skrev tidigare, inga problem med temperaturer eller annat. Sedan att bilen är så sjukt välbalanserad gör det inte sämre, den känns verkligen som en riktig räcerbil trots de milda uppdateringarna som är gjorda. Längtar till nästa körning, vilken det nu blir... Fotograferna är olika, vissa har Nisse tagit, andra min kompis och någon enstaka jag själv. _________________ Mathias Pelkonen |
||
Kul att bilen funkar bra Vad tyckte du om Kullen?? Jag tycker det är en fantastiskt rolig bana samtidigt som den är lite läskig
Bra tider får jag säga eftersom det var första passet på banan med bilen och ditt andra banpass överhuvudtaget eller? Jag längtar tills nästa besök på kullen för då ska jag logga på riktigt! Nu har jag bara en klockad tid från sidan av banan och den var precis under 1,05 så kan lika gärna ha varit en 1,06... Jag har ju satt ett personligt mål att åka under minuten på kullen, tror jag har tagit mig vatten över huvudet för då går det fanimej undan |
||
Vad har du för däck och dimensioner?
Det skiljer naturligtvis en hel del mellan olika fabrikat och tyngden på bilen osv, men 2 bar är absolut maxgräns på de däck jag har provat på min E30. Över det upplever jag det som halkigt. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Säger du det? (fattar inte vad han menar) om jag läste rätt kör han Kumho V70A 215/45/17 på 17x8" fälg! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (26122 totalt) |