Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Fisher Fury Modsport.2 | << 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 >> 2 besök senaste veckan (99648 totalt) |
http://www.bigccracing.com/shop/prod
Vad jag fattar för så borde det bara vara att vända på motorn och pluppa i denna med nya lager så har jag volymen jag behöver för min vikt? Eller har jag fel, är inte så hemma på hojmotorer... Än... Edit. Och stakar givetvis... |
||||||
Eller denna! http://www.bigccracing.com/shop/prod
Verkar prisvärt... Uhhh va godis det finns!!! Även denna lockar... http://www.bigccracing.com/shop/prod |
||||||
Du kan ju börja med att lära dig tuna det du har, sen kan ju kammar vara ett steg (inte så mycket pengar i sjön), innan du strokar den till 1500cc (då kan det ju vara bra att veta vad du gör).
Mer slag är nog vettigare än mer borr, som BEC.
Vänta och se hur tidigt du varvar ur på Anderstorps raka först Men en lägre etta hade ju inte skadat... |
||||||
Tålamod är inte min grej... och som tur är finns det ingen bättre klass än Modsport för den som hela tiden funderar på nästa grej. Learn as we go är grejen. Hade jag ex-vis vetat eller gjort en djupare analys kring hur mkt tid och engagemang mitt glasfiberbyggande skulle ta så hade jag inte ens gått ut till garaget. Kunskap skaffar man när man behöver om man inte har den... Redan insett att jag går i varvstoppet på A-torp när jag fått till aerodynamik och några hk till efter att ha pratat med den förre ägaren. Därav utväxlingen på önskelistan... |
||||||
Varför inte löpa linan ut? Dvs. dubbelt upp med en sån här maskin t ex.....
http://www.h1v8.com/page/page/156206 Kul satsning du gör! _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||||
Ge mig inga fler idéer nu... |
||||||
Åk till Kinnekulle och träna med det du har i två dagar om 5 veckor istället |
||||||
I will,,, men det kommer ju fler säsonger... |
||||||
Ett knutkors och öronen på kardan small av idag. Ska ringa imorgon till förra ägaren i england för att höra vad det är för grejer (mkt är Sierra men kardan är kanske special då det är Busa-motor).
Test på torsdag. Någon som har tips om någon som kan laga trasiga kardanöron mm på någon dags varsel? /F |
||||||
OK, bra att veta.
Vet inte riktigt hur det gick till men antar att kardanen vispade runt en del? Då är det nog bäst att kollar så den är rak och balanserar den också. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Den gick av i startögonblicket som tur var. Jättekonstigt! Allt ser rakt och bra ut och är mkt kraftigt dimensionerat. Förre ägaren körde hela förra säsongen med detta kraftöverföringspaket utan problem. Kanske ett fabrikationsfel i knutkorset som visar sig först nu... |
||||||
Vi hade ett knutkors som gav sig pga felmontering (troligen), men det höll ju ett par timmar innan det gick av (218 hk, 265 Nm).
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Kardaner kan gå av om de hamnar i sin egenmode, jag knäckte till exempel en riktigt grov lastbilskardan i en motortestrigg med en liten Honda 1500 cc-motor en gång...motorn kördes i för lågt varv den gången.
Det var inget konstigt med själva startproceduren? MC-motorer har ju nästan ingen svängmassa jfrt bilmotor. Så allt blir förryckt jämfört med vad man är van vid. > Har du kollat upp med mc-motoråkare i bilar, vad är deras erfarenheter _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||||
Tänkte om du kan döpa om rubriken i trådens första inlägg så trådrubriken hamnar vettigt enligt https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Finns ingen årsmodell då det är en kitcar som inte är reggad men jag hoppas rubriken är ok nu. |
||||||
|
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Börjar bli lite frustrerad. Går och väntar på att saker som inte är i mina händer ska falla på plats. Jag har inte kört bilen mer än en 400meters repa på gatan utanför och om två veckor drar tävlingarna igång! Jag hade hoppats få träna på Kinnekulle idag men nu har även sista tåget att träna på Gälleråsen på onsdag gått om intet då kardanaxeln inte lär vara klar.
Bilen har aldrig haft slicks tidigare så det är bara att hoppas att bilen är lättkörd och att lotteriinställningarna av hjulvinklarna funkar någorlunda på bilen. Fredagsträningen före tävling missar man också då det inte går att komma loss från jobbet, så det blir att kasta sig rätt ut i kval med "okörd bil" om nu alla prylar kommer i tid och man hinner få ihop allt. Men kommer man till start lär det bli spännande iaf... |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Fisher Fury Modsport.2 | << 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 >> 2 besök senaste veckan (99648 totalt) |